• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

En chatt för alla

Macbolan

Mästare
Hej McT!
Jag gillar din "poäng" i denna frågeställning!
Det påminner mig om min tid på en Travian server...där man i slutet av servern öppnade upp en gemensam Skypechat för Alla som hade varit med och spelat!
Vi tjötade och festade allihopa och avslutade gammalt groll en gång för Alla...för när nästa server startade igång...så kunde gamla "ovänner" helt plötsligt vara i samma Ally!?..:)

Jag tycker dock Skype har blivit för krångligt för chat numera...Men det finns ett mkt Bra och gratis Chatprogram som heter Discord!
...där kan man tjöta i realtid och välja själv enkelt Om man är anträffbar eller enbart vill sitta vid sidan om som betraktare och läsa Vad folk skriver!?

Dock så behöver man beakta att Den som är Moderator är hyfsat mogen och Neutral...så att det inte blir en massa meningslösa "kickande" hit o dit...bara för att man råkar vara oense före stunden! ;)

Men visst idén är både Kul Och genomförbar...Om viljan finns? :cool:
Mvh
Mac
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det är väl ungefär det tanken med detta forumet är till för, i alla fall så har det varit det förut. Men många spelare sitter på mobil nu för tiden och hittar aldrig hit så en chatt eller liknande i spelet hade nått fler spelare.
 

McThorien

Medlem
De skulle gå att lägga till i den chatt som redan finns, bara att man växlar över till world-chatt och inte br-chatten.
 

Macbolan

Mästare
Men hade detta Forum blivit lite mera "Levande"...så skulle det inte behövas någon Chat vid "Sidan om"!--som svar på Boe.s inlaga...;)
 

Macbolan

Mästare
På detta forum är ju folk så sanslöst "Lättkränkta"..så man kan ju inte ens föra en debatt eller ensen lite hätsk diskussion ...utan att bli avstängd!?
..själv blev jag avstängd i 3 månader..enbart för att "Någon" kände sig kränkt??--Fick inte ens en chans att försvara Mig..Bara Pang på med Avstängning!! :(
 

Rosis

Mästare
En frisk fläkt och någon som faktiskt skriver lite underhållande är väl alltid trevligt, jag ser absolut inga problem med dina inlägg Macbolan. Dessutom är du ju hjälpsam och svarar på funderingar också :diamond::diamond::diamond: Det är min åsikt och den står jag för, och det är väl en himla tur att det finns olika åsikter, annars skulle allt bli bra mjäkigt. :( Fler borde skriva i Forumet, och tycka en massa, kom igen Elvenarare! :elf: :human:
 

DeletedUser551

Guest
Jag vet inte, men skulle man inte kunna skapa en discord server som blir som en sådan chatt? Bara ett förslag:)
 
Topp