• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera förbättringar av uråldriga under här!

DeletedUser323

Guest
Hej,

Det är väl generellt sätt bra att uppdatera förändringar dock får jag för min del som är ganska ny i detta spel/värld och lyckats få fram de 2 första uråldriga under relativt snabbt och uppgraderar snarast möjligt om jag tycker det är relevant. För min del är jag inte speciellt glad då jag tappade 447 i befolkning bara på denna förändring(uppgraderat gyllene avgrund till nivå 4) och har annars inte så stor stad, bara procentuell uppgradering blir då förstås väldigt avgörande. Tycker inte att gyllene avgrunden bara ska bli procentuell - förödande för en mindre spelare
Kan eventuellt tänka mig en kombination av en bas befolkning och procentuell(gällande ovanstående under)

// smu66
 

DeletedUser3

Guest
Tack för din feedback. Det här var en förändring som kommer göra ont till en början när man är tidigt i spelet, men det är en klar förbättring senare. Utvecklarna gav oss ett fint diagram på hur förändringen fungerar.

upload_2017-4-12_21-1-58.png
 

DeletedUser43

Guest
Jag förlorade 1800 befolkning över en natt. Minder kul :(
 

Bilagor

  • minus kulturinvånare.PNG
    minus kulturinvånare.PNG
    52,2 KB · Visningar: 52

DeletedUser345

Guest
Fint diagram, men har en fråga för att jag skall förstå det bättre. Vad innebär x-axeln, dvs "Average City Level?
Är det storleken på stadshuset, kapitlet man befinner sig i, antalet expansioner totalt, antalet utforskade stadsexpansioner eller mäts stadens storlek på annat sätt?
 
Topp