• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Förråd

Vega

Medlem
Det skulle vara fint om det fanns ett förråd där man kunde lägga in byggnader i tillfälligt när man ska bygga om i sin stad för det är väldigt ont om plats ofta.
Samma sak med kulturbyggnader man köpt för diamanter dom skulle man kunna lagra i ett förråd för säljer man dom så får man inte tillbaka diamanterna men när man sen har bättre med plats så kan man i sådana fall plocka fram dom igen.
 

DeletedUser3

Guest
Hej Vega!

Jag kan framföra dina synpunkter och tackar för din feedback! Däremot när det gäller att passa in byggnader och placera dem, samt planera hur man vill bygga i framtiden så är det ett medvetet val från utvecklarna. Det är en del av "svårigheten" i spelet, en del av utmaningen helt enkelt. Jag vet själv att man ibland kan sucka över hur det inte går ihop, fast man pusslar, vrider och vänder. Men samtidigt så hade nog spelet förlorat lite av sin charm om det hade varit för enkelt och inte utmanat spelaren lite.
 

DeletedUser

Guest
Jo... nog har det varit ett pusslande hitills... men man har fått " offra" vissa byggnader, för att man ska få plats med fler fabriker m.m eller vid uppgradering av byggnader :)
 

DeletedUser114

Guest
Apropå bygga om. Det hade varit skoj med en liten "ursäkta röran vi möblerar om"-skylt att aktivera när en håller på att göra just det. Den skulle antingen kunna bara dyka upp några sekunder precis när en går in i staden eller bara som en liten ruta i ett hörn där den inte är ivägen.
 

DeletedUser3

Guest
Apropå bygga om. Det hade varit skoj med en liten "ursäkta röran vi möblerar om"-skylt att aktivera när en håller på att göra just det. Den skulle antingen kunna bara dyka upp några sekunder precis när en går in i staden eller bara som en liten ruta i ett hörn där den inte är ivägen.

Jag kan skicka vidare det som förslag. Tack :)
 
Topp