• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Automatisk förflyttning på kartan

Vega

Medlem
Om jag inte vill bli förflyttad från min karta så kryssar jag ur rutan har jag förstått, men om jag längre fram skulle vilja flytta för att mina bra grannar har flyttat, har jag då möjlighet att kryssa i den rutan igen och bli flyttad vi ett senare tillfälle?

Mvh Vega
 

DeletedUser138

Guest
Stämmer, Vega, man kan kryssa ur och i det valet hur man vill, om man vill stanna kvar eller flytta vid senare tillfälle. :)
Vi har fått tipset ändå att rekommendera folk att ha rutan ikryssad. Vid körningarna när folk flyttas så kommer aktiva spelare att flyttas mot mitten så de som har kryssat ur rutan riskerar att "bli kvar" med tomma rutor och inaktiva grannar runt sig. När någon flyttas måste det också finnas en exakt likadan ruta ledig med avseende på vilka typer av provinser man har runt omkring sig för att utforskningen och relikerna ska fungera identiskt på den nya platsen. Finns det ingen ledig identisk ruta får man vänta tills nästa körning.
Du ligger lite före, Vega, för vi har inte kört igång den här funktionen ännu :p, utan första körningen blir "snart" (om ngn vecka, typ), vi lägger ut info om den innan den körs första gången.
Tack för att du tog upp det, för kanske fler har sett den nya inställningen i verktygsmenyn och undrat? :cool:
 
Topp