• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bekräftat Alla byggnader ligger på varandra

DeletedUser164

Guest
Detta verkar enbart gälla när man besöker grannarna på världskartan och inte egna brödraskapsmedlemmar.

När jag är ute på världskartan och ska putsa mina grannar så händer det ganska ofta att alla byggnader ligger på varandra. Detta gör att man inte kan putsa och då går man miste om en massa resurser. Flera spelare i mitt brödraskap har klagat över detta, och jag tror att andra kan bekräfta att de råkat ut för samma fel efter senaste uppdateringen. Bifogar en bild på hur det kan se ut.

963c5f86ee.png
 

pling

Medlem
samma här. jag trycker lite varstans, jag orkar inte vänta tills bilden blir bra. både bröder och grannar får vara nöjda ändå fast det blir putsat på fel grej.
 

DeletedUser138

Guest
Hej Vukken och Pling!

Tack för rapporten. Utvecklarna håller redan på och försöker fixa buggen. Firefox verkar råka ut för det här mer sällan än Chrome men det är ingen 100% workaround för felet finns i Firefox också. Men det blir nog en snabb lösning på den här :cool:
 

DeletedUser43

Guest
Samma här!
 

Bilagor

  • komprimerad stad.png
    komprimerad stad.png
    359,7 KB · Visningar: 50

DeletedUser43

Guest
Jag upptäckte att byggnaderna ligger kvar på sin vanliga plats fast osynliga. Om man trycker på grannhjälp-knappen så kan man ändå lyckas träffa något att hjälpa till på ute på gräsmattan även fast alla byggnader ser ut att ligga i en hög uppe i hörnet.
Om man går vidare till ett par andra städer och sedan går tillbaka till den stad som ser konstig ut så kan det hinna rätta till sej.
Lite tips bara så länge tills det blir löst!
/Lady
 

DeletedUser3

Guest
Problemet är bekräftat och utvecklarna jobbar på att lösa det. Det ni kan göra för att fixa det så länge är:

-Testa en annan webbläsare
-Rensa cachen i webbläsarinställningarna
 

Vega

Medlem
Det hjälper inte jag har nyligen rensat min dator och byta webbläsare verkar lite långsökt, det ska man inte behöva göra.
Både Firefox och Chrome är värdelösa i min dator Explorer funkar bäst.
Man kan inte hålla på och byta webbläsare varje gång man får en bugg i spelet, dessutom så har jag buggar på världskartan igen med att städerna inte kommer upp och att jag är tvungen och uppdatera för att komma ner till folk.
Alla buggar som uppstår måste ha med uppdateringarna från InnoGames att göra för varje gång det kommit en ny ras på besök så är det buggar.
 

Vega

Medlem
Ja det vet jag, det kom jag på direkt, men den buggen är inte så irriterande utan det är att kartan knasar man ser inte alla städer och namnet på dom bor där och sen kan man inte logga ner till grannarna utan jag måste ofta uppdatera spelet och det ska inte vara meningen att man ska behöva göra.
Det är samma buggar som återkommer varje gång det kommit nya besökare eller uppgraderingar.
 
Topp