• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Anpassa Flammande Fenix matningseffektens verksamma tid

Nivea

Medlem
Förslag:
Anpassa matningseffektens verksamma tid. Är man t.ex. på kapitlet 2 eller 3 får man knappt ihop det för 1 husdjursmat. Man har fått Fenix men ingen Artefakt.
Mitt Förslag:
05 + 10% ][ 5 dagar verksam
15 + 20% ][ 4 dagar verksam
25 + 30% ][ 3 dagar verksam
35 + 40% ][ 2 dagar verksam
45 + 50% ][ 1 dag verksam
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Menar du att effekten blir mindre men tiden längre och vice versa beroende på kapitel?
 

Nivea

Medlem
Menar du att effekten blir mindre men tiden längre och vice versa beroende på kapitel?
Nej, inte baserad på kapitel alls utan rent av basera effektens tid på utvecklingsstadiet. Steg 1 är ju 5% och steg 2 10% Då kunde effekten vara i 5 dagar. Steg 3 och steg 4; 4 dagar osv.
Jag tillverkade en Fenix i akademin och för att får full effekt behöver jag 9 artefakt som kommer att ta lång tid att får ihop. Den som ha en Fenix på 50% behöver 5 x husdjursmat för hela turneringen och den som har en Fenix på 5% (som jag) behöver lika många dvs 5 husdjursmat för hela turneringen. Så, båda 'betala' lika mycket; 5 husdjursmat för samma tid men den ena får 5% och den andra 50%. Man kan inte minska matningsmängden och därför tycker jag att det vore rättvis att förlänga tiden för matningseffekten baserad på utvecklingssteg.
 
Topp