• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyr här!

DeletedUser3

Guest
Vi har nyligen utannonserat vårt nya speltillägg brödraskapsäventyr och vill veta vad ni tycker.

Dela med er av era tankar här!
 

DeletedUser244

Guest
Vi i Serenity ser väldigt mycket framemot brödraskapsäventyren :) Vi har länge önskat något mer man kan göra tillsammans i brödraskapen och det här blir ju helt perfekt för det kräver att alla är aktiva & samarbetar om det ska gå bra :)

//Capriora
 

DeletedUser345

Guest
Som nykomling lär man bli ganska splittrad. :confused:
...men det lär alltid finnas något att göra och se fram emot. :)
 

DeletedUser3

Guest
Som nykomling lär man bli ganska splittrad. :confused:
...men det lär alltid finnas något att göra och se fram emot. :)

Du hittar säkert ett gäng som passar dig perfekt inom en snar framtid, de vill nog fylla på med så många aktiva medlemmar som möjligt nu :)
 

Ewla

Medlem
Vi blev väldigt besvikna när en i vårat bs som inte är magiker eller ambassadör kunde öppna flaggan i stadsbyggarspelet trots att det sagts att det inte skulle gå.
 

DeletedUser352

Guest
Jag och mitt bs Lady of the light har hittills verkligen tyckt om det här nya eventet. Jag är en av magikerna i vårt bs och det jag verkligen älskar med det här eventet är hur det för samman medlemmarna i brödraskapet så väl! Det är mycket roligt att så aktivt arbeta tillsammans och organisera oss för att vara så effektiva som möjligt! Vi lär känna varandra bättre, medlemmarna blir ännu mer aktiva och det känns hittills precis lagom utmanande! Mycket plus från mig! ^^
 

Vega

Medlem
EWLA enligt spelreglerna så är det bara Ambassadören eller någon med högre makt som kan trycka på flaggan
 

Taj-Lej

Kändis
hej ..vi har ett litet önskemål om en gemensam flik där det som finns hos dom olika deltagarna lager finns så att man får en lite bättre överblick över vad som ska till. visst funkar det bra hos oss men vi önskar det eftersom det skulle underlätta om någon är borta och tex kommer in 2-3 dar i äventyret då skulle den personen slippa vänta på att höra vad som är gjort eller på gång hos dom olika deltagarna

Mvh Taj
 

DeletedUser244

Guest
Förslaget med en gemensam flik skulle göra det lättare och personligen tycker jag det är roligt att det nuvarande upplägget kräver att man kommunicerar och hjälps åt massor, vilket ju delvis är syftet med det här eventet.. att lära känna sina bröder & systrar ännu bättre och vinna någonting på att ha en bra gemenskap och aktiva spelare :) Så 100% tummen upp på brödraskapsäventyret som det är nu från mig ;)

//Capriora
 

DeletedUser166

Guest
Ja jag håller med Capriora om att de tar ju bort lite av den konstanta kommunikationen och detaljstyrningen som behövs nu som gör de här lite mer utmanande och roligt. Som vanligt så vill ja ju alltid att de läggs på en 4de sida hade nog varit trevligt, men de lär nog inte hända:) Men att på måfå stoppa in lite monster på kartan hade varit kul. Så hade man måsta lösa de genom att betala en mängd trupper för att gå förbi dom. Kan ju påverka vart man vill gå om man inte vill rensa hela kartan och annars blir de ju bara ett till roligt steg:)
 

Taj-Lej

Kändis
och som vanligt så har vi en del invändningar imot detta inlägg du kanske har ett gille som är väldigt aktivt men alla kanske inte har det ..det finns faktiskt folk som har ett liv utanför detta spel med och dessutom så har en del en olika arbetstider ..en del har natt en del har dag och vi har inga problem med att inte känna varandra men har många som är borta 3-4 dagar lite då o dåpå utbildningar och annat
 

DeletedUser166

Guest
De är klart de är så men ju mer tid man lägger ner å ju mer aktiv man är desto bättre ska de ju gå i ett spel. är många bort 4 dar då kanske man måste anpassa sina mål därefter. Ja spelar 2 gånger i veckan men jag vill ändå klara allt.... Den tid och möda man lägger ner gör man ju för att de är kul men de ska ju även ge utdelning. De är ju ett val hur mycket man spelar och vilka prioriteringar man har å de är ju efter de man får sätta sina mål.
 

Taj-Lej

Kändis
alla har inte det möjligheten eftersom det är arbetet som avgör hur ofta man kan vara inne ..kom ut i verkligheten lite ...vi klara oss fint som det är nu men önskar ändå en fliik som är gemensaam som det är nu så får man ju läsa igenom upp till 30 aveseringar för att se vad som är gjort eller inte gjort så vi önskar en flik där vi kan se eller som alla kan skriva in på utan att böhöva blädra och använda penna för att se vad som är klart eller vem som gör vad
 

DeletedUser166

Guest
Ja bor i verkligheten, mitt jobb inverkar ofta på turnerings tiderna så de skiter sig ofta för mig. Ja är dock en som tycker att allt i spelet skulle va svårare för förutom att jag älskar att levla upp grejer vill jag ha utmaning. Ja tycker att en stor del i de här äventyret är att man ska detaljstyra och ha bra koll, de försvinner med en sån flik som du efterlyser. De skulle hellst finnas steg som man inte kan nå upp till annat än då de mesta klaffar.
 

DeletedUser352

Guest
Hej igen :) Jag håller här med föregående talare.. jag förstår verkligen din frustration taj-lej, men önskar tyvärr ändå att det inte ska finnas en gemensam flik. Jag har saknat något som verkligen "tvingar" ihop ännu mer samarbete, och detta äventyrs upplägg med att man som måste anstränga sig för att organisera och planera tillsammans har varit oerhört givande i vårt bs! Kul dessutom tycker jag att behöva fundera och beräkna och organisera ^^ Det ger ett nytt element till spelet av krav på kommunikation och lite eftertänksamhet! Men om medlemmarna i vissa bs inte kan arbeta på det viset så är kanske det bs starka på ett annat område istället :) Blir mer variation och balans på det här sättet tycker jag.
 

Taj-Lej

Kändis
hej jag vill bara klargöra en sak personligen behöver jag ingen jäkla flik eftersom jag är en gammal yrkesofficer så är jag van vid planering och framförhållning utan det var ett önskemål från vårat gille och jag tog på mig att framföra det ..och jag tänker på folk som kanske har sorg eller på annat sätt kanske inte kan vara närvarade när vi lägger upp saker o ting och kommer man då in efter att man varit borta i tre dar o ingen är där så blir det ju lite av ett limbo eftersom man inte redigt vet vad som behövs dessutom önskar vi att chatten vore på 3till4 rader istället som det är nu

mvh taj
 

DeletedUser345

Guest
Apropå själva äventyret, någon som har info/idé om vad det "Bottenlösa hålet" egentligen innebär? Hade varit praktiskt ifall man kunde förbereda sig för "grand finale" efter att 3:e kistan öppnats.
 

DeletedUser345

Guest
Hmm, nu har vi låst upp 3:e kistan. Priset, Magisk manastuga. Kan även vi låglevlare (tex som jag, nivå 4) producera mana, eller måste jag vänta med att placera ut den tills jag lärt mig detta.
(Fick mina nävar på "Orchstragens mark" för ett litet tag sedan och den producerar orcher trots att jag inte kommit till detta äventyr ännu.)

...eller (hemska tanke) är den totalt värdelös för mig för alltid när det gäller manaproduktion?

//Arrowa
 

Taj-Lej

Kändis
hej bara sätt ut den om du vill den ger mana men den ska stå vid en väg men du förlorar 10%mana per dygn ...men visst kan du sätta ut den och få ett litet förråd av mana tills du kommer till det kapitel som kräver mana

mvh taj
 
Topp