• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bu och Bä denna jul

Mjolner

Legend
Vad var bäst i år? Och vad om något var mindre bra?
Det som jag uppskattade var att få sträcktitta på VWars på Netflix, äta vildsvinshamburgare och bara chilla. Det som var mindre bra var att pizzerian på hörnet hade julstängt så min planerade pizza blev det inte. Förståndigt av ägarna egentligen.
 

Rosis

Mästare
Det var en så svår fråga, så det krävs ett lååångt funderande... Kanske till nästa årskifte?
 

Rosis

Mästare
Nja, att jag inte kom och hälsade på förstås. Sedan om det var bu eller bä tvistar de lärde om..

Det var så klart ett stooort Bu! Att jag inte mådde bra var oxå ett Bu. Bä var att den mat jag gjort uppskattades, och att det var trevligt, även om jag mest ville lägga mig och sova.... =)
 

Josefin89

Legend
Bä : julmat, julgodis, jultomtar, julgardiner, ja allt som tillhör julen :p
Bu : ingen snö så långt ögat kunde se och en gammal jobbarkompis (ja hon va inte gammal, endast 31år) dog i mellandagarna pga ett plötsligt hjärtstopp. :(
 

Macbolan

Mästare
BUU!..Jag åkte på att jobba Hela Julen..Nyåret samt Hela Trettonhelgen på AkutPsyk!
Hoppades dock på lite "Julfrid"...att folk skulle Älska varandra!..Men ack vad jag bedrog Mig....
Jag fick ta emot sparkar å slag...samt en spottloska i ansiktet! :mad:
En snubbe sprang fram å sparkade mig i magen..så jag vek mig...jag bev förbannad och tryckte ner snubben i golvet å kopplade ett grepp!
Efteråt kom en "Flumnisse" till kollega fram å sade; "Jag tyckte att Du anv. Övervåld emot denna patient...så jag tänker anmäla Dig"!
*Suck*...Vad göra me denna typ av sk..Kolleger??
Hon stod på rejält avstånd och observerade situationen...vågade Inte vara i närheten av patienten...

Bä?..Hmm?....Enda jag kan komma på..är att min "kära" kollega som ville anmäla Mig...halkade utanför jobbet å bröt benet 2 dagar senare! :);)
 

Macbolan

Mästare
Det låter inte roligt alls Mac.
Vissa Jobb är inte så trevliga..Men likt förbenat så måste någon utföra Det!
Idag saknar Vi Sjuksköterskor inom Psykiatrin..Vilket har lett till att vi har fått stänga En av 4 avdelningar...
Snart får vi stänga ytterligare En avdelning....då det saknas Både Ssk samt skötare.. :(
 
Topp