• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsäventyr här!

Shannara

Medlem
Hej Shannara,

Det finns inga andra än just ni i Aslan som letar så mycket fel hos andra och kommer med falska anklagelser om fusk för att ni inte har kunnat göra bättre ifrån er. Förra äventyret gav ni er på framförallt två spelare och anklagade dom och deras respektive brödraskap för att fuska. En av spelarna valde att sluta strax innan äventyret började, ni får dra egna slutsatser av det. Nu när detta äventyret är igång och ni ligger för långt efter för att utmana så ska er tomtenisse till representant återigen försöka provocera och få till det att äventyret är 'såpass komprometterat' och att det har förekommit "fusk" tidigare. Hade er ledning sett ens egna brister och tagit lärdom så hade man kunnat planera hur man ska lägga upp saker och ting i nästa äventyr för det hade det blivit mycket bättre för alla vågar jag påstå.

Jag kan tala om för er att även vi hade en omröstning om att delta i detta äventyr, men vi hade aldrig kommit på tanken att ha de alternativ som ni hade. Det är så urbota dumt så det finns inte, ska hälften kämpa på och hälften köra sitt egna race? Jag tycker synd om de som valt att kämpa på för de får dra ett stort lass för ett helt brödraskap medans vissa tittar på. Det menar jag på är illojalt, för hade flera av er ställt upp och kämpat på så hade ni kunnat ta en fight om andraplatsen istället för att det ska resultera i en 8h-boost. Ni har kommit tvåa alla gånger innan och bör naturligtvis veta vad som krävs, men istället väljer ni att köra en stig. Det var detta som jag syftade på att gå in helhjärtat för äventyret, antingen kör man på eller inte. Inte att man ska ta kompledigt från jobbet eller försumma familjen ifall du trodde det var det jag menade med att gå in helhjärtat :D
Hejsan igen man kan ju tro att vi har blivit brevvänner. Oj hade ni också en röstning det låter spännande och eftersom du tyckte våran röstning inte var så bra. Så kanske du kan ge tips om hur en röstning kan se ut det är alltid välkommet med nya tips, Så varför inte sätta igång en sådan tråd här på forumet, jag lovar att trycka på gilla knappen. Jag vet också att vi har kommit 2a två gånger och denna gången ville inte alla delta helhjärtat, det betyder inte att vi kommer att kicka dom för det. Denna gången var vi inte intresserade helt enkelt. Men jag tycker det är jätte snällt av dig att känna stor oro över detta. Jag lovar att meddela dig den gången vi kan tänka oss att gå in hel hjärtat i brödrarskapet. Ta kompledigt från jobbet skulle jag aldrig tänka mig att ta och jag trodde inte heller att du menade det. Nu önskar jag dig grattis till 1a platsen och alla de andra till 2an och 3 platsen. Mvh Shannara
 

DeletedUser164

Guest
Hej igen :)

Försökte leta upp var jag hade skrivit att man ska kicka alla som inte deltar helhjärtat, men kunde tyvärr inte hitta någon sådan formulering i mina tidigare inlägg :)

Gällande tips om röstning så tänkte jag dra en fin liten innebandyliknelse så att du ser skillnaden. En tränare frågar spelare ifall de vill spela en match. Det vanliga utfallet är att man antingen spelar matchen eller lämnar walk over, och tränaren får till svar att spelarna vill genomföra matchen. Men nu har vi ett annat lag som gör det på ett annorlunda sätt. Tränaren som är väldigt demokratiskt lagd ger flera alternativ och frågar sina spelare ifall man ska spela matchen som vanligt, eller kanske bara spela en period, ifall några ska spela med klubbor, ifall man ska ha en målvakt osv osv. Resultatet efter omröstningen blir att spelarna vill spela en period. Vilket av dom här lagen tror du kommer lyckas bäst?:D

Jag får tacka för gratulationerna, väldigt omtänksamt!
 

Shannara

Medlem
Hej igen :)

Försökte leta upp var jag hade skrivit att man ska kicka alla som inte deltar helhjärtat, men kunde tyvärr inte hitta någon sådan formulering i mina tidigare inlägg :)

Gällande tips om röstning så tänkte jag dra en fin liten innebandyliknelse så att du ser skillnaden. En tränare frågar spelare ifall de vill spela en match. Det vanliga utfallet är att man antingen spelar matchen eller lämnar walk over, och tränaren får till svar att spelarna vill genomföra matchen. Men nu har vi ett annat lag som gör det på ett annorlunda sätt. Tränaren som är väldigt demokratiskt lagd ger flera alternativ och frågar sina spelare ifall man ska spela matchen som vanligt, eller kanske bara spela en period, ifall några ska spela med klubbor, ifall man ska ha en målvakt osv osv. Resultatet efter omröstningen blir att spelarna vill spela en period. Vilket av dom här lagen tror du kommer lyckas bäst?:D

Jag får tacka för gratulationerna, väldigt omtänksamt!
Hejsan igen. Du hade inte skrivit att man skulle kicka någon för att de inte vill ställa upp hel hjärtat utan jag bara informerade att vi absolut inte vill kicka någon av våra spelare som inte vill eller kan denna gången 100% Ber så mycket om ursäkt att du missförstod mig. Intressant synvinkel att ta en beskrivning av en sport och jämföra den med ett nöjes spel, jag gillar det tummen upp. och varsågod det var det minsta jag kunde göra. Mvh. Shannara
 

Macbolan

Mästare
Hej Shannara fattar du inte varför det kommer upp så tycker jag att du ska kolla alla påhopp om fusk som Mac ständigt kommer med så det förvånar mig föga att folk ger igen med samma slags logik som Mac ständigt utsätter folk för .... som du kan förstå ger dom ju bara igen med samma mynt :)

Mvh Taj

Hej Taj-lej!
Du låter lika bitter o sur som vanligt...:eek:
..och till den gräns, så att Du försvara andra individers "Fusk!:confused:
Att vissa individer "ger igen"...beror på deras egna dåliga samveten...och önskan att försöka rationalisera sitt "Fuskande"! :cool:
Mvh
Mac
 

Macbolan

Mästare
Hej igen Vukken!
I vanlig ordning så försöker Du dra bort "fokus" ifrån kärnämnet!....med en massa bladder av text som är oväsentlig! :rolleyes:
Det finns regler som kallas "pushing" odylikt...när vissa individer anv. flera konton/städer för att supporta sig själv...
Det finns även en regel som kallas "Fairgame"....
Och under den regeln kan man lätt hysta in Era tidigare Farmstäder..för att fixa "extra av Allt"! ;)

Jag har tidigare tagit upp den obalans som Detta beteende skapar i spelet...och har fått medhåll ifrån andra spelare ifrån andra gillen!
Någon har tagit mitt parti i detta Forum...Men de flesta har skrivit PM privat till Mig...(många vill Inte sticka ut hakan)...och bli schavotterade av folk som typ Vukken i forumet!:confused:
Som Tur är...så finns Jag här!... för att fimpa "Troll" som Vukken! :p;):cool:

Och vad det gäller Taj-lej!...så tycker Jag, att han har förtjänat en plats hos Serenity....
..brunlagret på hans tunga är såpass tjockt Nu...att det vore en välgärning för hans hälsa...att anta honom till Serenity! :rolleyes::D
Mvh
Mac
 

Taj-Lej

Kändis
Hej alla ...och som vanligt kan inte mac föra en diskussion utan att kasta spydiga kommentarer...böjar tro att han lider av omvänd stockholmsymdrom vilket bara är att beklaga ...tänk vad skoj det hade varit att föra en vettig diskussion här på forumet...men tyvärr får man nog bara forsätta att drömma om det :)

Mvh Taj
 

DeletedUser164

Guest
Hej på dig Macbolan, vad förvånad jag blir att du svarar på den enda låga nivån som du behärskar :)

Först och främst så hade jag "uppskattat" om du kan "formulera" dina "tankar" och "funderingar" utan behöva använda "citationstecken". Det är kanske här det brister för dig då en sak som kan vara rätt så tydlig blir helt enkelt otydlig för dig när du läser om det du skriver. Exempelvis så skriver du att jag försöker dra bort "fokus" från kärnämnet. Det håller jag naturligtvis inte riktigt med om eftersom jag har diskuterat brödraskapsäventyren och tråden råkar faktiskt heta 'Diskutera brödraskapsäventyr här!'. Jag kan absolut höja min nivå på inläggen när jag diskuterar med exempelvis Shannara, för den personen kan jag åtminstone ta seriöst till skillnad från vissa andra. Det är väldigt, väldigt svårt för mig att ta det du säger seriöst då du inte har några belägg om fusk med farmstäder som inte finns. Av den anledningen så svarar jag dig på den låga nivån du förtjänar :D

Det glädjer mig att att du har fått medhåll från andra spelare, kan exempelvis tänka mig att Ann Nylen har hört av sig till dig om detta :D Hon måste ha blivit eld och lågor efter din fina forumstråd om hur du är guds gåva till kvinnorna :D Tur att du finns här för att fimpa troll som mig :)

Taj-Lej är välkommen till Serenity, fast inte på grund av det han skriver i forumet mot dig. Snarare för att han är aktiv, vilket vi i Serenity uppskattar. Aktivitet är faktiskt mycket positivt kan jag meddela dig, det gör det så mycket enklare att regelbundet prestera i äventyren och turneringarna istället för att fokusera på rankingpoäng. :D
 

DeletedUser244

Guest
Det är obegripligt att det finns ett så stort intresse för om någon vill till oss eller inte och om någon tycker som en i Serenity så ska det betyda att man vill komma till oss? Vilket skitsnack! Jag har frågat Taj-Lej om han vill komma till oss för en tid sedan och han tackade tyvärr nej. Taj-Lej är en av de aktivaste och mest engagerade spelarna på vår server och därför en tillgång i alla BS. Pga det hoppas jag att han ångrar sig och vill joina oss i framtiden.
Jag är den första att erkänna att jag har höga krav på mina medlemmar vad gäller bl a aktivitet och samarbete. Å vet ni vad? Alla vill/kan inte vara så aktiva, alla vill inte samarbeta, alla vill inte vara i ett stort BS, alla vill inte byta BS för de trivs där de är nu! Alla ska göra det som känns bäst för dem!
Dessutom vill vissa här få alla att tro att man måste använda diamanter hos oss (ja jag hann se PM som togs bort av admin pga påhoppen i det). Även det är skitsnack och kan bekräftas av varenda spelare som någonsin varit med hos oss. Hur mkt diamanter man spenderar på att bygga i sin stad är upp till var och en. Vi har aldrig haft och kommer aldrig ha behov av, och definitivt inte krav på, att använda diamanter i turneringar eller BÄ. Har man aktiva spelare och ett bra samarbete där alla kämpar gemensamt så behöver man inte det, så enkelt är det. Sen får ni tro precis vad ni vill!

Mvh Capriora
 

Macbolan

Mästare
Det glädjer mig att att du har fått medhåll från andra spelare, kan exempelvis tänka mig att Ann Nylen har hört av sig till dig om detta :D Hon måste ha blivit eld och lågor efter din fina forumstråd om hur du är guds gåva till kvinnorna :D Tur att du finns här för att fimpa troll som mig :)

Hej Vukken!
Du får nog berätta för Mig..Vem Ann Nylen är??...Jag känner tyvärr Inte denna kvinna!
Men det kanske är ett av dina egna alter egon konton??..:rolleyes::p
Och självklart kommer Jag att finnas kvar..för att "fimpa" Troll som Dig Vukken! ;)

Taj-Lej är välkommen till Serenity, fast inte på grund av det han skriver i forumet mot dig. Snarare för att han är aktiv, vilket vi i Serenity uppskattar. Aktivitet är faktiskt mycket positivt kan jag meddela dig,

Håller me Dig helt och Fullt Vukken!
Jag kan verkligen rekommendera Taj-lej..en oerhört duglig och kompetent spelare, som jag tror Serenity skulle ha Stor nytta av!
Mvh
Mac...
 
Senast ändrad:

Macbolan

Mästare
. Taj-Lej är en av de aktivaste och mest engagerade spelarna på vår server och därför en tillgång i alla BS. Pga det hoppas jag att han ångrar sig och vill joina oss i framtiden.

Jag har den högsta respekt för Dig Capriora!...och har medvetet undvikit att "tjafsa" med Dig!...All respekt! :cool:
Jag tycker dock att Du skall göra Allvar av dit förslag..och plocka in Taj-lej i ditt gäng...Han har förtjänat det!
En snubbe som har vatt med ifrån början..och är väldigt Duktig på detta spel...Med honom i erat gäng, så blir Ni kompletta!...Han är kanon på Matematik!
Mvh
Mac
 

DeletedUser244

Guest
Jag har den högsta respekt för Dig Capriora!...och har medvetet undvikit att "tjafsa" med Dig!...All respekt! :cool:
Jag tycker dock att Du skall göra Allvar av dit förslag..och plocka in Taj-lej i ditt gäng...Han har förtjänat det!
En snubbe som har vatt med ifrån början..och är väldigt Duktig på detta spel...Med honom i erat gäng, så blir Ni kompletta!...Han är kanon på Matematik!
Mvh
Mac

Det var snällt sagt, även om jag inte är blind för ironin ;) Jag har som sagt erbjudit honom en plats, sen kan jag inte tvinga honom att komma när han inte vill. Men mitt erbjudande till honom kvarstår så länge han fortsätter vara aktiv. Vem vet vad som händer i framtiden :) Jag kanske bjuder in någon som chockar ännu mer? Jag är dock mest orolig för att fler aktiva ska sluta spela, oavsett bs-tillhörighet, för det tar så lång tid mellan kapitlen :eek: Den svenska servern har, i mitt tycke, så lite spelare att det vore extremt tråkigt.

Glad påsk allihopa!
//Capriora
 

Macbolan

Mästare
Okej..förstår Din oro Capri!...Jag delar Den!.. :(
Och Jag skall erkänna att Jag själv har försökt skapa lite mera intresse, kring både vårt Forum samt vår egen server..genom att skapa "Konflikt" med Dig och ditt gäng Serenity...Tyvärr så verkar det inte hjälpa!?....Vukken hängde dock på bra...:D:p

Men tyvärr verkar det vara upp till Oss..som Älskar Elvenar, att hålla igång både Forumet..och Spelet i sig...

Jag har spelat ihop med Ackke, agor, Rhavin och flera andra i ert gäng Serenity....Jag har Fullförståelse Varför de lämnade Aslan..för att joina Serenity...
..och Jag vet varför...

Just Nu känns detta spelet bara tröttsamt...Men jag tänker gräva ner "Stridsyxan"...och sträcka ut en vänskaplig Hand!
..Vill Du ta Min hand Capriora??
Mvh
Mac
 

Macbolan

Mästare
Sen är jag Inte "ironisk" över Taj-lej.s egenskaper...
Han är faktiskt en duktig spelare..med god matematisk förmåga...
/Mac
 

DeletedUser244

Guest
Det var inte Taj jag menade att du var ironisk om utan det om att du skulle ha respekt för Mig :p

När det gäller allt det övriga, om du upprepar det en dag som inte är första april så lovar jag att du ska få ett seriöst svar :)
 

DeletedUser319

Guest
Bäst att ta chansen när övriga öppnat sig. :)
Jag vill härmed erkänna att jag diamantar i BÄ. De 125 små verkstäderna jag byggde förra BÄ var bara för syns skull. Varför sitta o tillverka medaljer hela dagarna när man bara kan klicka 2 ggr? Jag tillverkar heller inga trupper till turneringarna. Lättare att trycka på den blå knappen i fabrikerna. Slipper man ju vänta. :confused::cool::p:D

/Mvh ertz0r
 

Macbolan

Mästare
Bäst att ta chansen när övriga öppnat sig. :)
Jag vill härmed erkänna att jag diamantar i BÄ. De 125 små verkstäderna jag byggde förra BÄ var bara för syns skull. Varför sitta o tillverka medaljer hela dagarna när man bara kan klicka 2 ggr? Jag tillverkar heller inga trupper till turneringarna. Lättare att trycka på den blå knappen i fabrikerna. Slipper man ju vänta. :confused::cool::p:D

/Mvh ertz0r

Gott å höra att Du har trevligt me dina "knappar" ertzör...Unnar Dig detta "nöje"! :rolleyes::p:D
Mvh
Mac
 

DeletedUser345

Guest
Intressant nyhet idag, att ett nytt BÄ kommer att starta idag /14/5). Blir tufft att hinna med då det redan pågår ett BÄ.
Jag antar att tryckfelsnisse varit i farten :)
 

Vega

Medlem
Jag personligen tycker att Äventyret är tråkigt för det är inga roliga priser man får, vore ju kul om man någon gång kunde få Diamanter när man kommer till 3:e kistan och ska börja med slukhålet. Tror folk känner sig mer motiverade att vara med då. Men som sagt det är mitt tycke.
Och som Taj-lej säger att ha en flik där man kan se vad som finns i lagret vore bra för jag spelar oftast sent när alla mina i BR sussar på lilla söta örat.
 
Topp