• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Expansioner!!!

Nu börjar det bli segt för mig att få dem, Har gjort 449st provinser. De är ju byggandet och Expansioner som är kul, att göra en fin stad mm. Tror fler har samma åsikt eller hur? Jag tänkte att det kunde vara trevligt med expansioner som vinst i tex: Brödraskapsäventyret eller någon annan tävlnig. Tror det skulle motivera fler att deltaga :) Eller har ni några åsikter eller förlag?
 

DeletedUser661

Guest
Instämmer fullt och fast, ett mycket bra förslag. För att det inte InnoGames ska tycka att det blir för mycket, så kanske man kan vinna en tredjedel av en Premiumexpansion? Men då är problemet med de som är högst upp och kanske inte har några kvar att köpa. Då får InnoGames putta till två extra Premiumexpansioner för att dessa priser ska kunna användas? Och väljer man då att betala med diamanter istället, får man skylla sig själv. Eller så får de putta till en extra variant på att köpa instanser, som heter Äventyrsinstanser. Där kan det finnas bara några få, och man kan få dem genom att lösa in tredjedelsinstanserna, som ett pussel? Vad sägs om det?
 
Svaret hittills har varit att det skulle vara orättvist mot de spelare som köpt premiumexpansioner. men det kanske kan ändras, vem vet.
Inno har ändrat sig om andra saker tack vare många spelares åsikter.
Men tex i äventyret så har ju även de som köpt chansen att få fler, lika för alla. men det är klart att om de redan har alla så kanske det skulle gå sälja den man vunnit. Behöver ju inte vara varje gång äventyret är utan typ var tredje eller så.
 

Mammio

Mästare
putta till en extra variant på att köpa instanser, som heter Äventyrsinstanser. Där kan det finnas bara några få, och man kan få dem genom att lösa in tredjedelsinstanserna, som ett pussel? Vad sägs om det?
Jag skulle önska att du utvecklade din idé och förklarade så tydligt du kan hur du hade tänkt dig. Sen kan vi andra förstås också hjälpa till. Ett tydligt förslag tror jag har större chans att få gehör hos Inno :)
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Som andra har sagt så har detta varit uppe på förslag flera gånger och i olika tappningar - men det är fortfarande en lysande idé :)
Förslag har tidigare varit att man skulle kunna vinna en (eller varför inte en halv) i brödraskapsäventyren för att pimpa äventyren lite.
 

DeletedUser661

Guest
Istället för tre sorters expansioner i byggnadsfliken så kan det finnas fyra olika expansioner. Premium-, Forskning-, Provins- och Äventyrs-expansioner. Dvs premiumexpansioner köps fortfarande för diamanter, och det finns lika många som det alltid har funnits och kommer att finnas - Forskning likaså, men är från Forskningsträdet, Provins på samma vis, men kommer från antalet öppna provinser på kartan - så det nya är att det finns ytterligare ett sätt att "köpa" expansioner på, dvs äventyrsexpansioner. Vid första försöket kan väl Inno lägga till två sådana, förutom de övriga som redan finns - och ändå räkna med att det kommer att ta minst ett år för spelarna att få ihop tillräckligt med delar för att kunna lösa in båda expansionerna. Det ska inte va enkelt, men en sporre för att delta i äventyren. Expansionspusselbitar eller Expansionsinstans kan vara en vinst på tredje kartan i äventyren, och man kan behöva tre av dem för att få en hel expansion. Dvs det kräver att man deltar ända till karta tre i tre olika Brödraskapsäventyr. Man ska kunna lösa in dem direkt när man får dem, som en pusselbit, ungefär som när man får en runskärva, så man slipper riskera att förlora, typ sälja/antiförtrolla den eller nåt.
Blev en lång förklaring, och kan någon finputsa det jag menar så varsågod. Om ni håller med. Annars är det bara att ändra. Tack för mig. Bugar servilt, med glimten i ögat.
 

Gaiona

Mästare
Innogames verkar räkna med att det kommer fler kapitel, varje kapitel hittills har väl två expansioner så det börjar bli trångt i staden med ytterligare expansioner.

De får nog planera för att staden ska kunna växa med några fler expansioner framöver och då kan de säkert göra plats för äventyrsexpansioner när de ändå håller på...
 
Innogames verkar räkna med att det kommer fler kapitel, varje kapitel hittills har väl två expansioner så det börjar bli trångt i staden med ytterligare expansioner.

De får nog planera för att staden ska kunna växa med några fler expansioner framöver och då kan de säkert göra plats för äventyrsexpansioner när de ändå håller på...
Sista fem kapitlen har innehållit 7st expansioner sen blir det fler stora byggnader som ska in så det blir lite trångt tycker jag
 

DeletedUser93

Guest
BarmHertig; Menar du att alla som br som tar sig genom bana 3 så tycker jag ditt förslag är det bästa jag sett här :)
Platsbrist är ju något vi alla har och det är väl en del av spelet att få till det? Att behöva välja vad man kan bygga och vad man får avstå.
 

DeletedUser661

Guest
BarmHertig; Menar du att alla som br som tar sig genom bana 3 så tycker jag ditt förslag är det bästa jag sett här :)
Platsbrist är ju något vi alla har och det är väl en del av spelet att få till det? Att behöva välja vad man kan bygga och vad man får avstå.
Jepp! Det ska inte vara för lätt. Så klart måste det vara ett pris man får enbart om man klarar att ta kistan på karta tre. Och man ska inte få en hel expansion då. Man måste alltså spela tålmodigt. Muhahaha.... ;) :cool:
 
Topp