• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Obesvarad Discord

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Eftersom du svarat dig själv med rätt svar så ger jag bara lite ytterligare information:
Om du frågar mer varför InnoGames har beslutat att flytta till Discord så är det inom spelvärlden där man har sin gemenskap nu för tiden.
Större delen av InnoGames andra spel använder sig redan av Discord så det var väl bara en tidsfråga om när det skulle ske för Elvenar också.

För några år sedan frågades det ofta om "en chatt för alla" här på forumet och det är väl en fördel att nu till slut kan vi ha en chatt för hela svenska Elvenar.
Annars ger Discord nog inga större fördelar för er som redan är här, men för nyare spelare är det enklare att gå med i Discord än att skapa ett forumskonto.
 

Gaiona

Mästare
Eftersom du svarat dig själv med rätt svar så ger jag bara lite ytterligare information:
Om du frågar mer varför InnoGames har beslutat att flytta till Discord så är det inom spelvärlden där man har sin gemenskap nu för tiden.
Större delen av InnoGames andra spel använder sig redan av Discord så det var väl bara en tidsfråga om när det skulle ske för Elvenar också.

För några år sedan frågades det ofta om "en chatt för alla" här på forumet och det är väl en fördel att nu till slut kan vi ha en chatt för hela svenska Elvenar.
Annars ger Discord nog inga större fördelar för er som redan är här, men för nyare spelare är det enklare att gå med i Discord än att skapa ett forumskonto.
En stor del av spelvärlden är det många yngre spelare som är vana vid chatt och snabba puckar.

Elvenar däremot spelas av många äldre, i vårt BS är det flera som är 60+, även spelare över 70 förkommer och för flera är spelet en hel del av deras sociala liv (nu är ju inte alla de som är med i forumet och knappast heller kommer att gå med i Discord) men jag tycker att principen att flytta till Discord är så fel när vi har ett alldeles utmärkt forum.

If it's not broken, don't fix it!

De som är äldre (inklusive jag själv) trivs med formatet och den lugna takten som forumet utgör, jag har varit inne i Discord och tittat runt och jag tycker minst sagt att det är väldigt stökigt, usch och fy, jag trivs inte alls där och stannar mycket hellre i forumet.
 

Rhavin

Medlem
ja kommer inte va med på discord flytten heller inte för att ja inte gillar discord utan för ja har alldeles för många kanaler ja är med i redan och väljer redan att inte va med i flera som ja ändå skulle prioritera mycket högra än elvenar discorden. Så de är lite synd man kommer missa alla diskussioner.
 

P3Games

Legend
Som så många andra är jag lika frågande till varför man flyttar. Om man vill vara med i tiden och blidka en generation för att den plattformen är populär så kanske man gör rätt, men det handlar nog mer om likrikta sina verksamheter, och då stryker ett forum som detta på foten.

Är det lönt att protestera? Hur högt hörs det skrivna ordet? Vet inte.
Jag kommer dock inte följa med till Discord. Som en del här uttryckt, jag gillar inte formatet och har valt att inte engagera mig där. Så framtida snack om Elvenar får bli inom sitt BS. Man får hänga med i detta forum så länge det lever, sen får eventuella tips och tankar tas i gruppens chatt och privata Google-ark. Nu är jag ju med i en luttrad grupp, så det är som att visa en höna hur man värper, men idéer dyker ju alltid upp så nånstans måste man ju få lufta sig.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag är inte van vid Discord heller, så jag tror att det lätt blir rörigt. Jag ser väl inte att jag har något val att försöka lära mig, så gör mitt bästa. Jag gillar dock detta forum väldigt mycket och skulle föredra det. Gillar dock möjligheter till att prata med andra BS-medlemmar i discordchatten.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
*pil uppåt*

Jag och de andra servrarna har tagit upp det med InnoGames. Nyheter, uppdateringsinfo, tävlingar och annan officiell information kommer ett skötas genom Discord. Men det är möjligt InnoGames kan låta forumen vara kvar för spelare som hellre använder det för att diskutera spelet m.m.
Det är inget bestämt ännu så vi får vänta och se, de har i alla fall fått eran feedback.
 

Alvros

Medlem
Jag kommer inte ladda ner Discord på mobilen eller på min jobb dator. I mobilen har jag inte nog med kapacitet då jag även använder den i samband med jobbet då den har plats för två simkort. Detta betyder att om InnoGames lägger ner forumet så kommer jag inte gå med över till Discord. Bor och arbetar dessutom på landsbygden så några bra uppkopplingar kommer nog att dröja ett tag till.
 
Topp