• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Extra belöningar när BS tillsammans åstadkommer storheter t ex Många guld i spiran

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Det skulle vara kul med lite fler belöningar för brödraskap (BS) som uppnår saker tillsammans som just ett BS. Det nya turneringsupplägget är just ett sådan men vore kul att det även sker sen på andra ställen i spelet. I brödraskapsäventyren tänker många, men där känns det inte ändå riktigt rätt då vissa BS tar in spelare temporärt för att nå höga poäng. Spiran däremot är även ett sådant ställe, där BSet tillsammans når mål tillsammans. Tänk att belöna ett BS en extra bonus när de nått guld 10 ggr och sedan ännu en extra bonus/pris när de nått 20 guld osv. Det kanske kan inspirera till fler samarbeten som ett BS =)
 

anga

Mästare
Samtidigt så finns det små BS som skulle kunna belönas för sin prestation, som inte kommer in som spelare i större BS för kraven är för höga,som kämpar. Kanske fler spelare blir kvar om dom belönas som små :)
 

Gaiona

Mästare
Belöningarna borde räknas efter hur starka de ingående spelarna är så de BS med svagare spelare även har en chans.

Att bara de starkaste brödraskapen skulle belönas låter djupt orättvist. Små spelare som kämpar tappert ska kunna belönas de med.
 

Rosis

Mästare
Det ena behöver inte utesluta det andra... Nog tycker jag att det är viktigt att belöna både de "starka BS:en" och små spelare, men rättvist kan nog inte alltid ett sådant här spel vara, för annars har man ju inget att kämpa till?
 

Gaiona

Mästare
Rättvisan handlar om att kämpa utefter sin egna förmåga och de enda mätbara förmågor som man kan utgå ifrån är hur mycket poäng man fått ihop respektive vilket kapitel man är i.

Så om man gör bra resultat beräknat efter de kriterierna så är man värd belöning.
 

qrush

Medlem
Det skulle vara kul med lite fler belöningar för brödraskap (BS) som uppnår saker tillsammans som just ett BS. Det nya turneringsupplägget är just ett sådan men vore kul att det även sker sen på andra ställen i spelet. I brödraskapsäventyren tänker många, men där känns det inte ändå riktigt rätt då vissa BS tar in spelare temporärt för att nå höga poäng. Spiran däremot är även ett sådant ställe, där BSet tillsammans når mål tillsammans. Tänk att belöna ett BS en extra bonus när de nått guld 10 ggr och sedan ännu en extra bonus/pris när de nått 20 guld osv. Det kanske kan inspirera till fler samarbeten som ett BS =)
Förstår att du syftar på oss, 7K men vi klarar spiran också, ta en funderare på det :)
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Qrush, jadå det vet jag. Jag tänkte mer att vi ville ge något lite extra för de BS, oavsett vilka de är, när de presterar något som ett brödraskap tillsammans. som anga sa så kan det få folk att vilja fortsätta spela och göra det tillsammans. Allt är så mycket roligare tillsammans ;)
Spiran är väl lite avvägt på hur ens stad ser ut, så den ska vara svårare ju större man är? Lite som turneringen? (funderar här, eftersom jag itne är helt säker). Då borde man oavsett storlek känna sig stolt över sin bedrift. Skulle det inte även främjar lite mer blandande BS?
 

Macbolan

Mästare
I Spiran gynnas enbart spelare som skippat att göra Trupp-upgrade ..likadant i Turneringen!
Vänta tills det Nya stridssytemet landar...så kan Vi ta denna diskussion på Nytt! ;)
 

Rosis

Mästare
I Spiran gynnas enbart spelare som skippat att göra Trupp-upgrade ..likadant i Turneringen!
Vänta tills det Nya stridssytemet landar...så kan Vi ta denna diskussion på Nytt! ;)
Jag har forskat allt som går, strider och spelar allt som Inno hittar på och lär fortsätta med det så länge jag tycker det är kul. Oavsett om de ändrar förutsättningarna eller ej, är detta ett förslag som vill uppmuntra BS att ta framgång efter framgång. Oavsett hur man som individ forskat truppstorlekar eller ej.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Jag kanske har fel, men jag trodde att alla gynnas av spiran men att det är tuffare för de som öppnat allt? Därför är det just som ett BS som man kan tillsammans nå målet i topp. Jag har öppnat allt, har inte kunnat hejda mig ;)

När det gäller turneringen så var det just det kommande systemet jag tänkte på, att det kommer att vara mycket med avvägt så att större spelare kommer att få det mycket tuffare. Då kommer ju BS som tillsammans klarar kistorna få dessa bonuskistor :)
 

Mammio

Mästare
I Spiran gynnas enbart spelare som skippat att göra Trupp-upgrade
Nej, det är inte korrekt. Om man har gjort de frivilliga truppuppgraderingarna i Forskningen eller inte har ingen inverkan på Spirans svårighetsgrad alls.
Det som höjer svårighetsgraden i Spiran är Forskning (upplåsta obligatoriska teknologier) + Relikbonus (du hittar din produktionsbonus i Stadshuset under fliken Reliker) + Expansioner (totalt antal placerade, även premium) + Uråldriga Under ( totalt antal nivåer) = din bastruppstorlek i Spiran och därmed antal fiendetrupper man möter.

De kommande turneringarna kommer att ha en liknande formel som Spiran och som du skriver inte heller baseras på truppstorleksuppgraderingarna.
 

Mammio

Mästare
När det gäller turneringen så var det just det kommande systemet jag tänkte på, att det kommer att vara mycket med avvägt så att större spelare kommer att få det mycket tuffare. Då kommer ju BS som tillsammans klarar kistorna få dessa bonuskistor :)
Med tanke på vad som reglerar svårighetsgraden så det helt rätt att de stora spelare som har många Under, gjort all forskning och har många expansioner kommer att få tuffare turneringar. De spelare som inte har forskat/uppgraderat lika många Under/inte satt ut massor av expansioner kommer att kunna göra mer än i vårt nuvarande turneringssystem. Därför måste ett framgångsrikt brödraskap samarbeta och kommunicera mer. Alla i BS (små och stora) blir viktigare nu för att få 10 kistor (och kanske mer).
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Nej, det är inte korrekt. Om man har gjort de frivilliga truppuppgraderingarna i Forskningen eller inte har ingen inverkan på Spirans svårighetsgrad alls.
Det som höjer svårighetsgraden i Spiran är Forskning (upplåsta obligatoriska teknologier) + Relikbonus (du hittar din produktionsbonus i Stadshuset under fliken Reliker) + Expansioner (totalt antal placerade, även premium) + Uråldriga Under ( totalt antal nivåer) = din bastruppstorlek i Spiran och därmed antal fiendetrupper man möter.

De kommande turneringarna kommer att ha en liknande formel som Spiran och som du skriver inte heller baseras på truppstorleksuppgraderingarna.
Ah tack Mammio, då vet vi lite bättre. Men det låter ju toppen :)
 

Macbolan

Mästare
Sen får man inte Glömma ytterligare En faktor...och det är alla former av Truppboostar som finns ute i spelet!
Om man har lite framförhållning och spelar regelbundet, så kan man samla på sig en hel del av dessa....sen optimerar eller prioriterar man sin anv. av dessa för att skaffa sig lite xtra boost....
Sen finns det en uppsjö av UV som ger extra boost till trupperna..har dock ingen aning hur Inno..kalkylerar in denna faktor??
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Tänkte först att man skulle kunna ha något typ av utmärkelsesystem där man får utmärkelse varje gång man når toppen i spiran/klarar max antal kistor i turnering osv.
Sen funderade jag lite till efter @Gaionas inlägg vilket ledde mig till denna idé:

Utmärkelser som beror på brödraskapets storlek
Brödraskap som har 20 000 poäng:
Turnering: Vinn 6 kistor i turneringen
Spira: Samla 200 Andeessens
Brödraskapsäventyr: Få mer än X poäng

Brödraskap som har 400 000 poäng:
Turnering: Vinn 8 kistor i turneringen
Spira: Samla 500 Andeessens
Brödraskapsäventyr: Få mer än 2X poäng

Brödraskap som har 1 000 00 poäng:
Turnering: Vinn 10 kistor i turneringen
Spira: Samla 1000 Andeessens
Brödraskapsäventyr: Få mer än 4X poäng

För varje 10 utmärkelser brödraskapet får oberoende av typ, får alla i brödraskapet en belöning.
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
@Boefst, kanske skulle du ha en nivå till? Det finns ju en hel del bs som har bra många spelare som har 1 miljon p alldeles själva ;)

F ö tyckte jag det såg alldeles lysande ut :)
 
Topp