• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Behöver man koppar/kol efter kapitel 6?

Zanath

Medlem
Jag har gått in på kapitel VII - Feer, och nu syns inte koppar och kol längre under portalsymbolen längst upp i kanten, betyder det att de inte kommer att behövas längre? Har försökt kolla lite i forskningsmenyn men hittar inga rutor där som verkar kräva sånt material heller.
 

Gaiona

Mästare
Det stämmer, varje vara som en gästras producerar används endast av den gästrasen.

Feerna använder andra varor, du kan hitta mer information om detta på vår wiki.

Det innebär även att de byggnader som dvärgarna använde för sin produktion även kan säljas (de kommer bara att vara i vägen för feernas byggnader) men notera att dvärgarnas portal kan ingå i ett uppdrag att sälja den, det uppdraget ger dock ingen större belöning så många väljer att inte bry sig om sådana uppdrag.
 

Zanath

Medlem
Stort tack för svar, så bra!! Då tar jag och avvecklar hela den biten för snart behöver jag utrymmet för feerna istället ;) Tack igen!
 

Gaiona

Mästare
När du har material över så byt ut dina äldsta vägar mot nya så får du lite mer kultur för varje väg, kultur bättrar på produktionen av verktyg och mynt.
 

Zanath

Medlem
När du har material över så byt ut dina äldsta vägar mot nya så får du lite mer kultur för varje väg, kultur bättrar på produktionen av verktyg och mynt.

Ja jag har börjat byta ut mina vägar nu :) Har spenderat alla verktyg jag hade, hela lagret haha! Jag tänker att det är lika bra att köpa på sig så mycket av de där dvärgvägarna som möjligt innan jag säljer portalen.
 

Zanath

Medlem
En fråga till då... Om jag säljer portalen, behåller jag det kol och koppar som jag har kvar eller försvinner de också? Jag har en hel del koppar kvar men behöver inga fler vägar alls nu, och har lagt ut en del extra till senare också, det som fick plats iaf.
 

Gaiona

Mästare
Jag tror att det följer med portalen, man kan åtminstone inte längre se hur mycket som finns kvar i lagret.
 

Gaiona

Mästare
Jag tror inte att man kan se antalet efter att portalen är borta men uppenbarligen finns materialet tillgängligt så länge som det räcker.

För egen del har jag hittills gjort slut på materialet innan jag sålt portalen.
 

Taj-Lej

Kändis
jag menar du ser per gata om du har råd met det det är bara att dra tills det lyser rött så ser du dina tillgångar ...viseligen ettjobbigt sätt men ändå får man en uppfattning
 
Topp