• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera brödraskapsturneringar här

Grizabella

Kändis
Jag tillhör dem som inte är så förtjust i att ställa brödraskapen mot varandra i tävlingar - Det finns det andra spel för.

Men med det sagt är jag förvånad över att det stora priset och eftersträvansvärda målet Ritningen enbart är bra för dem som använder diamanter eftersom det ger ritningar för att kunna uppgradera magibyggnaderna vilka vad jag har förstått kostar diamanter att köpa.

Nu ställer jag som inte köper diamanter mig frågan varför jag som icke diamantspelare ska vara med och offra styrkor och tid för något som ger diamantspelarna ännu mer förmåner gentemot oss övriga spelare än vad som redan är fallet idag? Vad nyttar oss mödan och vad ger oss slitet om vi endast ser resultatet av våra ansträngningar i diamantspelarnas byar och städer?

Nä, då vore det långt bättre att låta varje Ritning som brödraskapet samlar ihop till ge möjlighet att köpa en magisk byggnad utan diamanter alternativt uppgradera en byggnad man redan har. Då ger det alla spelare något att sträva efter och ha del av plus att det ger oss andra en möjlighet att nå samma nivå som diamantspelarna. G.
 

DeletedUser

Guest
För det första. NEJ!!! Gör inte turneringar till brödraskapselände. Det finns ett antal spelare som inte är sociala tomtar som ska göra precis allt i flock, umgås och allt vad det nu är.
Personligen är jag mest av allt en ensamvarg trotts att jag titt som oftast tjattrar i chatter och dillar runt rent allmänt. Jag har inget emot att hjälpa grannar och greja men det ska alltid vara utifrån mina egna villkor och inte styras av grupptryck m.m.

Sen kan jag förstå varför spelmakarna väljer att gynna diamantköpare framför oss andra snålvargar (och fattiglappar som mig).
Personalen som arbetar med spelet måste ju fundera i samma banor som som du G fast tvärt om. Vad nyttar oss mödan med slitet att utveckla och uppgradera spelet om vi inte ser resultatet att någon vill betala oss för det?
 

DeletedUser93

Guest
Hmm, står att spelare har efterfrågat dessa ändringar, måste jag ha missat totalt.
 

DeletedUser93

Guest
PS.
Såg att det stod..ritningar för att UPPGRADERA magiska bostäder och verkstäder. Har inga sådana och har inga planer på att skaffa dem heller, DS
 

DeletedUser166

Guest
Tycker de kommer bli kul, de här är en grej som jag med fler har hoppats på ska komma, hoppas dom inför mer guild grejer nån gemensam byggnad man levla upp tillsamman, typ en guildhall. Har inga planer på att köpa nå magiska byggnader så ja hoppas de finns nått likvärdigt pris för oss, men de är bra at den finns, tycker dom som köpt magiska byggnader har blivit lite ägda pga att dom inte går att uppgradera.
 

DeletedUser247

Guest
I vårat Gille är vi bara två som har magiska så det måste finnas en morot för de andra annars är det meningslöst. Samt att det inte ska behöva vara så extremt svårt att få ritning
 

Grizabella

Kändis
Det är bra att det finns en hel rad belöningsnivåer att få och kämpa sig till genom turneringen. Men jag saknar en möjlighet för BS att kämpa till sig det ultimata priset genom en poängräknare som fylls på över flera turneringar. Alla har helt enkelt inte möjlighet att nå sista kistan i en turnering. G.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Grizabella, samma här, tänkte på att det just är omöjligt för mig att kunna få en ritning som det är nu.

Jag tycker inte att man ställer brödraskapen emot varandra med detta upplägg, istället så främjar man att jobbar tillsammans inom brödraskapet. Hos oss är det en kul grej vi gör tillsammans, vi ser det inte som en tävling sinsemellan eller ett krav.

Sedan saknar jag att man inte kan se hur lång tid det är kvar innan provinserna är öppna igen under turneringsrutan (under tältet på världskartan). Nu måste man gå ut och leta efter provinserna för att se hur lång tid det är kvar.

/Gose
 

DeletedUser261

Guest
Jag tycker personligen att upplägget är bra som det lagts upp med brödraskaps turneringen, men alldeles på tok för stora nivåer med poäng för priserna de genererar, det krävs enormt mycket av gillen att nå till ritningarna i sista kistan som totalt kräver 440 k poäng eller 17,6 k per medlem om man har 25 st i gillet inte särskilt troligt att alla fixar så mycket per person i gillena. så det behövs en typ av justering av poängsystemet antingen >lägre mängd, bättre priser eller både ock < för som det är nu mödar sig inte många att anstränga sig för priserna som ges nu.

Jag gillar att referera till FoE och väljer att göra så här med, i deras version a turneringar kallade ( imperieexpeditionen ), får man mycket bättre priser med mycket mindre möda och ansträngning än i våra turneringar här, tål att tänka på varför ska elvenar spelare slita ihjäl sig för lite kp och några reliker, när foe spelare knappt behöver anstränga sig och får massor med kp, eventbyggnader och t.om diamanter i deras version.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Bra förslag från Slaughtress, diamanter skulle nog locka fler att delta.
 

Grizabella

Kändis
Extra diamanter som en del av BS turneringarna skulle nog många uppskatta. Som det är nu finns det inga möjligheter att få gratis diamanter som en del i spelet och eftersom så mycket blir lättare med dessa skulle nog många uppskatta en chans att fylla på förrådet lite grand. G.
 

Macbolan

Mästare
Jag håller med Rhavin, Gose Och Slaugtress! :)
I vårat Gille är vi bara två som har magiska så det måste finnas en morot för de andra annars är det meningslöst. Samt att det inte ska behöva vara så extremt svårt att få ritning
Jag delar hefas uppfattning om att det är alldeles för svårt för att komma till slutet...för att få denna sk. "Ritning" till Oss som har fixat både magiska Bostäder och Verkstäder!
Personligen skulle jag gärna se en "Ritning" halvvägs i tråden av kistor....eller varför inte låta Oss som vill använda Diamanter få köpa dessa "ritningar";P


Vad det gäller "Morot" till övriga i gänget...för att köra Turnering?
Tja!..i mitt gille brukar vi lätt klara av minst 6 kistor...vilket innebär 30 Kp till alla och envar i gillet som har deltagit i Turneringen....tror det räcker med att ha gjort EN provins i steg#1...för att få denna belöning! (rätta mig OM jag har Fel)...så Om inte detta är en "Morot"..att köra BS???

Jag gillar även Grizabellas förslag om att införliva en viss mängd Diamanter som belöning i Turneringen! :)
/Just My 50 Cent/
/Mac
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Personligen skulle jag gärna se en "Ritning" halvvägs i tråden av kistor....eller varför inte låta Oss som vill använda Diamanter få köpa dessa "ritningar";P
/Mac

Slår vad om att de då kommer kosta lika mycket som det kostar nu att uppgradera med diamanter ;)

*Mer ritningar åt folket!*
 

Macbolan

Mästare
Joo..förmodligen snuskigt DYRA!:p
Men jag har i andra trådar lobbat för att gillets progress i turneringen..skall vara kvarstående,,,just för att kunna få ihop poängen till "Blueprinten" i Turneringen efter....Sen kan den bli Dyrare efter hand som man progressar...
 

DeletedUser85

Guest
Nu när ändringen är släppt måste jag säga att turneringarna har blivit väldigt mycket mer intressanta. Inräknat uppdateringarna i den senaste spelversionen då.
  • Färre strider / provins - bra för oss som strider delvis manuellt
  • Lite varierande priser för avklarad provins
  • Lägre kostnad för att köpa en strid med varor (kanske inte för alla, kan bero på antal utforskade vanliga provinser?)
  • Lite svårare strider så man inte kommer lika långt med autofight
  • Och naturligtvis brödraskapets gemensamt intjänade priser. Även de som bara tar en provins i turneringen får också pris, så man kan delta olika beroende på IRL och annat och ändå vara delaktig
Bra gjort, Elvenar Team, det här var ett riktigt lyft :)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Håller med Rhe, jag uppskattar också det nya upplägget. Känns som att man har en möjlighet att nå flera kistor nu inom brödraskapet, återsår förstås och se eftersom vi inte är färdiga med turneringen ännu...
Att man har skiftande belöningar i provinserna på samma nivå tycker jag också om, och speciellt att man numer kan få runskärvor! Att man får trollformler lockar även en del av de inom brödraskapet som inte spelat lika mycket förr, vilket är positivt ;)

Striderna är tuffare med autofight och vill man inte köra manuellt så kan trupperna tryta väldigt fort, men iom att man nu inte har så många strider per provins (som Rhe nämnde) så är det inte så hopplöst långsamt att strida manuellt och även ha lite RL också ;-)

saknar dock fortfarande att man inte kan se hur lång tid det är kvar tills en provins är öppen igen i själva turneringslistan samt att man ser vilken provins man är inne och strider i.

*tummen upp* :D
 

DeletedUser236

Guest
Vi i The Unicorn's lyckades ta oss ändra fram till mål (till förstapriset) i veckans brödraskapsturnering. Vilken lycka :)! Det var inte slumpen som gjorde att vi lyckades utan en avsiktlig satsning - och så klart dedikerade spelare! Vi pekade ut denna turnering två veckor i förväg och sa: "Då satsar vi för fullt". För att lyckas behövde varje spelare samla på sig minst 1648 poäng i turneringen. Detta kan man göra bl a göra genom att vinna alla slag i 8 provinser upp till provinsnivå 5, eller genom att vinna alla slag i 7 provinser upp till provinsnivå 6.

Nyfikenheten var stor i brödraskapet inför att förstapriset skulle dyka upp hos oss strax efter kl 19.00 på lördagskvällen. Vad skulle den så kallade "ritningen" innebära? Personligen satt jag och åt lördagsmiddag tillsammans med min familj när det magiska klockslaget passerades. Jag kunde inte riktigt fokusera helt på middagen utan tänkte (i smyg) på vad som dykt upp på mitt spelkonto i Elvenar... Så var middagen slut och jag kunde springa till datorn och kolla! Det jag såg direkt var att vi hade vunnit 75 KP - mycket trevligt! Och så såg jag att vi vunnit 11 belöningar i form av 8 runstenar och 15 trollformler - och det var väl juste (men inget som imponerar så mycket på mig). Men var fanns ritningen? Jag tittade och tittade och tittade lite till. Jag kunde inte hitta den... På brödraskapschatten fick jag reda på att ritningen bara syns för de som för DIAMANTER har köpt en magisk bostad. Ritningen gör att man kan uppgradera byggnaden. Aj då - vilket antiklimax! Vi i brödraskapet hade tillsammans, med gemensamma krafter, tagit oss i mål i turneringen, och nu visade det sig att bara de av oss som varit beredda att betala riktiga pengar för att skaffa sig en magisk bostad kunde ta del av förstaprisets "guldmynt"...

Jag saknar ord för hur besviken jag blev när jag insåg detta. En medlem i The Unicorn's skrev följande i vår chatt efter insikten: Trodde Ritningen skulle leda till något spännande och så blev det inte ens en tummetott :(.

Jag föreslår att utvecklarna av spelet tänker om vad gäller förstaprisets "ritning". Lägg in ett pris som alla i brödraskapet kan ta del av och inte bara de som betalar riktiga pengar till spelet. Det är ju just en turnering som går ut på att laget tillsammans måste bidra för att lyckas. Då måste priset återspegla detta! Man skulle kunna se till så att "Ritningen" antar olika skepnader beroende på om man har en magisk bostad eller inte. Har man ingen så vinner man en. Har man en så vinner man ett uppgraderingskit. Eller varför inte låta ritningen innehålla diamanter? Det skulle alla i ett brödraskap kunna ta del av - och uppskatta!
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Wiimla har en poäng, låt ritningen ha fler funktioner än bara uppgradering av magiska bostäder/verkstäder så kan man själv välja vad man vill använda den till. Uppgradering eller t ex. växla in den mot diamanter. Finns säkert många fler förslag till vad den kan användas till.
 

Macbolan

Mästare
Ouch Wiimla!
Kan känna Din besvikelse och lider med Dig!:oops:
...självklart borde "Ritningen" ge någon form av annan belöning, till de som Inte använder Diamanter!
Kanske en möjlighet att ändra en Bostad lr Verkstad till Magisk?
Mvh
Mac
 
Topp