• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Dålig information om nya Brödraskapsäventyret

Josef Knecht

Lärling
Hej.
Normalt kommer ju information ca en vecka innan ett Brödraskapsäventyr så man hinner förbereda sig lite, men inget alls dök upp förrän ca 5 minuter efter att Brödraskapsäventyret startat, och detta innehöll bl.a. påminnelse om att man skall gå med i ett Brödraskap för att kunna ta del av detta. Något gick fel i tidpunkten informationen tror jag...
Dessutom verkar några av medaljerna ha fått nya kostnader för att skapa dem (bl.a bryggarnas medalj som nu kostar 50 isf 25 drycker). Jag har inte sett någon information alls om detta och ser att Wikin fortfarande har det gamla... Lite dåligt tycker jag och det gör det (återigen) svårare att planera sin insats i förväg.
 

Gaiona

Mästare
Vi som tar hand om wikin har fått lika lite information som dig (jag har rättat uppgiften på Bryggarnas medalj samt lagt in en notering om att uppgifterna kan komma att ändras utan förvarning).

I mitt fall började nedräkningen till BÄ efter tolv i tisdags efter att jag startat om spelet, tidigare sen de införde nedräkningen så startade den tre dygn innan BÄ och då han man med att förbereda.
 
Senast ändrad:

Josef Knecht

Lärling
Hej och tack för svar.
Ja, nedräkningen startade 48h innan BÄ, men det brukar ju även komma ut information via "trumpetikonen" en bit innan. Denna information kom som sagt 5 min efter start. Lite sent då att informera om att man borde gå med i ett Brödraskap... Någonting med timingen verkar ha gått fel.
Utöver detta tycker jag fortfarande att man borde informera ordentligt om eventuella ändringar man har gjort. Speciellt som att man verkar ha gjort sådana denna gång (jag har bara hittat en ändring, men det kanske finns fler?)
EDIT: Inför förra BÄ gick man ju ut och informerade ordentligt om de ändringar man hade gjort.
 
Senast ändrad:
Topp