• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Belöning för turneringar

DeletedUser77

Guest
Det här spelet ser ut inte rättvist.Det är förtrytande.
De 100 spelarna med flest turneringspoäng får extra poäng i den globala rankingen.
Det blir några spelare som har tålamod+tid och diamanter att göra turneringar under hela 4 dagar, och de kommer att få 900-1000 poänger för det.- veckovis!
På grund av detta, deras poäng i den globala listan ska ökas.
Jag har varken tid eller pengar för det , jag tror finns det andra människor tänker så.
Så de som börjar spelet idag, eller spelar inte så längre sen, de har ingen chans att vara med den första sidan.
Jag har ingen problem med turneringar, det är bra att vi kan skaffa reliker. Men problemet är denna belöning. Avsluta det- för att det är inget fair play spel!
Man kan vara mellan rank 1-8 på listan om man bygger och köpar några diamanter, men det blir inte så längre, det räcker inte, om det fortsätter så här.
Poänger för bygg och utveckling måste vara skiljats från turneringspoänger. Skaffa en ny lista för det.
Jag hoppas det ska ni ändra det, annars det är säkert att det blir många andra människor som blir förbannad på grund av de kan inte röra sig för att finns några som alltid kör om dem, och det spelar ingen roll hur duktig de bygger.
 

DeletedUser77

Guest
Tack för alla svar, jag uppskattar det.
Jag vet att det var helg när jag skrev, men jag trodde att någon ska svara.

Så jag vill komplettera det. Turneringar händer varje veckan, men det kräver en massa varor, enheter. Det kan man inte producera hela tiden.
Nu ser jag inget annat alternativt utan köpa diamanter.
 

DeletedUser85

Guest
Jag har funderat en del på det du skrivit, Kharmo, och tror att mycket skulle bli lättare om man behöll konceptet med en del mindre justeringar (priserna i varor är absurt höga på de sista nivåerna t.ex) och en större justering: Behåll 16h intervall mellan striderna i samma provins men utöka istället turneringens längd med en eller helst två dagar.
Då skulle vi få ett rullande schema med 5-6 dagars turnering och fortfarande 3 dagars paus för återhämtning.
Skulle ge mindre tryck på kasern och varuproduktion samtidigt som det inte kolliderar lika mycket med IRL. Förra veckan lyckades jag "hänga på låset" vid 16h intervallen men den här veckan fungerar det inte alls så då är man borta från top-10 också.
Beträffande förlusterna i strider så beror det väl på vilka trupper man har och hur pass ambitiös man är (automatiskt strid eller ej & orkar man anpassa styrkorna efter motståndarens uppställning och terrängen?). Små förluster innebär också att det går mera tid för striderna. Också ett argument för ett mer utdraget turneringsförlopp.
 

DeletedUser77

Guest
Ja Pling, jag vet att du vill bli den första hela tiden. Ja, visst, höj priserna med poäng eller någonting för första 100 spelarna. Och de andra kanske har ingen lust att fortsätta spelet.

Efter ett tag allting tar slut, man hinner inte ladda upp med varor och enheter. Dessutom man kan inte skaffa provinser på världkartan heller, för att allting måste man använda vid turneringar.
Nu kämper vi för relikerna som behövs inte - till exempel jag behöver ingen juvelrelik.
Om det finns ingen belöning (för första 100 spelarna) det vore bättre, för att alla kunna göra dessa reliker som behövs. Det vore mycket mycket lugnare, man kunna ha tid att förbereda med varor och gubbarna. Även de kunna få chans att utveckla som börjar spelet nu.
Så jag tänker att turneringarna är obetänkta, man bör ångra detta - även belöningar. Men tyvärr det handlar om pengar, köp diamanter för att skippa väntatid, träna enheter omgående.
Jag har väntat på något svar från Supporten, men det säger nu allt, detta spelet passar för några människor och de andra bryr ni inte om er.
Så jag tänker att jag ska avsluta spelet.
 

Vega

Medlem
Kan inte förstå varför du ska använda en massa varor när du turnerar kharmo strid istället på automat och använd två granitjättar och 3 häxor då vinner man för det mesta.
Jag använder bara varor när jag intar provinser, och sen har jag igång träningen på mina armeer hela tiden.
 

DeletedUser77

Guest
Kan du läsa genom hela skriftet en gång till?
Fattar du bara verkligen vissa delarna?
 

DeletedUser77

Guest
Är det inte konstigt att ni kan inte acceptera om någon har annat synpunkt?
Om ni gillar inte en person, ni bråkar bara, och säger inget klokt? Det är tråkigt.
 

Vega

Medlem
Alla får väl ha sin egen åsikt det är det väl ingen som sagt något om eller.
Och en annan sak du behöver inte bli oförskämd bara för att jag säger att du inte behöver använda varor, och sen har jag aldrig sagt att jag inte gillar dig. Vi bråkar inte som du säger utan det är du som börjar bråka bara för att vi som du skriver inte håller med dig.
Jag bryr mig inte så mycket i turneringarna så jag har ingen åsikt att komma med, hoppas du kan acceptera det.
 

DeletedUser77

Guest
Om du intet bryr dig om turneringarna varför bill du belöna de första 6 spelarna med diamanter? ("Ni kunde ju dela ut lite diamanter till dom 6 bästa spelarna")
Svara och skriv kommentar på ämnet, men om du har ingen åsikt, jag har inte bett dig om radgivning.
 

Vega

Medlem
Du skriver att vi inte kan acceptera att någon har en annan åsikt, jag har inte svårt för det men du verkar ha det eftersom du frågar varför JAG vill belöna dom första 6 spelarna med diamanter.
Bara för att jag inte gillar att turnera kan jag väl ha en åsikt eller är det förbjudet?
Och du skriver att du inte behöver rådgivning men det tycker jag definitivt att du behöver med vissa saker i spelet, men jag tänker inte ge dig några du spelar som du vill och så spelar jag som jag vill. Så snälla sluta bråka och tjata på oss.
 

DeletedUser77

Guest
Jag bryr mig inte varken om dig, eller spelet. Jag sa det, om supporten kommenterar inte, då ska jag avsluta det.
 

DeletedUser114

Guest
Tänkte precis gå in med ett klagomail själv ang detta så då slappp jag ju det ;-) Däremot kan jag ny bygga på lite med mina egna funderingar.

Jag har inget emot turneringarna som så och det är en superkul grej ni kommit med. MEN jag håller med Kharmo om att det gör det "orättvist fördelat" om det ska påverka poängen i den vanliga speldelen. Det är redan skevt fördelat mellan dem som spelar med diamanter och dem som inte spelar med diamanter, För dem (eller rättare sagt mig) som varken vill spela med diamanter eller är intresserad av att turnera blir det ännu mer skevt och jag har ingen chans överhuvudtaget att konkurrera med andra i spelet så som det blivit nu.
Går det inte att hålla vanliga globala spelrangen och tuneringsrangen åtskilda?
 

DeletedUser43

Guest
Jag använder inte heller några diamanter och tänker inte använda mej av turneringar. Jag kör på med uppgraderingar av mina byggnader i den takt som spelet tillåter mej ändå. Jag ger grannhjälp till alla jag nått fram till och lunkar på i stilla mak. Jag bryr mej inte om rankinglistan heller.
Om det finns fler som mej där ute så får ni gärna gå med i mitt Brödraskap Inheritors of Gallifrey.
 

DeletedUser77

Guest
Hela spelet handlar om hur mycket diamanter köper man, utan det, omöjligt att utveckla. Bra bevis för det att suppporten svarar inte på detta klagomål.
Pga massa turneringar kan du inte ladda upp enheter, bara om du köper diamanter.
Och vem ska sitta framför datorn hela dagen och hinna göra det....

Så jag ska öppna supportärendet att de kan rensa mig herifrån - från forumet och spelet. Hoppas de kan göra det för mig - åtminstone det.
 

Vega

Medlem
Support svarar inte på såna här frågor kharmo för dom kan inte göra något åt detta det enda dom hjälper till med är om man har något fel med spelet.
Dom enda som kan svara är moderatorerna och sen lämna vidare till spelskaparna.

Ja, vill man ha sin armè snabbt så måste man använda diamanter det är sant, men jag har igång träning på dom hela tiden och sen är jag bara med i dom turneringar där jag får boost på mina varor, så jag hinner få ihop en hel del krigare men det tar tid
 
Senast ändrad:

DeletedUser85

Guest
Den sista turneringen var tuffast hittills, många deltagare och hård konkurrens om de första platserna så många verkar gilla turneringarna och kämpar hårt för en bra placering.
Ingen bonusvara för egen del, men jag deltog själv för att få kp till att uppgradera berghallarna och slogs flitigt på mellannivå när man fick 6 resp 4 kp/provins även om runorna man får också var en trevlig bonus :p
Diskussionen här har fokuserats mycket på diamanter, men jag är mer inne på LadyTardis linje. Inte 17 behöver man diamanter för att spela Elvenar och heller inte för att spela turneringar, för övrigt.
Anpassningen man får göra, för att hålla trupperna vid liv, är att strida manuellt senare i turneringen i alla fall i de provinser som ligger längre ifrån en, där priset blir högre om systemet förlorar striderna.
Nu sist krockade IRL med turneringen, så jag hade en del provinser med en stjärna kvar som förblev ospelade. Hade väl gått att lägga diamanter, varor eller köra autofight & dränera baracken på kuppen, men tog det lugnt & nöjde mig med vad som ändå blev en 6:e plats i slutändan :rolleyes:
 

DeletedUser114

Guest
Jag känner själv ingen som helst press att delta i turneringar eller köpa diamanter även om jag kan se fördelarna i det. Jag kan spela ändå och känner faktiskt en hel del stolthet i att ha kommit så pass långt jag gjort utan diamanter (förutom dem få en fick när en registrerade sig vill säga). Men mycket av spelets charm går ju förlorad när balansen skevar för mycket vilket den gör om spelare kan få poäng som påverkar den globala ranken även under turneringarna.

Nog borde det gå att skilja vanliga globala ranken från turneringarnas rank? Eller handlar det mer om ovilja från spelskaparnas sida för jag förstår syftet med att ha dem sammankopplade.
Klart dem som turnerar ska ha någon form av pris. Men även om det ges i form av diamanter, trollformler, reliker eller kunskapspoäng som indirekt påverkar en spelares möjlighet att få upp poängen lite snabbare så skulle det iaf vara bättre än ett direkt poängpåslag (om jag nu fattat det rätt).


Tycker jag iaf.
 

DeletedUser114

Guest
Trist när svar uteblir gällande dem skeva förutsättningarna i poängfördelningen. Nog för att jag förstår att folk har ett liv utanför Elvenar. Men nu har det gått 9 dagar...Någon form av respons torde jag väl kunna förvänta mig på den tiden (?).

Skulle det gå att sära på den globala rankningen och turneringsranken (eller snarare: är det något spelskaparna ens är villiga att göra?) eller är det bara att gilla läget att jag (mfl) inte längre har ens en susning till chans att konkurrera med andra spelare om jag/vi vill fortsätta spela utan både diamanter och turneringar? Att försöka stiga i rangen är ju ändock lite av det rlilga med spelet. Hade jag bara viljat bygga en stad hade jag slagit igång Simcity istället...
 

DeletedUser138

Guest
Hej Kaelmai!

Visst läser vi vad som skrivs och vi för feedback vidare också. Men i det här fallet finns det ingen samstämmighet. Folk upplever turneringarna olika, så exakt vad ska vi föra vidare som feedback?
Men jag skickade med dina åsikter angående separat ranking som ett förslag i alla fall så får vi se om spelutvecklarna gillar idén. :cool:
 
Topp