• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Att spela i flera världar

DeletedUser201

Guest
Hej!

Jag har sett på flera håll att folk spelar som alv i en värld och människa i en annan värld. Själv är jag en alv från Arendyll, men skulle tycka att det var lite kul att testa på att vara människa! Men jag har googlat och sökt och inte kunnat hitta någon information om det förutom ett inlägg att de som loggar in via facebook och google+ kan välja världar.
Min fråga är helt enkelt: hur gör jag om jag skulle vilja spela som olika individer i olika världar?
 

DeletedUser138

Guest
Hej Sareana!

För tillfället har vi bara en svensk värld i Elvenar, så vill du spela i en annan värld får du registrera dig på t.ex. en.elvenar.com, no.elvenar.com eller varför inte us.elvenar.com där den sistnämnda har flera världar att välja på.
Det går också, till skillnad mot i Innogames andra spel, att ha ett andra konto i samma värld, det enda du behöver då är en andra e-postadress för registreringen. Förfarandet är tillåtet så länge man inte använder något av kontona som "push-konto", alltså att man skickar resurser och kunskapspoäng för att hjälpa ett av kontona.
Lycka till, Sareana, med att spela som människa också :)
 

DeletedUser201

Guest
Tack! Då ska jag klura lite på hur jag ska göra...
Vet du om det kommer att komma flera världar inom en överskådlig framtid?
 

DeletedUser3

Guest
Just nu har vi inget officiellt svar på det där, men det är oftast som så att om man har väldigt många spelare som öppnar man en ny värld. Däremot, om det är en väldigt stor önskan att öppna en ny värld från många så kan man självfallet alltid skicka en förfrågan. Det är därför vi är här :)

Ha det så trevligt!
 

DeletedUser201

Guest
:) Då har jag koll, tack! (och jag tycker att det vore roligt med en svensk värld till även om jag inte har något emot att spela på engelska. ;) )
 

Grizabella

Kändis
Nu har ju detta spel ingen PVP funktion som i FOE. Men eftersom alla spelare kan handla med varandra är det ju ändå fullt möjligt att pusha varandra till exempel genom att lägga extremt förmånliga bud i handeln som den andra kan ta. Vad jag vet finns det ju inga gränser för hur "dåliga" bud man kan lägga i detta spel som det finns i FOE? G.
 
Topp