• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Extra belöningar när BS tillsammans åstadkommer storheter t ex Många guld i spiran

Rosis

Mästare
De va bara som förslag så ni skulle hänga med i tankegångarna, antal nivåer och vilka siffror som är inblandade är inte direkt relevant för oss eftersom InnoGames själva bestämmer det om idén genomförs :)
Ditt förslag kändes jättekul som en stafett, som blir svårare och svårare? Som följer varje Brödraskap? Fast då kanske en del startar nya BS i parti och minut? Eller ska det vara en stafett som startar en viss tid på året, där vissa saker ska genomföras under en längre tid, och klarar man inte det på angiven tid är det kört. Som ett event fast annorlunda? Eller?
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Nä inte som stafett, blir svårare efterhand som brödraskapet växer. Eller egentligen inte svårare, eftersom brödraskapet har mer chans att komma längre i spiran/turneringar. Tänk dig mer som uppdrag bara där brödraskapet får en belöning efter att de gjort X antal uppdrag.
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Låter som ett toppen idé Boefst. Vi vill ju få alla i brödraskapen att inspireras att tillsammans kämpa för saker oavsett storlek. Detta kan vara ett sätt att motivera dem.
 

Macbolan

Mästare
Men skall Spiran å Turneringarna vara inblandade i detta..så ser Jag helst att man rättar till orättvisan med att ha gjort Alla Truppupgrade Först!
Det får Inte finnas en nackdel med att ha klarat av Alla Truppupgrade under resans gång! :mad:
 

Mammio

Mästare
Men skall Spiran å Turneringarna vara inblandade i detta..så ser Jag helst att man rättar till orättvisan med att ha gjort Alla Truppupgrade Först!
Det får Inte finnas en nackdel med att ha klarat av Alla Truppupgrade under resans gång! :mad:
Det är precis det som kommer att hända med nya turneringarna. Truppuppgraderingar har ingen inverkan alls. Spirans formel baseras inte på truppuppgraderingarna.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Men skall Spiran å Turneringarna vara inblandade i detta..så ser Jag helst att man rättar till orättvisan med att ha gjort Alla Truppupgrade Först!
Det får Inte finnas en nackdel med att ha klarat av Alla Truppupgrade under resans gång! :mad:

Som mammio skrev så kommer det med de nya turneringarna som redan håller på att testas.
Skulle InnoGames acceptera denna idén så hade det tagit minst 6 månader innan du sett den i spelet.
 

Taj-Lej

Kändis
rättvisa ??? ska rättvisa fixas så borde nog inno tänka om när det gäller fenixar o björnar som är återkommande...låt mig ta ett exp som har inträffat när det gäller gyllende fenix en spelare som hade kommit till kapitel 4 och inte hade varit med när dom första fenixarna dök upp fick först skrapa ihop 10 gröna kullor bara för att få den flamande fenixen inte nog med det för att kunna byta 2-1 så var han tvungen att skrapa ihop yttligare 10 kulor ...han skrpade ihop ytligare 10 men väntade förgäves i 3 dar på att den bytasaken skulle dyka upp i akademin men den kom inte så där stod han med 5 som han vill ha bytt och en fenix på 10% ...nä jag anser att när det är årterkomande eventteman så borde man kunna välja själv i vilken fenix eller björn man vill satsa på annars så är det verkligen en orättvisa mot nya spelare (man kan ju inte ha mer en en av varje så det borde inte vara några problem) alla vet vad en flamande fenix gör för tuneringar o spira ..en fullt utbyggd ger ju 50% till alla styrkor inte bara till bågar o trollkarlar. så ska rättvisa råda så borde det rättas till....sedan har jag för mig att inno ville ha förslag på nästa fenix ..så här är ett...man matar den och fullt uppgraderad ger den 50% på nästa provinsutforskning


mevh Taj
 

Rosis

Mästare
...nä jag anser att när det är årterkomande eventteman så borde man kunna välja själv i vilken fenix eller björn man vill satsa på annars så är det verkligen en orättvisa mot nya spelare (man kan ju inte ha mer en en av varje så det borde inte vara några problem)
Håller verkligen med om detta. Typ som under. Alla spelare borde kunna ha en Fenix, och en björn. Fast det finns tre olika, ja fler om man räknar med de som kom senare.

Jag suktar efter stenmonument, som jag saknar massor med artefakter till. Förslaget som vi sagt förut om Universiella artefakter, som enbart går att stoppa i en byggnad som man har en unik av skulle jag önska att det blev nåt av. Har man en andra fågel Fenix av samma sort ska man inte kunna stoppa i universialartefakter dit, bara i sin första. :oops:o_Oo_Oo_O Vet inte om jag förstår själv hur jag menar. Trött i mössan efter arbetet.

Fast nu kom jag på att vi kanske skriver om detta i helt fel tråd? Ooppsss... :eek::rolleyes::p
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Inno har sagt att universalartefakter aldrig kommer att komma :( men man kan hoppas på att det kommer artefakter som går att använda till stenmonumentet.
 

Taj-Lej

Kändis
det jag säger är inte några universal utan vad jag minns så funkade tom två första fenixarna och tre björnarna med sina egna artefakterer som var samma för dom båda två fenixarna och dom tre björnarna hade samma...tex en flammande fenix kan man inte ersätt på något annat sätt i spelet och att kräva att folk som är nya ska skaffa 100 gröna kulor och om dom är flitiga och har tur så krävs det bara 2 år tills dom har det....undet tiden har det visseligen tillkommit två nya fenixar ...att inbygga en ökande orättvisa i spelet tycker jag är rent sagt ut idiotiskt det räker så väl med att dom får ge 10 gröna kulor för själva fenixens grundform...vad jag vill ha sagt är att eventbyggnader som har så stor inverkan på själva spelet ska inte ta flera år att få till

mvh Taj
 

anga

Mästare
jag har massor av dessa artefakter kanske skulle vara en marknad för dom där man kan byta till sig eller man får köpa. Dom bara ligger i lagret och tar plats :) Take care alla gobitar :)
 

Gaiona

Mästare
Det har diskuterats ett antal gånger om marknad för artefakter, framtiden får utvisa om Inno tänker införa en sådan marknad...
 
Topp