• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Expansioner som Quest?

Macbolan

Mästare
Hola Gänget!
Jag är en aning frustrerad över att det inte går att avböja dessa Q, som kräver att man skall forska fram olika expansioner i forskningsträdet! :(

..själv har jag redan utnyttjat dom 10 xtra expansioner som kom ihop med Orch-Kap.
Ett par köpte jag för Diamanter..övriga 8 krigade jag ihop via provinser!
...så i nuläget, finns det ingen anledning för mig att lägga KP eller andra resurser på att forska fram nya expansioner...och kollar man forskningsträdets framskridande...så är det Inte heller nödvändigt att forska fram dessa expansioner för att kunna gå vidare!

Mao. så finns det Ingen anledning att göra dessa Quest "Obligatoriska"!
Gör Om..Gör Rätt! ;)
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Jag ser inte något problem i detta. Om du väljer att spendera diamanter för premiumexpansioner så är det upp till dig, jag ser inte kopplingen till att man ska ändra uppdrag bara för att det ska passa dig. Som det är nu så finns det två figurer som ger dig uppdrag, en med uppdrag som du kan avböja och en som ger dig uppdrag som du inte kan avböja eftersom de följer spelets utveckling. Lägg dina expansioner på en hög, chansen är stor att du kommer få användning av dom i kommande kapitel då man förmodligen kommer öppna upp nya platser för att använda expansionerna.
 

DeletedUser138

Guest
Hej Macbolan!

Precis som Vukken nämner är de uppdrag som tillhör spelets storyline obligatoriska. Iofs finns det inget som hindrar att den forskning som ligger vid sidan av, den som inte följande forskning är beroende av alltså, görs frivillig. Vi för ändå din åsikt vidare som feedback, Macbolan :cool:
 

Macbolan

Mästare
Hmm...känner nog att Vukken har rätt!
Min frustration ligger nog mera hos Mig,,,eftersom det känns så "fel" i min egen progress...
Mvh
Mac
 

DeletedUser164

Guest
Med tanke på senaste uppdateringen så vill jag nog ändra min åsikt. Nedan är taget från balansändringarna:
  • Uppdraget "Maskarnas land" är inte längre en del av spelets historiekedja utan är nu ett normalt, avböjbart uppdrag eftersom det behöver en teknologi som inte är obligatorisk att utforska
Macbolan har numera en stor poäng i detta ämne med tanke på att expansionerna inte är obligatoriska att utforska. Jag tycker isf att det ska vara konsekvent och att samma princip ska gälla hela tiden; om ett uppdrag kräver utforskning av teknologi som obligatorisk att utforska så ska uppdraget inte gå att avböja och vice versa.
 

DeletedUser138

Guest
Jag tror det var precis det här uppdraget Macbolan syftade på. Det gäller stadsexpansion 34 i orchkapitlet som tidigare var obligatorisk i uppdragskedjan men blir avböjbar nu i och med version 1.14. :cool:
 
Topp