• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

För bövelen: Varningsruta för Stadshus!!

DeletedUser223

Guest
Jag tillhör de personer som helst av allt gärna tar emot kulturbonus från mina grannar!
Dock är det ibland väldigt trevligt när man efter några dagar har en ekonomisk boost på sitt stadshus på ett par miljoner kr från grannar som INTE skänkt kulturbonus utan pengar till stadshuset!

Det är jättebra (förutom att det faktiskt inte dyker upp en varningsruta när man råkar klicka på Stadshuset av misstag)
Med det menar jag följande:

• När du samlar ihop pengar från dina bostäder så KAN du inte samla ihop mer än vad din ekonomiska gräns tillåter. Om din gräns ligger på 4.4 milj kr så kommer dina hus även om du drar med musen över dessa inte att samla ihop de mynten om du nått din gräns. De ligger kvar till nästa vända eller tills du väljer att göra dig av med pengar på virke så du kan samla ihop dessa överblivna mynt. Helt förståeligt!

• Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför det här inte gäller stadshuset?
Om jag har 4,3 milj kr i min kassa och låt säga att mitt stadshus har en boost på 2 miljoner, så är det väldigt irriterande när man av misstag lyckas klicka på stadshuset! Jag får alltså 100.000kr av 2 miljoner.. resten försvinner i tomma intet! Eller om jag tex vill kolla genom mina reliker och inte orkar klicka fram världskartan för att göra det via relikikonen...samma sak.. Alla pengar som finns tillgängliga i stadshuset sväljs men jag får enbart 100.000! Så 1.9 miljoner kr förlust och kanske 4-5 dagar åt helvete!

• Om det vore så att samma princip gällde bostäderna.. att pengarna dras oavsett om du har fullt i kassan eller inte, så hade jag inte brytt mig då det troligen är en del av spelet!! Ou w8, jo det hade jag, hade säkerligen skrivit något liknande.... Men när det ser ut som det gör, så blir jag fundersam!

• Lösning? Sure!
-----------------------------------------------BEKRÄFTELSERUTA-------------------------------------------------
Är du säker på att du vill samla ihop alla pengar från stadshuset? Du kommer att gå miste om 1.9 milj kr!!
 

DeletedUser261

Guest
fattar inget av det du skriver eftersom det är inget problem mer än ren lathet du vill spara ditt stadshus bidrag en längre period, för något syfte
men för att sedan kolla reliker eller annat behövs inte stadshuset som du säger det kan kollas via världskartan, mitt råd är uppgradera stadshuset
och samla in pengarna oftare och gör av med dem fortare kanske uppgradera andra byggnader tex typ var mer aktiv då är det inget problem.
 

DeletedUser223

Guest
Slaughtress..... ledsen att behöva skriva detta men... vilken bokstav i mitt inlägg förstod du inte?

Det handlade inte om relikerna! Såklart är jag medveten om att jag kan titta på reliker på annat sätt. Du missuppfattade hela texten.
Läs om och försök förstå vad jag menar. :)

Men eftersom jag är en snäll tomte så ska jag förklara i punktform! :)

• Jag inte vilja plocka pengar för stunden från stadshus!
• Jag eftersöka varningsruta när jag av misstag plocka pengar från stadshus!
• Jag tycka bra spara pengar i stadshus för tillfällen då kassa tom!
 

Pakse

Medlem
Jag kan faktiskt instämma i detta. När man har fyllt sin "plånbok" till max så går det inte att "av misstag" plocka in mer pengar från bostäderna. Man får även en varning när man är ute och ger hjälp till grannarna med frågan "ska du verkligen - då går du miste om". Men det gör det inte på stadshuset. DÄR går man miste om allt som är överskjutande taket på "plånboken".

Där borde det komma upp en varningsruta också - precis som det gör hos grannarna när man försöker hjälpa dem.

Jag har flera gånger missat att jag varit så nära maxgräns att stadshuspengarna gått i taket och sedan försvunnit.
 
Topp