• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Bästa tipsen på hur man får en bättre position på kartan?

Turid

Medlem
Blev nyligen flyttad till utkanten av kartan där hälften av mina utforskade provinser är övergivna. Skittråkigt och mycket svårare att spela när man inte får så mycket grannhjälp och få anbud på marknadsplatsen. Jag har inte spelat så länge, men spelar varje dag och är aktiv i turneringar.

Så vad är det som avgör placeringen på kartan? Bra att veta vad jag ska satsa på för att kunna få en bättre plats.
 

Gaiona

Mästare
Du får hoppas att de placerar nya grannar bredvid dig snart eller att du blir glad till en bättre position.

För egen del valde jag tidigt att stoppa flytt (det kan man bara göra om man spelar på datorn) vilket många avrådde ifrån och i en period så försvann det väldigt många grannar men det varade inte så länge innan det blev fullt igen, de senaste månaderna så har det bytts en del grannar och några platser har varit tomma några dagar men sen har det kommit en ny.

Det finns nog inget du kan göra förutom att spela och hoppas att det kommer aktiva grannar dit du är nu, jag håller tummarna för dig att det ska bli bra!
 

Turid

Medlem
Tack för ditt svar! Då får jag hoppas på det bästa helt enkelt. Ångrar att jag inte bockade ur möjligheten för kartflytt. Trodde inte att man skulle bli flyttad till en sämre plats när man spelade aktivt.
 

harpan

Legend
Tack för ditt svar! Då får jag hoppas på det bästa helt enkelt. Ångrar att jag inte bockade ur möjligheten för kartflytt. Trodde inte att man skulle bli flyttad till en sämre plats när man spelade aktivt.
Gu va trist , ska kolla om jag har Bockat , har annars många "grannar" som spelar + vårat "brödraskap" ha det bäst !!!
 

harpan

Legend
Du får hoppas att de placerar nya grannar bredvid dig snart eller att du blir glad till en bättre position.

För egen del valde jag tidigt att stoppa flytt (det kan man bara göra om man spelar på datorn) vilket många avrådde ifrån och i en period så försvann det väldigt många grannar men det varade inte så länge innan det blev fullt igen, de senaste månaderna så har det bytts en del grannar och några platser har varit tomma några dagar men sen har det kommit en ny.

Det finns nog inget du kan göra förutom att spela och hoppas att det kommer aktiva grannar dit du är nu, jag håller tummarna för dig att det ska bli bra!
På inställningar står det ju flytta till BÄTTRE position??? ska jag klicka bort bocken, har inte uppfattat att jag varken mist eller fått nya " grannar" men har ju inte bästa kollen , men har inga "tomma" platser typ....beror det på ur långt man kommit ??? så många frågor å massa ??? o_O :cool:;)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
De flesta som flyttas får en bättre position. Men har man redan en bra position så är det svårt att få en bättre. Förhoppningsvis får du en bättre position igen nästa gång @Turid
 

harpan

Legend
De flesta som flyttas får en bättre position. Men har man redan en bra position så är det svårt att få en bättre. Förhoppningsvis får du en bättre position igen nästa gång @Turid
Jag behåller bocken å trivs med mina grannar många som hälsar på några som inte spelar under 10 so what ?? nån gång har jag tur , som han på Trissskrapet idag !! en mille!!! + 15 tusen i 5 år till vunnit 2 gånger på 10 år yes!
 

Turid

Medlem
De flesta som flyttas får en bättre position. Men har man redan en bra position så är det svårt att få en bättre. Förhoppningsvis får du en bättre position igen nästa gång @Turid
Hade en ok plats tidigare, med bara några inaktiva spelare. Jag fick ett meddelande från supporten att jag flyttats till en bättre plats, men istället blev det väldigt mycket sämre precis i utkanten av kartan. Det finns ingen mening att expandera åt två av sidorna för där finns inga spelare alls. Jag hoppas på en flytt snart igen.
 

Gaiona

Mästare
Kollade lite på kartan idag, åt höger är det ganska många guldhögar nu men bara några få inom det område där jag tagit provinser så jag får se hur det ser ut om några veckor då jag kör högervarv för nya provinser...
 

Macbolan

Mästare
Jag sitter perfekt!...som "Spindeln i nätet" typ..hehe :cool: :)
Har fått en massa Nya fina putsare dom senaste månaderna...
..tyvärr så räcker Inte antalet aviseringar till..för alla som putsar Mig..så jag får ge mig ut på kartan å leta upp dom övriga som brukar putsa mig! :confused:
Önskar att man kunde uttöka aviseringar med minst 25 poster!
 

Rosis

Mästare
Har inte placering på karta med att göra bland annat hur ofta man hälsar på sina grannar? Beroende på om man är mer aktiv att putsa grannar, något bättre plats, mindre aktiv, mindre bra plats? Men jag kanske har drömt det? o_O
 

Turid

Medlem
Har inte placering på karta med att göra bland annat hur ofta man hälsar på sina grannar? Beroende på om man är mer aktiv att putsa grannar, något bättre plats, mindre aktiv, mindre bra plats? Men jag kanske har drömt det? o_O
Det kan inte stämma i mitt fall, då jag putsar dagligen. Kan det ha att göra med hur mycket man har utforskat på kartan?
 

Taj-Lej

Kändis
själv vet jag inte hur dom tänker om bättre plats...har legat på samma ställe hela tiden ...och blivit sur ...redigt sur på dom ett par gånger ...det var på den tiden då man fick sina bonusvaror hos alla man besökte...en gång när jag hade ca 90% städer runt min stad som man kunde besöka och få dessa varor även om dom inte putsade tillbaka satte dom igång en stor omflyttning kring mig så nästa dag hade jag ca 70% guldgruvor istället och där fick man ju bara mynt då var jag sur. en annan gång flyttade dom bort 9 spelare som jag bytte varor med och som putsade mig och ersatte dom med guldgruvor ...men det fula med det var att 3 av dom la dom i rena ödemarken för mig och på sätt o vis för dom.. dom 3 jag tänker på hamnade 2stadsprovinser från min utkant av provinser med givetvis guldgruvor imellan ...så fråga inte mig vad dom menar med en bättre plats LoL

mvh Taj
 

Taj-Lej

Kändis
hej igen vill bara tilläga att jag numera skull gärna ha guldgruvor istället för spelare som slutat spela i mina provinsstäder av dom 600 är det bara ca 50 aktiva om det är det ens... fördelen mot icke aktiva är ju att man slipper gå in i staden ..dels vänta på ladningen av denna sen klicka på handen därefter så på stadshuset och sedan en gång till för att ta imot pengarna ..men inte slutar klicken där inte för man får ju klicka för att komma ut igen...då går det ju fortare med en guldgruva man spar ju 3 klick för samma belöning

Mvh Taj
 

Gaiona

Mästare
Inno verkar ha en del buggar i koden för flytt på kartan, som (ur)gammal programmerare vill jag påstå att skriva sådan kod är en av de mest komplexa sakerna man kan göra (dock inte det allra svåraste) så det är inte så konstigt att det är svårt att få till.

Jag håller (för en gångs skull) med Taj, det är enklare att putsa guldhögar, ett klick, klart och det är knapp värt besväret att putsa skriva grannar för lite verktyg om de mot förmodan bemödat sig att putsa...
 

Macbolan

Mästare
Varför inte ge tips till spelare istället för att skryta och ta upp helt andra saker som inte har med grundproblemet att göra?
Hmm!..Verkar som någon har vaknat på "Fel sida" här...?? :oops:
Jag uttryckte enbart att Jag var nöjd med Min placering ..som jag haft ifrån början....i flera år!
Och Vilken enskild spelare kan komma med "Tips"...Om något ingen spelare kan påverka??...Detta är ju ett problem som ligger hos Innogames!!

Och skulle jag försöka ge mig på ett "Tips"..så är det väl att skriva till Innogames..Be dom att samla ihop Alla aktiva spelare i ett större kluster på kartan....samt be dom att först ta bort Alla spelare som varit inaktiva i typ 6-12 månader! ..trots att Jag är Nöjd med Min placering..så finns det spelare i min omedelbara närhet..som har varit inaktiva i flera år!

I övrigt undanber Jag mig denna typ av påhopp, som @Gaiona utsätter Mig för ....det kan bli aktuellt att anmäla detta till någon annan Moderator!? ;):cool:
 

Turid

Medlem
Hmm!..Verkar som någon har vaknat på "Fel sida" här...?? :oops:
Jag uttryckte enbart att Jag var nöjd med Min placering ..som jag haft ifrån början....i flera år!
Och Vilken enskild spelare kan komma med "Tips"...Om något ingen spelare kan påverka??...Detta är ju ett problem som ligger hos Innogames!!

Och skulle jag försöka ge mig på ett "Tips"..så är det väl att skriva till Innogames..Be dom att samla ihop Alla aktiva spelare i ett större kluster på kartan....samt be dom att först ta bort Alla spelare som varit inaktiva i typ 6-12 månader! ..trots att Jag är Nöjd med Min placering..så finns det spelare i min omedelbara närhet..som har varit inaktiva i flera år!

I övrigt undanber Jag mig denna typ av påhopp, som @Gaiona utsätter Mig för ....det kan bli aktuellt att anmäla detta till någon annan Moderator!? ;):cool:
Grattis till din fina placering på kartan! Med "tips" menade jag helt enkelt om någon visste vad som styrde ens placering på kartan, t ex hur mycket man putsar, hur ofta man spelar, utforskar, ranking eller deltagande i turneringar. Det skulle kanske någon enskild spelare kunna ha koll på. Jag har inte spelat så länge, därav min fråga. Nu verkar det ju inte vara något som någon vet, så då återgår jag till att gilla läget. Tack för alla svar!
 
Topp