• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Förhandlingarna i provinserna

Taj-Lej

Kändis
hej alla hoppas ni klarar er bra... vad jag har märkt är att i provinserna så är 7 av 8 i bästa fall 6 av 8 icke bonusvaror utan andra varor man inte har bonus i och dessutom är det en sak som sticker ut att det är ingen skillnad på vad det är för provins i alla provinserna har en förkärlek till varugrupp 2 hos mig har just nu 16 provinser utforskade alla visar samma sak... just nu behöver jag 7 provinser för att få en expansion men detta kräver varor och orcher ... om man bara räknar varor i det för mig billigaste alternativet så betyder det över 750000 varor i vilket jag inte har bonus i + ytterligare 100000 varor i bonus = 850000 +orcher.... helt orimliga siffror ... visst är stridssystemet förstört men vad som man verkligen behöver är expansioner ...men där gör ju det nya stridssystemet det omöjligt att ta och med varor en evighet att da dom återstår premium köp men kosta skjortan ... misstänker att det var detta dom var ute efter...skulle vilja se om det är bara jag som har denna uppdelning av bonus och icke bonusvaror i provinserna ... önskar er alla en bra dag
 

Vega

Medlem
Det är nog samma hos alla Taj-Lej för så är det hos mig också. Det är helt orimligt för så mycket varor får man inte tag i genom byten för en del spelare gör så knäppa byten så man vill inte ens ta dom. Man bör byta inom samma kategori och sen inte begära tex 1000 silke mot 300 marmor eller liknande.
 

Taj-Lej

Kändis
vill bara tillägga att det inte löser spelarnas egentliga problem att köpa expansioner ... för att förutom att få runskärvor till underverken så kan man inte utöka sin handel med andra spelare man är tyvärr helt beroende av att ta dessa provinser för att komma någonstans i spelet... har slutat att produktionen av soldater och att utforska eftersom dom provinserna som gör det möjligt att träffa på nya förhoppningsvis aktiva spelare kommer jag inte åt fören jag har tagit dom jag redan utforskat... det ända som håller mig kvar i spelet är att nästa uppgradering av spelet ger en mer balanserad stridsordning
 

DeletedUser

Guest
Sån knipa att jag handlar av stollarna som erbjuder t.ex. 65 marmor för 260 plankor + marknadsavgift 130 plank = 65 marmor mot 390 plank!!!! (Ligger ett sånt idiotbud uppe just nu) Hela tiden är marknaden spammad av såna jävla idiotbud:mad:. Skitjobbigt att leta seriösa bud på grund av det. Enda anledningen till såna skitbud är väl att hjälpa nån inom familj/vänkrets men då kan det skötas snyggt så budet blir avklarat på några få minuter och inte ligger uppe i timmar/dagar.

Att man nån gång emellanåt skickar upp ett bud i blandade kategorier kan hända för att det är obalans i de egna lagren och man har stort behov av material från annan kategori. Det ser jag som ok om det sker enstaka gånger och med rätt priser.
 

Malcummer

Medlem
Jo jag har sett vad vissa vill ha i marknaden! Byter skit och inget mot att få hur mycket som helst tillbaka:p haha!
Själv byter jag alltid med så det blir 3 stjärnor! Så på det sättet har jag aldrig haft problem att byta varor!
Rätt logiskt faktiskt:p hehe!
 

DeletedUser

Guest
Jo visst. Nog skiter väl varenda spelare med lite förstånd i de där rånarbuden egentligen. Till och med jag skippar dom fast jag inte har värst med förstånd.:p
Problemet är dock när det blir att man sitter och godkänner ett eller flera vanliga bud och mitt i allt råkar av misstag klicka på ett sånt där skambud. Då har man nog anledning att bli ganska rejält sur.:(
 
Senast redigerad av en moderator:

Taj-Lej

Kändis
är lite road av hur en fråga om provinser kan utveckla sig om en fråga om handel och dess idiotbud.... det enda dom har gemensamt är idiotiska kostsamma varor... bord inte dessa svar som getts ligga under tråden handel ?
 

DeletedUser

Guest
Så rätt du har taj-lej. Jag min idiot skriver ju som vanligt bara ned mina tankar och svar direkt där jag står utan att kolla vad det är för trådrubrik och bidrar stort till dessa mindre bra urspårningar i diverse trådar.:oops:
Sorry.
 

Macbolan

Mästare
Taj-Lej har rätt i princip....Man fixar inga provinser längre pga av det nya stridssystemet...därför är man utlämnad till förhandling med sina varor!
Och när folk lägger ut "skambud" på vissa bristvaror...så blir man ännu mera frustrerad! :(

I nuläget har jag utforskat 317 provinser...har ett gött gäng av medspelare runt mig som jag putsar å får tebax puts ifrån...
...så jag ser ingen anledning till att lägga en massa Mynt på att utforska fler provinser...eftersom jag ändå inte kan vinna några strider...utan måste lägga en massa varor på förhandling...och till vilken nytta?

#1 att få en ny granne att putsa? (det e redan en 1 timmas "plåga" att putsa hela världen)
#2 att få fler reliker? KP?...har redan maxat min relikbonus ;)...och det är billigare att köpa KP med sin boostvaror!
#3 Att ha utforskat flest provinser på servern?...Ööh...kan lätt lämna den "bedriften" till nån annan! ;)
/Mac
 

DeletedUser87

Guest
Hej macbolan du skriver att du tagit flest provinser på servern med 317..
ledsen att slå dig på fingrarna men jag har 339 och håller på att utforska nr 340 :)
 
Topp