• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Expanderande chattruta + möjlighet att skicka länkar

DeletedUser114

Guest
När jag skriver inlägg vill jag kunna läsa igenom det jag skrivit innan jag skickar. Men i chatten är chattrutan en skriver kommentaren i minimal och det går bara att läsa dem allra senaste 3-4 orden en skrivit i dem. Detta stör mig otroligt mycket. Det skulle vara bra att kunna se hela inlägget och inte bara delar av det för det gör det svårt att redigera. Skulle det gå att göra så att chattrutan expanderar efter behov (på det viset blir det inte en fast ruta som är i vägen) och göra så den expanderar nedåt så texten hamnar i rader ovanpå varandra snarare än att den löper på i en enda lång rad som det är nu?

Lika väl skulle det vara bra (eller kanske snarare roligt men även emellanåt hjälpsamt) om det gick att skicka länkar via chatt och mail.
 

DeletedUser3

Guest
Hej!

Jag kan skicka vidare det med chattrutan, så att man åtminstone borde kunna se vad man skrivt innan man postar det i chatten. Därmot är vi i nuläget ganska begränsade med chatten, eftersom om man gör för många funktioner i den så drar det ner hur spelet presterar. Dvs det kan börja lagga m.m. för många spelare.

Anledningen till att vi inte tillåter länkar är för att det är något vi inte kan moderera och vi vill ge folk en så säker och trivsam miljö som möjligt inom spelet. På tidigare spel tillät vi länkar vid vissa tillfällen, tyvärr visade det sig att de flesta använde funktionen för att förstöra för spelare istället för att dela exempelvist roligt material. Så på den punkten kommer vi inte göra några ändringar i nuläget tyvärr. Men tack för förslaget i alla fall!
 

DeletedUser114

Guest
Kanon.

Trist att folk använde länkfunktionen att sabba...men det är som det är. Rötägg finns överallt tyvärr.
 
Topp