• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Är våran server döende?

anga

Mästare
Upplever att våran Svenska server är på väg att tyna bort. En efter en spelare försvinner, och få nya kommer. Är det vi spelare som har för högt tempo? Så inno inte hänger med!
Vi kanske ska slå oss ihop med våra grannländer, bilda Skandinavisk server. Fler spelare, fler utmanare i BÄ, turnering/spira. Större marknad.
Personligen tycker jag att det skulle vara extremt tråkigt, om allt bara försvinner.
Trevlig sommar alla gobitar :cool:
anga
 

Oktan

Legend
Förr eller senare lär det ju bli aktuellt, både för antalet spelare och för Inno's del då det skulle krävas färre servrar, att slå ihop servrar
 

potter

Mästare
Att gå ihop med andra skandinaviska servrar ger ingenting. Min erfarenhet säger att Finland spelare bara med finska spelare osv.
Det har visat sig inom andra spel. Så tyvärr tror jag inte på den lösningen.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Kan inte kommentera det här så mycket, men eftersom det varit mer prat om detta på sista tiden.
Antalet spelare har legat rätt stabilt de senaste 3 åren.
Servrar kommer med största sannolikhet inte slås ihop (t.ex till en skandinavisk server).

Från egen personlig erfarenhet och statistiken jag kan se så gissar jag att svenska Elvenar-servern kommer fortsätta länge till.
 

Grizabella

Kändis
Jag har alltid något dussin tomma spelare i min karta och det är trisst.

Kanske borde Inno fylla på kartan med NPC så att i varje fall handeln hålls levande? Den är omöjlig när ett nytt kapitel släpps.
 
Topp