• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Höstens stjärntecken

DeletedUser514

Guest
Avvaktar med att ge en slutlig bedömning om denna typ av questande.
Men jag är generellt nöjd med hur det spelas, nu är inriktningen mer på vad du väljer att producera i dina bostäder istället för "Vem har lämnat obyggd plats för lvl 1 saker?/Vem är emellan kapitel och råkar ha mest plats". Ja, det är ju tråkigt när man får två verktygslådor i rad, men statistiskt sett bör du också få flertalet enkla uppdrag i rad.
Förutsatt att man har en god chans med slumpen att faktiskt få ihop till ett stort pris känns detta bättre. Nu kommer eventet faktiskt vara något som man "spelar" hela tiden det håller på.

Vill även poängtera en felaktig text/kravställning i ett uppdrag.
Bifogar den här. Det står två dekorativa pelare men det kräver 3.
 

Bilagor

  • elvenar dekorativa pelare.png
    elvenar dekorativa pelare.png
    705,8 KB · Visningar: 54

DeletedUser640

Guest
Har redan kört fast, kommer inte längre, så bara att ge upp utmaningen redan nu. Så trist. Varför gör de så här? För att folk ska spendera pengar förmodligen. Helt kasst. Så jag funderar på att sluta spelet.
 

DeletedUser166

Guest
Va bra mitt nästa quest var samma så nu är de 5 av 6 vilket skämt de här är.
 

ZpaRoW

Mästare
Får säga det är ett av dem bättre eventet! Lite tråkigt det inte verkar finnas många uppdrag dock, fick lite cp rycket när man fick 6 uppdrag av 9 att fixa 9 reliker å sen 2 klara 7 konfrontationer/25 turnerings...(har ju inte så många klarade provinser då dem tar över 4dagar å skaffa) men tur det var en snällt uppdrag emellan med skaffa ~8k soldater ^^,
bra man måste ha sina "vanliga" verkstäder så man inte behöver riva allt lr inte kan komma nån vart för man har ont om plats å inte vill riva för få plats med lvl1 fabriker/verkstäder!
 

Rosis

Mästare
Om alla barnsjukdomar fixas till, så tror jag att denna typ av event kommer att bli väldigt bra i fortsättningen. Jag vill börja med att ge en eloge till illustratörerna och ide´sprutorna på InnoGames - det är ett mycket vackert event, och roligt att se de olika konstellationerna. Därför är det också skönt när man får se dem igen, då man gått varvet runt, för att kunna titta på alla fina stjärntecken ordentligt. Planeterna som ersätter kistorna är trevliga, och jag visste inte ens att jag var lite less på kistor förrän vid detta event... ;)

Dessutom så instämmer jag med föregående talare (Aurene) som påpekar att det känns bättre med ordinarie fabriker i eventet. Även om det då innebär att vi som försökt spela spelet med minimala antalet bostäder, fabriker och verkstäder får bita i det sura äpplet och ändra/bygga om vår stad. Jag har tidigare haft mindre antal verkstäder och fabriker just för att ha plats med massor av minibyggnader till event och Brödraskapsäventyr. Eftersom jag är en hängiven spelare som följer uppdateringar i olika Facebook-grupper om Elvenar, så såg jag det nya upplägget innan eventet startade. Motvilligt insåg jag att jag skulle bli tvungen att ändra om radikalt i min stad. Omflyttning och ombyggnad skedde först efter några dagars "jag vägrar-mentalitet" i mitt spelande. :p Förändring är inte farligt, det är nödvändigt för att hålla de flesta spelarnas intresse kvar. Och även om en förändring kan få vissa av oss att skvalpa nere i "det var bättre förr"-lerpölen, så är det viktigt för Elvenars utveckling att Inno fortsätter att vara nytänkande. Vore detta spel enkelt - då skulle jag nog inte fortsätta spela det. :rolleyes:

Mycket bra initiativ att ge oss tre olika valmöjligheter i de uppdrag som kan vara svårare för olika typer av spelare som låglevlade, höglevlade, överscoutade, mm.

Dessutom är de tre uppgraderingsbara björnarna i en mycket trevlig storlek, 3X3 - det är lätt att få plats med en sådan byggnad i ens stad. Mer sådana byggnader tack.

Guldstjärna till att magiska verkstäder räknas dubbelt, när kommer magiska fabriker? Hehe... :D

Nu till förbättringspotentialen:

När jag spelar i mobilen blir texten till uppdragen ibland så liten att jag har svåra problem att tyda vad det egentligen står. Det vore bra om man kunde zooma texten så vi med lite taskig syn också har en chans när vi är på språng. :cool: (Blindstyre?)

Det är lite väl många likadana uppdrag efter varandra, och jag saknar flera av de tidigare uppdragen, tex de som har med KP att göra. Varför har de tagits bort helt? Att stoppa KP i någons under är ett hyfsat enkelt uppdrag, eftersom man faktiskt får KP-instanser genom eventet. Att köpa KP för guldpengar är inte så svårt, och det går ju att ha en procentsats på uppdraget så det inte kommer allt för ofta, för de som inte har så många myntregn-instanser. Men dessa instanser kan man också få genom eventet - så där ser jag inget problem heller. Mer än om man har köpt otroliga mängder KP så de kostar mer än de guldpengar man kan få ihop. Allt vi kan göra i spelet handlar om val, och väljer man att tex överscouta så kan man få problem i kommande event, om man behöver lösa många uppdrag genom att scouta, men då lär man sig av sina misstag och får ändra sin spelstrategi. :mad: ;)

Slumpgeneratorn verkar ibland haka upp sig och ge samma uppdrag om och om igen - men detta kan kanske lösas genom att ha fler olika typer av uppdrag? Som KP-uppdrag. Eller göra grannpåhälsning? Hehe, kul om man precis har gjort alla och måste vänta nästan ett dygn. För min del blev det tråkigt när verkstads- och fabriks--uppdragen kom mer sällan, men det är ändå bara tillfälligt i detta event som jag förstod det, för de spelare som klagat högljutt, och hotat med att lämna spelet antar jag... Det är bra att InnoGames lyssnar och reagerar på vår feedback, men ibland så känns det som om vissa saker vore bäst att bara köra på, och istället ge eventvaluta som plåster på såren till alla spelare med lite uppmuntrande ord, eller varför inte varor för att kunna bygga fler av ens boostade fabriker, så man kan hänga med i eventet... :)

Tror att jag har fått med allt, annars återkommer jag igen och ordbajsar... :oops: ;)

Ha det gott, spela och njut av livet! :coin: :diamond: :elf: :human: :diamond: :coin: /Rosis :D
 
Senast ändrad:

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Detta event är nog ett av de vackraste hittills enligt min mening, grafiken är underbar, med stjärntecknen, orbs osv.

Jag har inget emot att det är en slumpgenerator som tar fram uppdragen, på så sätt så kan man inte bygga en massa små byar och bli klar med hela eventet på bara några dagar. Vad som däremot är frustrerande är att slumpgeneratorn inte är helt optimal, då den ger samma uppdrag ända upp till 7-8 ggr i rad. Får man då den med alternativet 15 visionsdimma så kan det kännas väldigt drygt. Kan man få en bättre balans i de slumpade uppdragen så skulle man uppskatta eventet bättre :)

Jag tycker det är helt okej att använda de verkstäder och fabriker som ingår i ens kapitel eller några kapitel under det man är i uppdragen. Kanske får man en mer rättvis match för de som inte kommit lika långt och har en mindre yta att jobba med. Vi får se om jag fortfarande har den synpunkten när eventet är slut. ;)

kram
Gose
 

Liliros

Legend
Hej alla! Jag upptäckte just att mina fem magiska miniverkstäder som jag har sparat sedan jag startade min stad räknades i detta event. Alltså när jag fick i uppdrag att göra flera verktygslådor, så blev det godkänt när jag skördade mina småttingar. Ändå står det står att det ska vara i nuvarande eller de tre tidigare kapitlen. Retade mig lite på att jag nyss förstört en miniverkstad som var magisk. :mad: Jag är i skogsalverna, och det kan väl inte stämma att de ska räknas från första kapitlet? Inte för att jag blev ledsen över det, men jag tänkte att det kan bli lite orättvist mot andra... :confused: Annars tycker jag att detta upplägg är helt okey, men får inte tillräckligt med varor eller befolkning för att uppgradera mina fabriker, men till nästa event så ska jag vara redo. :p
 

DeletedUser166

Guest
Jå de är ju de enda problemet ja ser med de här eventet annars gillar ja upplägget, skulle dock tycka de var trevligare med mer olika quests så de är runt 8-10 olika quest i varje stadie och man har typ 10-12,5% för varje quest, skulle de bli 2 i rad är de ju ingen fara men å bara göra samma quest är ju drygt. Din lösning är ju dock lite enklare att implementera och de funkar ju nog bra :)
 

Mammio

Mästare
Ett mycket ogenomtänkt event på så många sätt:

Ni gör stora ändringar som vi aldrig har haft förut UTAN att meddela ALLA spelare i god tid. Ni kan inte räkna med att
alla spelare ska gå in och läsa på Betaforum eller ens respektive lands forum, ej heller olika fb-grupper. Hur enkelt hade det inte varit att
gå ut med annonsering i spelet att "hej, gott folk, vi gör en stor förändring som..."
(syftar på verkstäder/fabriker som MÅSTE uppgraderas till en viss nivå)

Ni totalt ignorerar de betalande spelare som hjälper till så att spelet kan fortsätta, vilket Ni sen rättade till men inte förrän det gick Live
(syftar på att de magiska verkstäderna räknades som 1 vanlig verkstad)

Ni valde också att från början straffa de som kommit till slutkapitlen (alltså era mest inbitna & trogna spelare) genom att återigen, trots massa klagomål under tidigare event, ge uppdraget kartlägg 1 provins (som tar flera dygn att göra) ELLER lås upp en teknik (som inte finns för alla är klara) Sedan lägger
Ni till ett 3:e alternativ; 15 visionsdimma. Tack och lov att ni la till det, även om jag anser att det är för mycket.

Ni ändrar på verkstäder & fabriksuppdragen för att ni fixade magiska verkstäderna genom att halvera antalet max nycklar vi kan få i uppdragen, med motiveringen att det blir för lätt annars, eh, nej, inte för dom av oss som inte har magiska verkstäder. Följden av de ändrade/borttagna uppdragen blev att vi fick de andra uppdragen mycket oftare. Vilket leder till:

Den så kallade slumpen. Hur är det ens möjligt att få samma uppdrag flera gånger i rad så många tillfällen som upp till 12 gånger?!
Eller uppdrag som följs av liknande uppdrag som i sin tur ger en massiv överscoutning, vilket Ni tidigare har hävdat att vi ska undvika.

Ponera att jag äger en frisörsalong. Mina vip-kunder har ett klippkort där dom får varannan behandling gratis, men när dessa kunder kommer till salongen så gäller inte det längre.
"Det borde Ni ha sett, jag har satte upp en lapp i fönstret för två veckor sen." säger jag.
Andra trogna kunder får alltid en liten schampooflaska med sig hem, men eftersom vip-kunderna klagar så mycket så får jag ge dom gratisbehandlingar och ta bort schampooflaskorna för de trogna kunderna.
Jag har en lapp till på anslagstavlan där det står att "alla kunder måste tvätta håret INNAN dom kommer till salongen med ett specialschampoo annars blir det ingen klippning."
Absurt eller en scen ur nån galen komedi?

Min minimala spelstil passar inte in längre, jag fick bygga 2 verkstäder upp till nivå 26, det tar ca 300 timmar/verkstad och 2 boostade T1 fabriker.
Eftersom jag aldrig hade hunnit uppgradera i tid, så fick jag använda tidsboostrar (alla gick åt och jag hann ändå inte). Det här hade kunnat undvikas om jag fått information i god tid.

Jag tycker det är en bra förändring med verkstäder/fabriker efter spelarens nivå, det blir mer rättvist. Jag tycker däremot att ALLA fabriker borde räknas inte enbart T1.

Jag har inget emot uppdrag som slumpas fram men verkligen INTE på nuvarande sätt.
Det borde kunna gå att lägga in en kod som kan läsa av vad de 10 senaste uppdragen har varit, så vi slipper att få samma uppdrag i hopplös loop, så att uppdragen blir rättvisa för ALLA, inte huruvida vi har tur eller inte.

Sammanfattningsvis: Tänk riktigt länge på vad eventets kriterier & uppdrag innebär för ALLA spelare. Ge oss information om ändringar i god tid. Fixa koden för slumpgeneratorn. Ett annat förslag är att ni lägger in en "vänta-knapp" som vi har i Spiran, om vi skulle vilja hoppa över ett uppdrag.

Plus för att Ni ville lyssna på spelarna som klagade och försökte göra ändringar (fast det blev fel) och givetvis plus till artisterna som helt enkelt är fantastiskt skickliga.
 

ZpaRoW

Mästare
Tror folk skrivit det tidigare! Gör ett alternativ på varje uppdrag att kunna avbryta uppdraget efter säg efter 24h, 32h lr 36h nåt sånt! så finns det mer valmöjligheter, kanske får bättre uppdrag lr sämre men då får man ju vänta ytterligare "tiden" igen om man vill kunna neka/byta uppdrag! som säg när ja får uppdraget att upptäcka en provins å det tar mig +5 dar, har man tur så har ja 20timmar kvar och då behöver ja ju inte avbryta de utan vänta in lr köra lite instanser om man inte har tålamod men säg ja hade haft 40h kvar att vänta så kan man ju vänta in alternativet att byta uppdrag! så förhoppningsvis är nästa lite bättre. Då finns iaf mer valmöjligheter och har dem fixat så man inte får samma uppdrag direkt efter så är det ju en fördel! slumpen kasnke ska vara så att inte samma uppdrag kan inträffa inom 3-4 uppdrag igen
 

Macbolan

Mästare
Jag häller med Mammio i det mesta!
..själv e jag en aning konfunderad över att ständigt få Questet att tillverka 3 Verktygslådor (2 dygns prod.) ??
Jag löser ju detta självklart via Diamanter...Iaf i början..MEN när jag får samma Q Om och OM igen!!??
DÅ börjar jag lura på..Om Innogames har nån Algoritm som kollar Vilka spelare som är beredda å pröjsa??..och delar ut Q utifrån detta!?
Kalla Mig gärana för "Paranoid" eller konspirations Teoretiker"...Men jag börjar tröttna på att tillverka 3 Verktygslådor i var å varannat Quest! :mad:
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Om Innogames har nån Algoritm som kollar Vilka spelare som är beredda å pröjsa??

Hade någon på InnoGames berättat för mig att de hade så avancerad teknik i sina spel hade jag inte trott på dem :D
Men om några år kanske :rolleyes:

Alla spel jag spelat som har någon typ av slumpässighet är alltid så här.
Utvecklarna lägger till en funktion med slumpässighet, spelare klagar på att de händer samma sak i rad vilket är tråkigt, utvecklarna lägger till så det inte kan komma två gånger i rad.
 

DeletedUser583

Guest
Slupmgeneratorn i eventet fungerar inte... Nu har jag fått samma sak tre gånger på varandra - och det kan inte vara en slump eller ens sannolikt, utan en bugg... :(
 

Gose

Mästerkock
Team Elvenar
Idag fick jag inget pris alls när jag tog ett stort klot som ger 5 stjärnor (kostar den 145 nycklar?). Kändes lite trist, vet inte om jag törs ta fler idag :/
 

Gaiona

Mästare
Slupmgeneratorn i eventet fungerar inte... Nu har jag fått samma sak tre gånger på varandra - och det kan inte vara en slump eller ens sannolikt, utan en bugg... :(
Det vore bra om spelmotorn kunde ge fler varierade uppdrag, visserligen är det bra att flera uppdrag för att man tar delar av provinser så att man kan få nytt man men det är lite tjatigt att behöva skaffa sju reliker gång på gång eller klara fem konfrontationer gång på gång.
 
Topp