• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Diskutera uppdateringar här!

Boefst

Community Manager
Team Elvenar

Alvros

Medlem
Vår grupp har konstaterat att en förändring i äventyret är en försämring mot tidigare. Det gäller Anden i flaskan som nu kräver fyra provinser i turneringen respektive 4 kistor i spiran mot 3 tidigare. Förr kunde man få ihop 5 Anden i flaskan med totalt 15 provinser/kistor. Nu behövs det 20 provinser/kistor för samma antal märken. Dessutom så startade äventyret först på en torsdag och då var det kortare tid i turneringen och spiran för att få ihop dessa. Spiran är för många av oss för dyrt att ta oss ända upp och då har man inte lika många möjligheter som de spelare som redan har hunnit spela flera år. Kanske något som får ses över inför kommande äventyr?
 

AlienPoppy

Medlem
Åh, vad bra att insamlingen i BÄ inte nollställs utan fortsätter räkna! Tex om en spelare samlar in tre kombinationskatalysatorer på en gång, så räknas de som tre, istället för två som tidigare. Så himla bra!
 
Senast ändrad:

AlienPoppy

Medlem
I flyttläget finns det numera ett flyttläge och ett säljläge. Det är bra att säljläget ligger långt till höger, men om en spelare råkar trycka på den och sedan på något i staden försvinner den byggnaden/vägrutan helt och hållet, utan möjlighet till återkallning. Tidigare i säljläget kom ett fönster upp med information om vad en får vid försäljning och en fråga om en verkligen vill sälja. Kan den införas igen? Dumt att råka sälja en mödosamt förvärvad och sällsynt byggnad och aldrig kunna återfå den till sin stad.
 

Gaiona

Mästare
I flyttläget finns det numera ett flyttläge och ett säljläge. Det är bra att säljläget ligger långt till höger, men om en spelare råkar trycka på den och sedan på något i staden försvinner den byggnaden/vägrutan helt och hållet, utan möjlighet till återkallning. Tidigare i säljläget kom ett fönster upp med information om vad en får vid försäljning och en fråga om en verkligen vill sälja. Kan den införas igen? Dumt att råka sälja en mödosamt förvärvad och sällsynt byggnad och aldrig kunna återfå den till sin stad.
Om man säljer en byggnad så kommer rutan upp precis som tidigare, dock inte för vägar men de hade inte heller någon ruta.
 

Jian

Mästare
Länka kommentarerna från uppdateringen direkt hit och inte till den förra tråden
 

Jian

Mästare
Hoppas att det blir bättre följsamhet mellan Spira-vinsterna och vad man kan producera i MA, den här gången.
 

Jian

Mästare
Efter uppdateringen torsd 12/5 har det blivit klart färre "strömningsfel"
däremot har det börja komma

Skärmavbild 2022-05-12 kl. 20.13.08.png
 

AlienPoppy

Medlem
InnoGames har infört reklam även i Elvenar? Det som var så himla skönt att spela spel och slippa en massa reklam. Visserligen är det placerat med möjlighet att välja bort, men det finns ändå i Arendyll.
 

Trok

Novis
Ja, om det inte går att få bort "skatt i staden" eller åtminstone påminnelserna tar jag en time-out.
Och varför denna smygintroduktion av detta och hobbyrummet?
 

Gaiona

Mästare
Och varför denna smygintroduktion av detta och hobbyrummet?
Jag saknar en instruktion för hobbyrummet, jag provade igår att tidsboosta orcher men eget att ha "tittat" på fyra reklamfilmer (de var inte så lätta att få igång, det krävdes många försök och ändrade inställningar i mobilen men när det väl lyckades gjorde jag annat under tiden) så gav det inget resultat (förutom en nedräkning)...

Har Inno släppt hobbyrummet utan att det fungerar? Är de bara desperata att dra in mer pengar?
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Det jag kan se är att inte alla spelare har fått det så det är möjligt de testar innan de släpper de till alla.
Men jag ska kolla med InnoGames, återkommer när jag vet mer.
 

Jian

Mästare
Vad är det för reklamfilmer och hobbyrum folk skriver om.
Jag har inget av det på min dator.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Några spelare har slumpmässigt fått denna funktion för att testa den.
Den kommer släppas för alla när den har testats tillräckligt.
 

potter

Mästare
På min laptop fungerar det och inga tekniska problem. Dock gillar jag ej reklam som sådan men här kan jag låta det vara.
Upplever att boosteffekten fungerar och att titta på denna film-reklamsnutt är okej, då den endast varar i 3 - 5 sekunder.
Om detta blir slutprodukten upplever jag den vara okej. Samma med eventprylen man skall leta upp i stadens utkant för att få bonusar.
 

Gaiona

Mästare
Hos mig kör reklamen i 30 sekunder men boost har inte funkat på orcherna, idag ska jag testa boosten på marmor.
 
Topp