• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Ännu ett uppdrag som kommer alldeles för tidigt.

DeletedUser271

Guest
Det har hänt igen. Jag får i uppdrag att ha en monsterfontän och två legendernas herre trots att fyra föregående "rutor" i diagrammet inte forskats fram (och heller aldrig dykt upp som uppdrag att forska fram). Varken truppuppgradering 7, Stadsexpansion 6, Stormens uråldriga under, eller Bättre bostäder. Inte heller Monsterfontän och Legendernas herre själva. Det är naturligtvis bara att arbeta på och forska fram dessa innan jag kan låsa upp och bygga en monsterfontän och två legendernas herre, men det betyder ju att uppdragen står stilla under en lång tid. Det är 260 kunskapspoäng, cirka 11 dagar, innan jag ens har låst upp monsterfontänen och legendernas herre.

Det jag undrar är om det är tänkt att vara på det här sättet. Jag kan ju avböja, men går då miste om belöningen för dessa. Och kanske kommer det uppdrag ännu längre frami diagrammet. Borde jag avböja och gå vidare med uppdrag som kan göras inom närmare tid?
unnamed.png

Rättelse: Uppdraget går inte att avböja. Så det kommer att stå stilla i 11 dagar minst, innan jag arbetat mig fram till monsterfontänen och legendernas herr i diagrammet.

Rättelse 2: Truppstorleksuppgradering 7 dök aldrig upp som uppdrag innan Kullerstensgatorna (trots att det behövdes för att få forska fram kullerstensgatorna), så jag räknade in detta i "rutor" som hoppats över i uppdragen.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3

Guest
Det stämmer, vissa uppdrag är del av huvuduppdragen (som denna) och de är inte alltid i konstant jämt tempo utan blir så här ibland. Utvecklarna lägger till fler uppdrag allt eftersom tiden går så det är möjligt att något smyger sig in däremellan i framtiden. Däremot har du inte missat något uppdrag utan det är så uppdragslinjen ser ut.
 

DeletedUser261

Guest
sira
du missar inga uppdrag som låses fast av permanenta uppdrag när den är avklarad, kommer de andra i snabb följd har du då klarat förutsättningarna för dem så blir den grön bokad direkt, och du kan på så vis klara kanske 5-6 på rad inom 1 min tills ett nytt dyker upp som inte har uppfyllt kriterierna
 

Grizabella

Kändis
Alla utforskningar har inte egna uppdrag och ibland kommer således uppdrag "för långt fram" och ibland kommer de helt fel i ens egen tidsplanering. I Fe eran fick jag till exempel ett uppdrag om en utforskning som jag tänkte ta långt senare när jag var klar med nattgårdarna. Så den fick vackert vänta på sin tur i flera veckor.

Det är således en del av spelet och något man får leva med. G.
 
Topp