• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Black Friday

Oktan

Legend
Hej
En tanke (som måhända redan är tänkt)
Fått erbjudande om att köpa artefakter (ASNICE tänkte jag, då jag saknar artefakter för Sjöjungfrung o Stenmonumentet)
Blev besviken när jag såg 849kr för 9 artefakter OCH byggnaden

Vet inte om det kommer komma, men en idé kan ju även vara att sälja artefakter i lösvikt så att säga,
så att såna som jag kan köpa de 2-3 stycken jag saknar
 

Jian

Mästare
Hur är det där med utveckla och uppgradera, artefakter och restaurationsformler? Finns det fler "tillbehör"?

Om vi skulle ta min Häxhydda, hur fungerar det då? Byggnadstillståndet är från nivå 2 och jag har ökat till "upp-pil" 6
Den kåken genererar 120 :human:, 560 :culture: samt 3080 :supply:, 1:kp: och 49 gagnlösa grodor/omgång dvs var 24 tim
 
Senast ändrad:

Jian

Mästare
Om jag får tag på en frammaning (t.ex. från Magiakademi) när jag är på nivå 2 kommer den alltid ha nivå 2 även om jag "löser in den" på högre nivå?

Orcstrategens mark är en liten finess som ger 370 :culture: och 15 orchstrateger / 12 tim. Jag har en från nivå 3. Som forskningsobjekt kommer de först på nivå 8 med "forsknings-sjok" 6. De "äldre och äkta" orchstrategerna är säkert mycket mer vältränade än de jag får från nivå 3. Kommer mina "3or" alltid att vara 3or? Jag tycker om dem alla fall, kan stöka till det lite på slagfältet (tror/hoppas jag åtminstone).

Kommer det att bli (oerhört) dyrt att få upp dem till klass 8?
 

Gaiona

Mästare
De byggnader du vinner (eller tillverkar) när du befinner dig i ett specifikt kapitel (ex kapitel 3) kommer att vara kvar i det kapitlet men om du har kungliga restaureringar så kan du levla dem när du kommit till senare kapitel, det kostar en kunglig restaurering per ruta som byggnaden upptar för att öka den en nivå så en byggnad som upptar 3x4 rutor kostar 12 kungliga restaureringar för att levla den ett kapitel.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Finns det olika sorters björnar, med olika funktion?
Isbjörnen ger kortare tid vid turneringar - om man har 2 isbjörnar (matade) blir det ännu kortare väntetid i turneringarna?
Det skulle jag tro, men det kommer ett under längre fram i kapitlen som heter tidsportalen och den kortar ner väntetiden för turneringen rejält. :)

Ja det finns flera olika björnar. Isbjörnen, brunbjörnen och pandabjörnen. Brunbjörnen ökar mängden trupper du kan samla in under 8 timmar och pandabjörnen ger dig extra belöning för alla husdjur du matar efter han är matad, ja och ger tillverkningsförtrollningar och lite annat.
 

Jian

Mästare
Många undringar är det

Black Friday erbjuder 12 kungliga restaureringar för 209 kr (man får 3 000 diamanter på köpet)
I Magiakademi kan man tillverka dem själv se bild
Kungliga restaureringar.png

Man kan även fixa 5 kombinationskatalysatorer i MA - men vad ända in i akademin är det för "frimärke" som behövs? Hur får man tag på det?
De här kungliga restaureringarna - fungerar de som frammaningar när det gäller tillverkningsnivå? dvs de har lägre värde på lägre nivåer och vice versa.
 

Jian

Mästare
De byggnader du vinner (eller tillverkar) när du befinner dig i ett specifikt kapitel (ex kapitel 3) kommer att vara kvar i det kapitlet men om du har kungliga restaureringar så kan du levla dem när du kommit till senare kapitel, det kostar en kunglig restaurering per ruta som byggnaden upptar för att öka den en nivå så en byggnad som upptar 3x4 rutor kostar 12 kungliga restaureringar för att levla den ett kapitel.
Så det blir himla dyra Orchstrateger om jag vill ha lite mer muskelkraft (och inte kan vänta till nivå 8 ;))
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Så det blir himla dyra Orchstrateger om jag vill ha lite mer muskelkraft
@Jian, orchstrategen dyker upp i recepten allt som oftast så när det kommer en som är starkare och tillverkar fler än den du har så kan du bara byta ut den. Det är onödigt slöseri med värdefulla kunglig restaurerings-grejor att använda dem på de byggnaderna som inte är sällsynta :)


vad ända in i akademin är det för "frimärke" som behövs?
Det är en ritning som gör att man kan uppgradera sina magiska byggnader "gratis", alltså utan att använda diamanter. Dem får man av att ta kista 10 i turneringen :)

De här kungliga restaureringarna - fungerar de som frammaningar när det gäller tillverkningsnivå?
Nej, kungliga restaureringar är lika mycket värda hela tiden. Olika byggnader kräver olika många restaureringar och @Mammio har bra koll på detaljerna tror jag :D
 

Araton

Medlem
Jag fick ett erbjudande om att få 14% mer diamanter än normalt, mindre roligt att kompisen fick ett erbjudande till 60% fler diamanter under samma tid. Jag tänkte köpa, men vägrade efter att jag fick reda på det. Samma erbjudande till alla framöver tack!
 

Gaiona

Mästare
Jag fick ett erbjudande om att få 14% mer diamanter än normalt, mindre roligt att kompisen fick ett erbjudande till 60% fler diamanter under samma tid. Jag tänkte köpa, men vägrade efter att jag fick reda på det. Samma erbjudande till alla framöver tack!
Procentsatsen beror även på hur många diamanter du köper, ju fler diamanter (och högre belopp) desto mer rabatt.

Helst skulle både din kompis och du lägga upp en skärmdump här så skillnaden syns.
 
Topp