• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Basvaror, enkla varor, standardvaror

P3Games

Legend
Det här var ett irritationsmoment i begynnelsen innan man fattat vad spelet egentligen var ute efter. Nu har jag förstått det, men när jag såg en gammal skärmdump jag hade från förr och tänkte på nya lirare som kanske blir lika frustrerade...så ja, varför inte kasta in en kommentar.

Detta gäller mobila enheter (android). På datorversionen synkar beskrivningen av varorna korrekt.

Under uppdrag - alla de uppdrag som kan tänkas dykas upp - så kan det ibland stå att man behöver samla in en mängd basvaror.
Men vad är basvaror egentligen? Inga problem om man kör på datorn, men på plattan där man inte har basvaror nämnt någonstans.
I början var basvaror för mig antingen Enkla varor eller Standardvaror - de lät likadant. Men icke, enkla varor skulle det vara.
Elvenar_varor.PNG


Det korrekta kan ses på datorn där det står Bas, Förädlad och Dyrbar, medans min mobila enhet säger Enkel, Förädlad och Värdefull.
Man lär sig av misstagen, men för nya förmågor som ska lösa uppdrag så gissar jag att de har lika "kul" som jag hade i början.

BÄ som börjar nu har ju t ex Armband som kan samlas genom att tillverka en mängd basvaror (gäller att skapa rätt saker då).


Är detta en textrelaterad miss, eller något som ligger i grafiken?
Jag har ju haft en del andra konstiga buggar som andra inte verkar ha, hoppas detta inte är ytterligare en sådan sak där min plattar driver med mig ;)
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Benämningarna i tabellen här är det som stämmer: https://se.forum.elvenar.com/index.php?threads/förkortning-för-varor.2260/
Jag la till Standard inom parentes eftersom det inte oftast används, men när de används så är det som samlingsnamn för att skilja från kännande och upplysta varor.

Jag hittade Enkel som du har med i bilden så det kommer ändras i nästa uppdatering till Bas samt Värdefull till dyrbara
Jag ska leta igenom översättningar efter fler "Enkla" och "Värdefulla" varor då som du säger, det gör det väldigt förvirrande och borde vara samma överallt.

Tack för att du tog dig tiden att rapportera detta!
 
Topp