• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Förslag på nytt underverk

Anne-Marie

Medlem
Hej!
Har ett förslag på ett nytt underverk, underverken börjar ju bli ganska många och det går åt många KP för att uppgradera dom alla :eek:Kostnaden för att köpa KP ökar ju som bekant vilket resulterar i att man kan köpa allt färre i takt med att det går åt fler för varje level:(
Mitt förslag är därför att ni ger oss ett underverk som minskar kostnaden att köpa KP, några under ökar ju effekten på tex kultur procentuellt. Jag efterfrågar samma sak fast omvänt:rolleyes: Hoppas ni fattar vad jag menar:)
 

Vega

Medlem
Det finns ett nytt underverk som ger en KP per dygn och har man uppgraderat det till nivå 15 får man 3 KP per dygn, det vore bättre att dom förkortade tiden till hälften för att få KP istället för att få ett underverk till som tar en massa plats.

Men det är vad jag tycker.
 

DeletedUser138

Guest
Hej Anne-Marie och Vega!

Mitt förslag är därför att ni ger oss ett underverk som minskar kostnaden att köpa KP
Gillar tanken. Som det nu är kommer man väl till en punkt då man snarast avstår från att köpa KP för att kostnaden blivit för hög? Att kunna kämpa ned den kostnaden på det sätt du beskriver skulle göra att även toppspelarna skulle kunna fortsätta använda funktionen köpa KP. Vi för det vidare, förstås :)
Det finns ett nytt underverk som ger en KP per dygn och har man uppgraderat det till nivå 15 får man 3 KP per dygn, det vore bättre att dom förkortade tiden till hälften för att få KP istället för att få ett underverk till som tar en massa plats.
Hemligheternas bok, ja o_O En tanke med de nya undren, mängden av dem alltså, är att alla ska kunna bygga några, men ingen alla, att det ska få folk som kommit lite längre att välja lite olika vägar och på det sättet utöka svårigheterna och krav på planering.
Samtidigt håller spelmakarna koll på hur många av undren som används och tidigare har under som folk inte bygger fått balansändringar för att göra dem mer attraktiva.
Men med hemligheternas bok har de, säkert oavsiktligen, satt den feedbackmekanismen ur spel. Eftersom den är ett av de två första undren kommer säkert de flesta bygga boken ändå, den tar ändå bara 4x4 rutor, såvida det inte sprids som tips inom klanerna som nybörjartips att satsa på gyllene avgrunden som öppnar samtidigt och låta bli att bygga hemligheternas bok.
Om du, Vega, inte heller ser någon poäng med det här undret så kom gärna med ett mer konkret förslag hur den kan förändras så för vi det också vidare. :cool:
 

Grizabella

Kändis
Jag skulle gärna ha något underverk som producerar fler KP ungefär som det finns underverk som producerar FP i FOE. Att ha ett underverk som producerar 1 KP på lvl 1 och 3 på lvl 15 känns ju näst intill värdelöst när man börjar komma upp i level. Hade man ökat +1 per level så att man vid level 15 producerar 15 KP per dygn hade jag köpt det, men inte nu. G.
 

DeletedUser138

Guest
Jag skulle gärna ha något underverk som producerar fler KP ungefär som det finns underverk som producerar FP i FOE. Att ha ett underverk som producerar 1 KP på lvl 1 och 3 på lvl 15 känns ju näst intill värdelöst när man börjar komma upp i level. Hade man ökat +1 per level så att man vid level 15 producerar 15 KP per dygn hade jag köpt det, men inte nu. G.
Håller med om att hemligheternas bok i dagens utformning inte direkt är Elvenars mest användbara underverk eller de mest välanvända 16 rutorna som spelare. Nytt under eller förbättring av det som finns? Vi för förslaget/feedbacken vidare :)
 
Topp