• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Nyheter från Beta(kan innehålla spoilers!)

Gaiona

Mästare
Funkar det med överflöds samlingen när man samlar fel saker?
Om de saker du samlar kan användas till någon medalj så borde väl överflödet gå att använda till de medaljer som de "fel sakerna som samlas" fungerar till, men du får ju inga medaljer för att samla Kännande eller Upplysta varor, inte heller för Mana, Gudomliga frön eller för gästrasvaror.
 

Taj-Lej

Kändis
hej min fråga är nog mer så här
säg att jag har 16 små marmorfabriker och tar dom alla på en gång och har satt statyer får jag då 8 direkt
eller blir det så att jag bara får 2 eftersom överflödet faller över på nästa och där tar det stopp
kanske en korkad fråga ...men jag undrar ju om att när man fyllt upp omgång 2 å går det vidare till näst osv

Mvh Taj
 

Gaiona

Mästare
hej min fråga är nog mer så här
säg att jag har 16 små marmorfabriker och tar dom alla på en gång och har satt statyer får jag då 8 direkt
eller blir det så att jag bara får 2 eftersom överflödet faller över på nästa och där tar det stopp
kanske en korkad fråga ...men jag undrar ju om att när man fyllt upp omgång 2 å går det vidare till näst osv

Mvh Taj
Någon som spelar på betaservern kan säkerligen svara på frågan! Jag tycker att det vore rimligt att man kan skörda allt på en gång och sen hämta alla medaljer (det vore trevligt om medaljerna skapas automatiskt utan att behöva hämta och att man istället har en översikt för hur mycket som saknas för att få nästa medalj, det kan vara ett förslag till utvecklarna att genomföra en sådan översikt).
 

Gaiona

Mästare
Så om man skördar allt man har så skapas det x antal medaljer av olika sorter, har jag uppfattat det rätt då?
 

Mammio

Mästare
Ett nytt äventyr började på Beta igår, Dawn of the Phoenix.

dawn1.jpg


dawn2.jpg


dawn3.jpg


När vi grävde upp den gömda staden i sanden i föregående äventyr, hittades en mystisk stor svart sten, obsidian (som egentligen inte är en sten utan en form av vulkaniskt glas.)
Kunde det finnas något inuti stenen? När arkeologerna knackar på stenen , så sprängs den och ut kommer en fenixfågel!

På något sätt känns det som att denna Fenix har någon sorts förbindelse med de döda, men på vilket sätt?

Storvinsten i eventet är så klart denna mäktiga fenixfågel som är en utvecklande byggnad. Varje dag kan du också vinna fina dagliga priser.

Annonseringen för eventet finns HÄR.
(Påminnelse: Som vanligt kan det finnas skillnader mellan Betas version och eventet vi får live.)
 
Senast ändrad:

Alvros

Medlem
Lite förvåning uppstod när äventyret startade och vi uppmärksammade att även druidstav och samhällsunder krävde mer än tidigare. Nu behövs det två kombinationskatalysatorer för en druidstav och det var i synnerhet våra medlemmar som ännu inte har kommit så långt som inte tycker det var bra.
 

Mammio

Mästare
Lite förvåning uppstod när äventyret startade och vi uppmärksammade att även druidstav och samhällsunder krävde mer än tidigare
Ja, Inno ändrade på det när äventyret gick från Beta till Live. Alla i Livevärldarna blev lika överraskade som ni. Jag hoppas det går bra för Er ändå :)
 

Mammio

Mästare
Nytt event började på Beta i torsdags: Naturally Amazing

naturallyamazing.jpg


naturally.jpg


Vintern tar slut och de första spåren av våren börjar synas i Elvenar. Ett ensamt troll sitter på en kulle och beundrar himlens färger när solen går upp. Medans han tittar på alla färgglada blommor börjar hans hjärta att värmas. Var kommer denna känsla ifrån?

När han beundrar det vackra landskapet får pollen honom att känna ett konstigt kittlande i näsan. Den kittlingen blir starkare och starkare och plötsligt... med en kraftig nysning förvandlas trollet till en blomma! Trollet rör vid marken och känner den behagliga texturern av leran mellan sina fingrar, och han känner en plötslig sinnesfrid medans han blir ett med naturen. Han bestämmer sig sedan för att börja använda sin nyfunna kraft för att förvandla Elvenar till en färgstark filt.


Och du kan hjälpa det lilla blomstertrollet att få Elvenar att blomma!

Här kan du läsa mer https://beta.forum.elvenar.com/index.php?threads/naturally-amazing.17664/#post-107413
 

potter

Mästare
Då får man hoppas priserna blir bättre/lättare att vinna.
2 stora event efter varandra känns övermäktigt. Hur hinner man ladda om?

Man får försöka köra på som vanligt trots en del minskningar i produktionen m.m. :eek:o_O:cool:
 

Gaiona

Mästare
2 stora event efter varandra känns övermäktigt. Hur hinner man ladda om?
Vi har haft tre event på raken med, jag tycker att eventen ger mer än vad de förbrukar men det är kanske bara jag som tycker det.

Det nuvarande eventet har jag kört utan några som helst tidsboosters och nu måste jag ändå vänta på nästa uppdrag!
 
Topp