• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Byggnader med dubbel funktion

Jian

Mästare
På önskelistan står

Fler byggnader med dubbel funktion; både befolkning och kultur (som t.ex. Huvudlös Halloween) i olika valör vad gäller antal befolkning/kultur/yta som krävs. Andra byggnader med dubbel funktion är
* Orcstrategens mark (roligt att ha en kämpe innan den dyker upp som resultat av forskningen) Kultur och orcher
* Vallorianskt mod: Kultur och vakter
* ännu inte namngivna ;)

Det ska gärna gå att vinna i event och dessutom skapas i Magiakademi.

De som jag redan kommit i kontakt med har olika "valör" och fördelning mellan befolkning och kultur. Kultur är alltid något litet mer/fler än antalet befolkning. Fortsätt med det.

När man får tag på en sådan här byggnad, speciellt på de tidiga nivåerna, så ökar möjligheterna på flera områden:

1 Man kommer snabbt upp i nivå på en gång
Huvudlös H ger 300 befolkning utan att man behöver uppgradera 10 gånger från Bostad med 31 befolkning.

2 Högre befolkning och medföljande kultur ger ökade möjligheter att avancera på andra områden, t.ex. produktion via verkstäder eller booster-fabriker.

3 Utifrån ovanstående kan man klara av "Uppgifterna" lättare och effektivare

3- När det gäller den yta som byggnaden upptar så är fördelarna inte lika uppenbara
Jag utgår fortfarande från HH som är 3x5 till skillnad från Bostad som klarar sig med 3x4 med befolkning 300 eller mer (Ytan ändras när Bostad kommer upp till viss högre nivå) Alla byggnader har inte detta problem

Fram för fler ambidextra byggnader ;)
 

harpan

Legend
På önskelistan står

Fler byggnader med dubbel funktion; både befolkning och kultur (som t.ex. Huvudlös Halloween) i olika valör vad gäller antal befolkning/kultur/yta som krävs. Andra byggnader med dubbel funktion är
* Orcstrategens mark (roligt att ha en kämpe innan den dyker upp som resultat av forskningen) Kultur och orcher
* Vallorianskt mod: Kultur och vakter
* ännu inte namngivna ;)

Det ska gärna gå att vinna i event och dessutom skapas i Magiakademi.

De som jag redan kommit i kontakt med har olika "valör" och fördelning mellan befolkning och kultur. Kultur är alltid något litet mer/fler än antalet befolkning. Fortsätt med det.

När man får tag på en sådan här byggnad, speciellt på de tidiga nivåerna, så ökar möjligheterna på flera områden:

1 Man kommer snabbt upp i nivå på en gång
Huvudlös H ger 300 befolkning utan att man behöver uppgradera 10 gånger från Bostad med 31 befolkning.

2 Högre befolkning och medföljande kultur ger ökade möjligheter att avancera på andra områden, t.ex. produktion via verkstäder eller booster-fabriker.

3 Utifrån ovanstående kan man klara av "Uppgifterna" lättare och effektivare

3- När det gäller den yta som byggnaden upptar så är fördelarna inte lika uppenbara
Jag utgår fortfarande från HH som är 3x5 till skillnad från Bostad som klarar sig med 3x4 med befolkning 300 eller mer (Ytan ändras när Bostad kommer upp till viss högre nivå) Alla byggnader har inte detta problem

Fram för fler ambidextra byggnader ;)
Ondskans väderkvarn kan man vinna i akademin 630 befolk 650 kultur , sen tycker jag att vi fått en hel del bra byggnader i föregående uppdrag , tex Halloween skriket 1060 befolkning å 1060 kultur, så det kommer säker flera tillfällen !!!
 

Mammio

Mästare
I eventen brukar det finnas byggnader med dubbel produktion (eller mer) att vinna, så passa på då :)

Jag tycker inte att det är rimligt att alla eventbyggnader ska kunna tillverkas i Magiakademin, det förtar syftet med att göra eventuppdrag.
Spelare ska känna att när de har tagit sig igenom uppdragen och fått belöning för det, så ska ingen spelare bara kunna tillverka belöningen, vilket Inno tydligt har sagt. Däremot finns det vissa undantag i årligen återkommande event t.ex Fenixeventen, då man för en kortare tid kan tillverka basen i MA.
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
I eventen brukar det finnas byggnader med dubbel produktion (eller mer) att vinna, så passa på då :)

Jag tycker inte att det är rimligt att alla eventbyggnader ska kunna tillverkas i Magiakademin, det förtar syftet med att göra eventuppdrag.
Spelare ska känna att när de har tagit sig igenom uppdragen och fått belöning för det, så ska ingen spelare bara kunna tillverka belöningen, vilket Inno tydligt har sagt. Däremot finns det vissa undantag i årligen återkommande event t.ex Fenixeventen, då man för en kortare tid kan tillverka basen i MA.
Det här med "kortare tid" - hur är det med det egentligen? Om man förstör en uppgraderingsbar byggnad verkar den ju komma som ett nytt recept i akademin, i det senaste kapitlet man har. Hur vet man vilka som gör det och vilka som inte gör det? Majträdet tex, är det för sent nu? De små spelare som snabbt går fram kan vara extra intresserade av detta, om de har antalet artefakter som behövs, för då är det ju bätre att få en starkare ny byggnad, än att sätta ut en äldre som man då behöver uppgradera? Men att chansa är ju inte kul heller... Borde man inte kunna ha en symbol på de byggnaderna som man kan få nya recept av? Och när receptet försvinner försvinner också symbolen från byggnadens bild i lagret? (Men är det en dublett så man har en redan i sin stad, och den man har i lagret har man fått för att man gått varvet runt i ett event, kommer det förståss inte att funka... ) o_O
 

Gaiona

Mästare
Det är helt upp till Inno att välja vilka byggnader som dyker upp som recept och de kan ändra sig precis när de vill...
 

Jian

Mästare
Ondskans väderkvarn kan man vinna i akademin 630 befolk 650 kultur , sen tycker jag att vi fått en hel del bra byggnader i föregående uppdrag , tex Halloween skriket 1060 befolkning å 1060 kultur, så det kommer säker flera tillfällen !!!
På nivå 3 ger Ondskans väderkvarn 300 folk + 310 Kultur / Huvudlös halloween gav 400 folk + 410 kultur
 
Topp