• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera senaste uppdateringen här!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Mmmmm jag vill kunna kryssa i början på en väg och sedan slutet på en annan tex. Kan ju även vara bra om man kan kryssa varje vägplutt man vill för då kan jag markera upp vilka övriga som vi skulle vilja ta.
 

Gaiona

Mästare
Trots allt var det en liten förbättring att man kan markera en väg men för de som vill spela taktiskt så var det ingen större förbättring...
 

DeletedUser158

Guest
Att kunna markera vägar i äventyret har efterfrågats länge, så roligt att det dök upp. Funktionen behöver dock justeras lite, så man kan markera flera vägar samtidigt och markera delar av vägar (eller ännu hellre kunna sätta kryss på punkter som inte ska tas). Som det är nu kommer vi inte använda funktionen alls.
Precis min första tanke!!! Om man bara kunde låsa vissa stopp!!!!
 

Aurene

Legend
Nää ingen större förbättring, de stigen som man markera kunde ha haft mer färg att den skulle synas bättre, och markeringen för enstaka punkter, men bra start för jobba vidare för programmerare för nästa BÄ ;)
 

Macbolan

Mästare
Vi i Anarchy kör enbart EN stig per karta..för att få delpriserna..så denna funktion var riktigt BRA..tycker Jag! :cool:
Alla fattade vilken stig man skulle lägga i...;)
 

Midgard

Kändis
Funktionen att dölja byggnader, som finns i mobilappen, är riktigt bra och efterlängtad! Kommer den till webbversionen också?

Jag skulle vilja föreslå att spelet går till den vyn (med dolda byggnader) när man köpt en ny byggnad eller ska sätta ut en byggnad från lagret. Det är hopplöst att se var de nya byggnaderna var tänkta att placeras när det är trångt.
 

Oktan

Legend
Funktionen att dölja byggnader, som finns i mobilappen, är riktigt bra och efterlängtad! Kommer den till webbversionen också?

Jag skulle vilja föreslå att spelet går till den vyn (med dolda byggnader) när man köpt en ny byggnad eller ska sätta ut en byggnad från lagret. Det är hopplöst att se var de nya byggnaderna var tänkta att placeras när det är trångt.

eller när man sätter ut gator ^^
hatar o sätta ut gator eftersom man inte riktigt ser haha
 

Midgard

Kändis
Kommer onlinestatus även kunna ses i mobilappen?

Sättet onlinestatus visas fick mycket kritik i beta, har något ändrats innan det släpps här? Exempelvis måste en spelare vara online 10 minuter innan den visas som grön, har tiden minskats?
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag har inte fått något svar från InnoGames för att vara säker så du får mina gissningar:
Ja de borde gå att se i appen, om inte nu så i framtiden.
Jag tror det fortfarande är 10 minuter.
 

Mammio

Mästare
De gröna och grå prickarna är ynkligt små (på datorn). Jag kan knappt se dom, inte så bra, tycker jag.
 

Rosis

Mästare
De gröna och grå prickarna är ynkligt små (på datorn). Jag kan knappt se dom, inte så bra, tycker jag.
Håller med! Skumögd och nyvaken kan man nästan tro att den gråa och pastellgröna färgen är en och samma... :cool: Fram med blindkäppen? Nja, inte riktigt, men tydligare färger kan ju va bra.
 

Gaiona

Mästare
De verkar bara finnas i datorn och det är möjligt att man måste vara magiker eller ärkemagiker för att se dem eller så har Inno inte släppt dem till alla spelare än, de ska finnas under vapenskölden där man ser medlemmarna i ens egna forum.

Du måste kanske uppdatera webbsidan dessutom innan de syns.
 

Jian

Mästare
Angående
"Uppdatering Version 1.141"

Skärmavbild 2021-11-08 kl. 19.43.10.png

Hänvisningen är missvisande eftersom man hamnar på sidan 5
och kommer till den 18 okt. 2019

Skärmavbild 2021-11-08 kl. 19.47.39.png
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
@Gaiona hittade en lösning på det så jag har ändrat länken i version 1.141 och i framtiden kommer du alltid hamna på det senaste inlägget när du klickar på länken. :)
 

Jian

Mästare
Jag saknar (fortfarande) möjligheten till "Massproduktion" i Vapenkammare/Häckningsplats.

Den funktionen finns ju både för verkstäder (oberoende av uppdateringsgrad) och för fabriker.
Det borde inte vara en "programeringsfråga"
 

Gaiona

Mästare
Jag saknar (fortfarande) möjligheten till "Massproduktion" i Vapenkammare/Häckningsplats.

Den funktionen finns ju både för verkstäder (oberoende av uppdateringsgrad) och för fabriker.
Det borde inte vara en "programeringsfråga"
Det är ändå någon som ska göra jobbet att lägga in det i programmet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp