• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Ändringar i elvenar

DeletedUser261

Guest
Jag har följt utvecklingen mycket noga och sett många förslag hit och dit om ditten och datten, men inga som jag tycker har tagit kärnan i problemet eftersom FoE = Forge of Empire äger elvenar numera tycker jag att de bör införa saker bra saker från FoE hit snarast ska lista vilka och varför har ni frågor ställ dem så ska jag förklara vad som menas om något är oklart.

Under här i elvenar finns inget som berikar gemenskap för gillet därför bör ni T.ex införa ett under asapsom är typ 2x2 i storlek som kanske heter " Gillets Styrka " < eller liknande som höjer rankingpoängen för gillet per lvl, blir man utkastad eller lämnar gillet upphör den att fungera tills man joinar ett nytt gille.

Sedan bör man ha Gille baserade uppdrag som genererar poäng för gillet som sedemera ger fördelar för gillet i form av % beroende på gillets lvl, i FoE har man T.ex rabatt på husbyggen, truppköp+ KP i stadshuset.
Varför inte införa liknande saker här också låt gille medlemmarna lvla gillet för att få fördelar till sitt gille och dem själva bygger en bättre gemenskap och glädje för sitt gille och stolthet < det här har vi jobbat ihop tillsammans för att få > i Foe får man max 7 kp i stadshuset/dygn + 15% byggnadsrabatt+ 28% rekryteringsförstärkning på högsta nivån varför inte liknande här med.

I FoE har de även en stridsform kallad IE= Imperium Expedition som gjorts om som ett mästerskap där man möter andra imperium och slåss med dator enheter och den som hGillar varit aktivast med högst närvaro vinner mästerskapet vet inte men det är ju som klippt och skuret för elvenar och copy paste och köra över hit kalla det Gille Expeditionen eller Gille mästerskapet i dessa expeditionerna kan man få olika saker såsom diamanter, varor, trupper, mynt och resurser skulle kunna vara samma här.

I Foe har man även numera en vänskaps värdshus som man besöker och genererar mynt för olika fördelar för personen som den kan köpa till sin stad varför inte ge oss detta vänskaps värdshus här med.

Poleringarna är ett annat problem tycker jag det tar oerhört lång tid att polera sina grannar även gillets medlemmar fast de är bara 24st som mest varför inte ha samma system som i FoE var alla namn finns i en lista du klickar på varpå datorn väljer en random byggnad att polera så fungerar det i FoE visst du kanske polerar en sämre byggnad än personen ville att du skulle men då kanske grannarna orkar polera i större utsträkning nu kanske det är 5/70 av mina grannar som mot-polerar med FoE-systemet kanske 80-90% göra det eftersom det kommer ta typ 80-90% kortare tid, tänk på att vid lvl 9 i detta spelet har man +200 grannar bara en reflektion att tänka på.

Tycker även att de bör införas fler byggnader som genererar KP i detta spelet det kan ni som gör det ha i åtanke när ni ska bygga nya event byggnader varför inte ge dem KP som bonus + kultur är lite trist med bara kultur eller kultur/befolkning som ni verkar ha fastnat vid.

Kanske också något eller några event per år som ger Diamant priser så man har något att se fram emot och hoppas på samt dregla över när det närmar sig bara en liten fundering att tänka på också.

Slutligen varför kan man bara polera kultur byggnaderna här i FoE kan alla byggnader utom under och stadshuset poleras om man kunde göra samma här skulle t.ex man slippa drabbas av att det saknas polerbara byggnader när någon uppgraderar stadshuset samt borgmästaren och kulturbyggnaderna är fulltecknade
 

Grizabella

Kändis
En del bra förslag men låt FOE vara FOE och Elvenar Elvenar tack. Strider mellan spelare och imperier på FOE har lätt till mycket dålig stämning och är en av anledningarna till att jag spelare det allt mindre. Så en av Elvenars stora fördelar ur min synvinkel är att det inte är någon strid spelare eller imperier emellan utan att allt sådant sköts med och mot AI styrkor.
Men några bra saker har FOE som borde införas här så som hjälp knappen, ta tag i andra byggnader när man flyttar och att man kan motivera andra byggnader än kulturbyggnader. G.
 

DeletedUser261

Guest
Grizabella:)

I expeditionsstriderna strider du inte mot andra spelare eller imperier utan mot dator enheter endast det enda som man tävlar om i dessa numera mästerskap mellan imperier ( här kallade gillen ) är närvaron i dessa mästerskapen, har alla medlemmarna gjort alla 48 striderna om du strider eller förhandlar dig fram till vinst så för gillet 100% närvaro, för varje inte genomförd strid blir det ett avdrag beroende på hur många strider det är och antalet medlemmar det finns i gillet låt oss säga att här kommer vara 40 strider med 25 medlemmar då blir 1000 strider = 100% och varje strid har ett närvaro värde av 0,1% genomförs inte 10 strider får gillet ett avdrag på 1%, 100 strider ger ett avdrag på 10% osv.
 

Vega

Medlem
Allt det där låter så krångligt Slaughtress, bättre dom ser till så att det inte är så stor skillnad mellan fienden och mina armeer.
Man dör som flugor och hur kul är det. Inte ett skit kul
 

DeletedUser261

Guest
hej vega;)

kul att du hitta hit, jag förstår dit dilemma och säkert ni andra delar hennes problematik, om att sedan det nya stridssystemet introducerades så har det blivit mycket svårare näst intill omöjligt att strida om man vill ha vinster, det bör fixas innan man kan införa ett expeditionssystem här för det blir lite löjligt eller inte ens kul att spela dem om man inte kan vinna striderna, och måste förhandla sig igenom dem endast kan bli dyrt.

Finns olika vägar att gå för detta t.ex ge oss byggnader som ökar Attack/försvars bonus i strider i form av under, eventbyggnader eller både och om ägarna är generösa vem vet det är ju snart jul så kanske det kan vara en julklapp från dem.

Kan reducera aggressiviteten hos dator enheterna alternativt deras storlek eller träffsäkerhet vilket som görs av detta eller lite av allt gör att det blir en aning lättare att vinna mot dem men ändå inte för lätt så det fortfarande är en utmaning, som det är nu ska man vara ganska duktig på krig välja exakt rätt enheter röra dem rätt i slagfältet ett fel drag så förlorar du, de flesta som spelar detta har nog inte den tiden att spendera för att bli så bra eller orken skulle jag tro.

Alternativt är att man inför olika nivåer på striderna > Lätt, Medel eller Svår varpå du får bättre priser beroende på om du klarar den
Lätt ger 2 ggr mindre i priser än medel och 4 ggr mindre än svår > Lätt >2 , medel > 4 och svår > 8
detta betyder att dina rankingpoäng minskar om du kör lätt på alla sektorer du tar men chansen att lyckas ta dem ökar avsevärt.
 

Anne-Marie

Medlem
Nej tack, inget mera stridande i Elvenar. Det räcker och blir över som det är. Vill man ha det du föreslår kan man ju spela FoE istället det finns ingen anledning att göra om Elvenar till något som redan existerar.
 

Vega

Medlem
Ja jag vill inte heller ha så mycket stridande i Elvenar för det finns det gott om i andra spel och det kan dom hållas med där.
Så jag håller med dig Anne-Marie
 

DeletedUser261

Guest
hej vega , ann-marie och pling

Expeditionerna är inte konstigare än våra turneringar vi har nu i Elvenar men de blir istället som en gille-turnering var man får poäng som generas till gillet som ger då fördelar i form av t.ex kp, rabatt på trupp och byggnadsköp som det är nu har inte gillena några fördelar alls man känner ingen gemenskap med gillet förutom trevliga personer eller att de polerar flitigt men teoretiskt har du bra grannar kan du uppnå samma sak utan att vara med i ett gille, jag antar att alla ni 3 spelar turneringarna som kommer vid jämna mellanrum helt eller delvis beroende på vilken boost ni har.

Jag tycker nämligen att det bör vara en stor skillnad att vara med i ett gille än att inte vara med i ett så gillena får en sorts legitimitet att finnas mer än som en social plats, vill inte heller göra om elvenar till FoE eftersom inga av mina förslag har föreslagit att t.ex införa pvp eller liknande saker.
 

Vega

Medlem
Det är inte ofta jag turnerar för jag tycker det är skit tråkigt det är därför jag inte spelar såna spel där det går ut på att strida väldigt mycket.
Jag gillar mer att bygga och utföra uppdrag, men det är vad jag tycker.
 

DeletedUser93

Guest
Br.skaps tävlingar har föreslagits på forumet tidigare, men inte enbart stridsbaserade, utan som ett av de vanliga eventen med blandade uppgifter. Då kan alla deltaga och vi som inte vill strida slipper det.
Grunden till att jag deltar i turneringen ( förhandlar där) är blott och enbart KP, när en provins inte ger KP gör jag inte den.
Jag testade FoE men lämnade det väldigt snabbt (10 minuter) p.g.a. stridandet. Så nej tack, inga förslag för mer/fler/annorlunda strider.
Det jag däremot tycker är bra bland dina förslag är polerandet, med en viss reservation dock, risken att man inte får putsat det man mest önskar/behöver.
KP byggnader, också ett bra förslag, det finns ju redan i form av uråldriga under men kan säkert förbättras om man la in det i "vanliga byggnader".
Läste någonstans att FoE köpt upp Elvenar, om det stämmer så är det kanske en av förklaringarna till att spelet mer o mer twistas mot stridandet. De kan väl använda samma koder och behöver inte tänka till.
 

sylt

Medlem
Det jag gillade i förslagen var framförallt värdshuset och gilleevent. Inte heller så fokad på att strida och framför allt inte numera efter "balanseringen".
 

DeletedUser223

Guest
En del bra förslag men låt FOE vara FOE och Elvenar Elvenar tack. Strider mellan spelare och imperier på FOE har lätt till mycket dålig stämning och är en av anledningarna till att jag spelare det allt mindre. Så en av Elvenars stora fördelar ur min synvinkel är att det inte är någon strid spelare eller imperier emellan utan att allt sådant sköts med och mot AI styrkor.
Men några bra saker har FOE som borde införas här så som hjälp knappen, ta tag i andra byggnader när man flyttar och att man kan motivera andra byggnader än kulturbyggnader. G.

Håller med helt och hållet!

Låt FoE vara för sig och Elvenar för sig.
Det är bra förslag alla gånger, men det är två helt olika spel. De måste finnas skillnader. Visst kanske man kan ta ett eller två förslag och implementera i Elvenar, men det ska inte spegla FoE för mkt. Hade jag velat spela FoE så hade jag gjort de.
Så... bra förslag alla gånger, men det är två helt olika spel, med helt olika riktningar... :p
 

Vega

Medlem
Nej dom ska inte göra så Elvenar liknar FoE mera än det gör.
Jag har spelat FoE och jag tyckte det spelet var jätte tråkigt så därför började jag spela Elvenar istället, gillar inte att strida så mycket och i Elvenar kan jag mer bestämma om jag vill eller inte.
 

DeletedUser261

Guest
ok om ni inte tycker att foe och elvenar ska likna varandra det köper jag, men ingen av er skriver några konkreta förslag på t.ex det faktum att man behöver inte var med i gillen för att kunna spela spelet och ha samma fördelar som om man är med i gillen, sedan är alla turneringar, event mm
baserade på individ nivå och inga fördelar finns i sikte på varken byggnader eller tävlingar som befrämjar laganda så man svetsar ihop gillena mer.

Jag tycker att vara Gille medlem ska vara skillnad mot att vara icke gille-medlem, dessutom bör de höja antalet man kan ha i gillena till 50 eller högre, jag vill inte införa PvP = Person versus Person battle < vilket flera av er påpekar hela tiden vilket jag inte nån gång velat införa eller föreslagit, i FoE förekommer PvP men det är där det, IE är INTE PvP < jag poängterar Expeditionerna i FoE är inte PvP utan är som en typ av gille turnering var man tävlar i närvaro mot andra gillen men strider ENBART mot dator enheter och ALDRIG mot andra spelare, det gillet med högst närvaro % vinner.
 

pling

Medlem
varför sätta in mer konstiga gubbar som bara förlorar i krigen.

det börjar bli svårt att hålla reda på alla.

turneringarna börjar bli uttråkade.

och bry er inte om FoE, det här är elvenar.

hitta på något roligare än det här eviga krigandet.
 

DeletedUser223

Guest
ok om ni inte tycker att foe och elvenar ska likna varandra det köper jag, men ingen av er skriver några konkreta förslag på t.ex det faktum att man behöver inte var med i gillen för att kunna spela spelet och ha samma fördelar som om man är med i gillen, sedan är alla turneringar, event mm
baserade på individ nivå och inga fördelar finns i sikte på varken byggnader eller tävlingar som befrämjar laganda så man svetsar ihop gillena mer.

Jag tycker att vara Gille medlem ska vara skillnad mot att vara icke gille-medlem, dessutom bör de höja antalet man kan ha i gillena till 50 eller högre, jag vill inte införa PvP = Person versus Person battle < vilket flera av er påpekar hela tiden vilket jag inte nån gång velat införa eller föreslagit, i FoE förekommer PvP men det är där det, IE är INTE PvP < jag poängterar Expeditionerna i FoE är inte PvP utan är som en typ av gille turnering var man tävlar i närvaro mot andra gillen men strider ENBART mot dator enheter och ALDRIG mot andra spelare, det gillet med högst närvaro % vinner.

Jag kan tänka mig att många inte spelar Elvenar för att tävla mot andra? Varken genom Guilds eller som enskild person. Tror många faktiskt har valt att spela det här spelet just för att det GÅR att spela som ett singel spel och i sin alldeles egna takt. Det finns inga måsten eller krav på något sätt utan det är mer ett pass från alla andra spel där man måste vara en aktiv spelare. Det tar en evighet att bygga upp en stad i det här spelet. Tanken med spel som tar uppåt flera dygn att uppgradera byggnader är inte att man ska behöva sitta och se över sitt spelande 24/7 eller sin plats i gillet var och varannan dag för att se om man är kvar eller inte. Det finns så klart vissa önskemål om spelets utveckling, men jag tycker inte att det ska gå åt ett håll där Guilds är fokus. Vill man inte vara med i ett guild så ska man inte behöva det. Man ska inte heller behöva förlora på att inte vara med i ett. To each his own så att säga. Jag vill kunna slänga igång ett par uppgraderingar på byggnader en morgon innan jag går till jobbet och sedan komma hem för att se att den är klar och sen gå genom min stad lite.. Piffa och sminka, kanske kriga lite. Vill inte behöva tänka på vilka bonusar jag har gått miste om eller inte pga tävlingsinriktade guilds?

Vill man ha dessa egenskaper i ett spel så finns det ju andra spel från InnoGames som har dessa. Ta inte med skiten hit.. :p
 

Vega

Medlem
Jag har spelat PvP spel både i Allods och WoW och det är inte att föredra om man inte har rätt klädsel och rätt vapen som man måste ha i dom spelen här i elvenar gäller det att man har stor Arme och rätt gubbar annars funkar det inte.
Och som King Alveron säger så tycker jag också är roligare att kunna bygga sin stad till max utan behöva strida. Det där med strid ska vara något frivilligt, skull finnas någon knapp där man kan välja om man vill spela typ bara bygga och expandera sin stad eller gå in för att kriga.

Visst vore det bra om man kunde vara fler medlemmar i ett Brödraskap tyd 30-35 men helst inte fler för då trycker folk det är skitjobbigt att putsa.
Och som pling skriver varför ha alla dess olika konstiga krigare man har inte plats för att ha alla dess jädra träningsplatser och sen vet man ändå inte vad dom gör för nytta för det tar för lång tid att lära sig när man inte är intresserad av strid.
Inför så folk kan välja vilken typ av spel dom vill spela i elevnar antingen strida eller bygga.
 

DeletedUser261

Guest
Hmm alla lägger väldigt mycket fokus på pvp eller inte pvp i era svar jag har aldrig hävdat att elvenar ska vara ett pvp spel bara föreslagit att man skulle kunna införa en gille turnering som skulle generera poäng till gillet som sedemera ger fördelar för deras medlemmar men detta är bara en liten del som alla gillen frivilligt kan avstå ifrån att delta i. Det ska naturligtvis finnas andra saker som genererar poäng till gillet som t.ex en speciellt gille-under, tävlingar, event mm allt ska vara frivilligt att delta i det kan finnas poäng att tjäna på handel, lägga kp i varandras under mm t.ex uppgradera byggnader kan ge poäng och liknande saker.

Sedan kan varje gille välja vilken typ de vill vara ett starkt > krigsgille, handelsgille, byggnadsgille eller lite av allt, apropå putsningarna om de inför större gillen bör de även införa > att alla namn listas var du kan bara klicka på namnet så putsas en random byggnad < visserligen innebär det att vissa byggnader putsas som inte person vill men du sparar en himla massa tid över 100 pers putsas på 10-15 min istället för som nu en hel timme.

Sedan bör man kunna ha olika fönster för handel ett för gillet och ett för övriga, kanske t.om införa handels deals gillen emellan som olika gillen kan förhandla fram t.ex vårt gille har ett stort överskott på kanske stål och siden ett annat har brist på detta men har i sin tur ett överskott på marmor och kristall som vi behöver då skulle man kunna ha handelsutbyten som en gille deal utan kostnader bara en ide under en begränsad tid. Då kan 2 gillen få fart på sina medlemmars utveckling snabbare eftersom då har man inga brister under tiden som handelsutbytet varar.

Vad det beträffar striderna bör de införa fler byggnader, under som antingen reducerar dator enheternas stridsförmåga eller som ökar de egna truppernas stridskapacitet avsevärt, för det är inte hållbart att i längden förhandla sig fram till vinster när man i event ska fixa flera hundra reliker, för att klara av det så mycket varor som det kostar är ganska svårt att få ihop, om man är inte så aktiv utan spelar mest på skoj.

Kanske införa fler olika vapensymboler + färger som gillen kan välja mellan nu har många likadana symboler för sina gillen vilket är lite tråkigt endast färgerna skiljer mellan dem åt.

Kanske införa möjligheter att t.ex kunna välja färger på kläderna på din figurbild du väljer att ha som din avatar då skulle det bli mycket mer variation även där.

Tycker även att andra byggnader än stadshus, borgmästare och kultur byggnader skulle kunna poleras såsom verkstäder och bostäder som genererar dubbelt upp i 8h då kan man få in mer resurser + mynt som ofta är brister vid uppgraderingar och nybyggen.

Vill också se mer event byggnader med Kp som bonus framöver, samt att det förekommer diamantpriser i dessa också känns lite snålt att de inte har ett enda diamantpris någonstans som man kan få när ett uppdrag blir löst.
 

DeletedUser261

Guest
såg att visa avatar bilder inte har kläder med men man skulle i dessa kunna ändra hårfärg som en möjlighet istället
 
Topp