• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Byggnadens kapitel i lagret.

Mammio

Mästare
Det tycker jag också, har vi inte redan skickat in det här @Boefst
Jag brukar försöka titta på hur mycket det krävs för att sätta ut den igen för att klura ut det. Det hade underlättat om man visste direkt vilken nivå byggnaden har.
 

Krita

Kändis
Du har rätt, kanske inte har hänt något. Såg bara att med muspekaren över byggnaden, såg jag hur uppgradera den var. Alltid nåt!
 

Jian

Mästare
Det hade underlättat om man visste direkt vilken nivå byggnaden har.

Lagerbyggnad 2.png

Lagrad byggnad.png

Jag har en Bradfabrik på mitt lager:
* när jag tittar på den "nerpackad" i info-fönstret, så ser jag bild 1
* när jag för pekaren över "rutan" med byggnaden ser jag bild 2
Bild 2 har, uppe till höger info om hur långt jag har uppgraderat byggnaden.

Som jag har förstått det så får man olika evenemangsbyggnader i olika kapitel, det kap. blir "grundnivå" / "startnivå" och utifrån den nivån kan man uppdatera aktuell byggnad.

När det gäller fabriker och bostäder så har dessa byggnader en "grundnivå" / "startnivå" som är oberoende av kapitel. Det går även att skaffa sig dessa byggnader i alla kapitel, till skillnad från evenemangsbyggnader.
Är jag i kap. 1 så börjar jag bygga min bostad på grundnivå. Ska jag bygga en bostad med start i kap. 8 så så börjar jag bygga min bostad, även där, på grundnivå. Det tar lika lång tid, lika många uppdateringar att få den upp till exempelvis nivå 9 (som i fallet ovan). När jag når den nivån är bland annat beroende på i vilket kapitel jag startar. Om jag börjar i kapitel 8 så når byggnaden den nivån (t.ex.9) tidigast i kapitel 8. Börjar jag i ett kap. före 8 kan byggnaden nå den nivån (t.ex.9) före kap 8.
 

Macbolan

Mästare
Det e lite enklare än Ni tror!...för varje byggnad har en "Flagga!" uppe i Vänstra hörnet.. som Visar vilket Kapitel den tillhör! :cool:
 
Topp