• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Event-tävling

DeletedUser261

Guest
Jag tycker att de borde finnas en form av morot av att man avslutar ett event snabbt, så man får pris för
som de har i turneringarna där får de 100 som samlar in mest personliga poäng en liten bonus varför inte ha
samma sak för eventen men istället för poäng har man tid-aspekt istället.

Priserna kunde vara så enkelt som att man ger bort > Diamanter < inget krångel och något alla vill ha.

Exempel på prislista:

§1. 5000 diamanter
§2. 3000 diamanter
§3. 1000 diamanter
§4-25. 500 diamanter
§26-50. 200 diamanter
§51-75. 100 diamanter
§76-100. 50 diamanter

*Detta är ju bara ett förslag som jag tror många hade både uppskattat och tyckt om/S
 

Taj-Lej

Kändis
Hejsan alla ...Till skillnad från en hel del andra som säkert tycker detta förslag är bra så sågar jag det fullständigt...det gör jag av en del anledningar 1) det skapar ju bara yttligare orättvisa för dom som är på jobbet t.ex dom kommer ju att vara tvungna att använda diamanter om dom nu vill vara med på denna lista 2) att göra et event till en form av tävling mellan användarna tycker jag är idotisk det har vi redan ju i turneringar och BÄ tycker att det gott kan vara ett där man själv bara kan ta det lungt utan att känna någon press. .för en press kommer det att bli för vissa...

men det är ju bara vad jag tycker

Mvh Taj
 

DeletedUser261

Guest
Hej Taj eller ( sur-lej )

Kanske du ska heta eftersom du alltid, tycks hitta nåt att klaga på vad man än, vill göra för att eventuellt pigga upp eller
göra spelet roligare, sedan är ju det helt > Frivilligt < att delta du behöver således inte känna någon form av varken,
press/stress men vill du ha gratis diamanter, om nu detta skulle införas vilket jag ser som högst minimalt troligt att de gör,
med tanke på att generositeten, inte är den bästa hos Elvenar-teamet, att ge bort sånt vi verkligen skulle upp skata.

*Vill man ha något får man ju också, anstränga sig lite, om nu detta införs men jag antar att du, Taj vill ha gratis saker utan nån
som helst motprestation (= parasit ), jag däremot tycker att är man duktig och gör något bra ska det belönas, så är det RL om du
gör ett bra jobb ska du ju ha en förmån för det, i form av lön eller t.ex. andra förmåner och den som bara glider med får nöja sig med
den vanliga lönen, men i din värld taj är väl det orättvist att den stackars glidaren inte får nåt för att han inte gör något extra.

Samma sak här är man duktig och avslutar eventet snabbt ska det belönas, men vill man inte delta så slipper man men då får man inget
extra mer än det som man normalt får, som lönearbetaren som bara gör det har ska får bara lönen, medans den som gör det lilla extra
får mer eftersom, chefen belönar han för hans hårda slit så enkelt är det egentligen./S
 

Taj-Lej

Kändis
hej möjligen är jag en sur en .. men det du föreslår är ju en form av tävling som inte gäller på lika villkor sedan får du säga vad du vill... om du tror att jag har något imot det personligen så är du ute och cycklar men kom inte att påstå att det skulle vara en prestation att tvingas använda diamanter om man jobbar om dagarna alla som är lediga av en eller annan anledning får ju en fördel... så visst men att förstöra en sak som är sådär rättvis tycker jag är skit

Mvh Taj
 

DeletedUser261

Guest
Hej Taj

Jag tror du missuppfattat allt rejält, du ska ju inte använda diamanter alls, det är ju det som ska vara priset i tävlingen från elevenar-teamet,
till dem som kommer på plats 1-100, nu förstår jag varför du invänder mot det hade jag också gjort om jag misstolkat det så, jag tänker mig att
är man duktig och avslutar sitt event snabbt ta t.ex denna valpuris, gjorde jag klart igår vet inte om det är snabbt eller inte men anta att jag hamnar
på plats 25, då hade det enligt min prislista inneburit 500 diamanter, som jag skulle ha./S
 

Taj-Lej

Kändis
Ja diamanter är man ju tvungen att använda eftersom saker inte blir på lika villkor ..har hört mig för lite hos oss och ska ta ett par exp ta detta med att utforska en provins hos oss tar det för den snabbaste 38min för mig 81tim ska man sen klar att slåss 4eller förhandla i tex 4 omgångar så kostar det lite vertyg och en hel del i skillnad på varor imellan den som ligger före mig ... själv skulle det kosta mig över 700.000 i varor medans den jag använder som exp kommer undan med lite strid ...så var är rättvisan är imot allt som gör att man inte slåss på lika villkor stor som liten sedan får folk tycka jag letar fel på saker o ting... annar välkomnar jag alla förslag på förbättringar

Mvh Taj ps kom inte och säg att om jag vill vara med på din lista så måste jag använda diamanter och förmodligen en hel del mer än vad förstapriset ger
 

DeletedUser261

Guest
Hej Taj

Om folk vill muta sig till, vinst för mer än vad vinsten ger så får de göra det om de tycker att det är så viktigt att synas överst,
jag bryr mig inte om sånt, för mig är det ju en bonus att jag får gratis diamanter eftersom jag kommer inte muta mig till snabbare,
med diamanter jag kör med strikt planering, och då kan man vinna mycket tid på det med genom att bara vara klurig.

*Jag hör på dig Taj att du verkar vara en sån som ser det som viktigt att, synas överst så kanske därför din invändning men du behöver
ju inte delta alls, eller nöja dig med en lägre placering, det är helt upp till var och en eftersom tävlingen är trots allt frivillig.
Vet inte om det är för att du är ledare för ett gille taj, men kör med den svenska modellen det är viktigt att delta men placeringen
är inte så noga, så resonerar ju alla i längdlandslaget i skidor ju, kör inte Zlatan grejen att vinst är detta enda som gäller taj lol/S
 

Taj-Lej

Kändis
hej igen ..du missförstår mig totalt vad jag vill är att det ska vara rättvist och tyvärr så är ju inte eventen uppbyggda för det du föreslår men visst för min del får dom gärna införa ditt förslag .. det jag vänder mig mot är att man bara inför ett till monument av inbyggd orättvisa .. och du har fel för mig är inte bara platsen viktigt ... och visst är det upp till var o en att delta... men att hela tiden kasta skit på folk bara för att man har en annan uppfattning är så jäkla tröttsamt i längden.. och att jag är ledare för ett gille är inte ett val som jag själv gjort ...jag var bara så trött på vissa gillen som inte levde upp till det dom skriver i sin gilleförklaring så jag startade ett bara för att kunna delta i turneringarna...inte trodde jag att folk skulle söka till ett som kallar sig x och inte hade någon gillesförklaring jag är en ensamvarg till 80% men samtidigt vill jag att det ska vara ett spel som inte får folk att göra saker som dom kanske inte har råd med ... jag må ha en syn på saker o ting i detta samhälle som har blivit så kallt och egotrippat kalla mig gärna naiv

Mvh Taj
 

Taj-Lej

Kändis
hej igen jag förstår att du vill att snabbheten ska belönas och har tänkt lite på det ... en väg att gå skulle ju vara att sätta olika tidslinjer på eventen ..T.ex om man klarar det på säg 16 tim så får man en exstra belöning i form av t.ex diamanter och om man klarade på 32 tim så får man ett mindre antal på så sätt så blir det ju ingen sk tävling utan att alla får det som klarar det och så kan man ha en fallande skala ..på så sätt får alla ovasett hur många som klara det samma antal inom dom olika tidsramarna ... vad jag som sagt va är emot är orättvisan i ditt förslag men i detta skulle det vara en form av belöning som alla ovasett rang skulle få

Mvh Taj
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Håller med om att en sådan här belöning kan vara klurig. Risken finns att de som har stora utrymmen att bygga upp en ministad (vilket förekommit även i andra delar av spelet, t ex BÄ) redan producerat det som kommer i uppdragen. Detta är fullt möjligt iom att uppdragslistan redan ligger ute ca 1 vecka innan eventet startar. Jag tror att även jag skulle vilja ha en del i spelet som man kan ta sig igenom i maklig takt och ändå få ta del av belöningar.
 
Topp