• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Fastnar när jag går till Forskning!

DeletedUser43

Guest
Jag har upptäckt att jag inte längre kan komma till Forskning! När jag trycker på boken så dyker laddningssymbolen upp och sedan händer ingenting!
Kan ni kolla upp detta? Började inträffa idag.
/Lady
 

Bilagor

  • forskning laddningsfel.png
    forskning laddningsfel.png
    357,2 KB · Visningar: 56

DeletedUser85

Guest
Vi hade två! i klanen med samma problem. Båda körde Chrome, slump kanske? Följande löste i alla fall problemet för dem (fast ena behövde göra det två gånger):
- Logga ur spelet
- Rensa cachen i webläsaren. Kör man Chrome och har default inställningar borde cookies & temporära filer redan vara ikryssade som de ska. Men man kan få ändra tidsintervallet så att cachen rensas "från tidernas begynnelse".
- För ena fungerade det efter det här, gör det fortfarande inte det kan man stänga webläsaren, öppna den igen och köra om proceduren alternativt prova att rensa Flashcachen också. Den är ibland trixig att hitta. Jag får gå via kontrollpanelen => Flash Player, men ibland finns den som en länk från formuläret i webläsaren där man rensar webläsarens cache. Nu fungerade forskningsträdet även för den andra som hade problem hos oss.
Hoppas det fungerar för er också :cool:
 

DeletedUser43

Guest
Hoppas att jag bara kan rensa cachen för endast Elvenar, jag vill ju inte rensa hela Chromes minne heller!
 

DeletedUser85

Guest
Det går inte på ngt lätt sätt, tyvärr. Men rensningen påverkar ju bara temporärfilerna. Bokmärken etc. påverkas ju inte.
 

DeletedUser43

Guest
Det hjälpte efter att jag tömt cachen för den senaste veckan. Tack för hjälpen. Trist att sånna buggar ska uppkomma.
 
Topp