• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Feedback: Halloween event, Dr. Freakenspleen

Rosis

Mästare
Det jag reagerade på var att du skrev att du tillverkade Platina, fast du inte har den som boostad kännande vara, om din standardboost är stål. Du skulle i så fall vinna mer på att tillverka stål i de fabrikerna. Vilket också är orsaken till att eventen är upplagda som de är. Jag behöver inte pausa min forskning, är på näst sista uppdraget i eventet, och forskar för fullt i Elvenar-kaptilet.
 

Mammio

Mästare
Tjejer, vi försöker hålla oss till ämnet. Skapa nya ämnen, så blir diskussionerna om kännande varor/boostade varor mer synlig :)
 

Mammio

Mästare
När man inte är med i nån relikturnering är reliker väldigt sällsynta och tillverka katalysatorer är inte nåt jag gör varje dag
Det är svårt i början med en liten stad innan man fått ihop tillräckligt med varor. Jag rekommenderar att gå med i ett brödraskap så du kan byta varor om du inte har bra grannar. Alternativt kan du bilda ett eget BS så kan du göra några turneringsrundor för att få reliker.
Katalysatorer kan du få i Spiran, de första stegen är de lättaste. Ett tips för en mindre stad att få mer varor är att tillverka handelsmännen, byggnader som kommer i magiakademin. Det kan tyckas att dom inte ger mycket men då får man betänka att dom inte kräver nåt folk eller verktyg, så jag tycker dom är bra just för små städer.
Sedan var föregående uppdrag, "Samla in en mindre mängd brädor" missvisande, för det var inte en mindre mängd jag behövde producera utan väldigt mycket.
Det här är bra att veta, jag tycker godsmängden var stor även för mig som är i sista kapitlet.
Så småningom kommer ni som är små att kunna genomföra event :)
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Jag tycker det har gått ganska smidigt faktiskt, har bara 2 uppdrag kvar så är jag klar så jag ska verkligen inte klaga. :)

Men jag har full förståelse att det kan vara både frustrerande och irriterande. Lite är det ju så att om allt var för lätt hade vi kanske inte uppskattat belöningarna lika mycket? ;)

När jag var ny i spelet tog jag det jag kunde, inte mer med det. Men ju längre jag kom och ju mer jag förstod, desto lättare blev det att klara eventen.
 

DeletedUser575

Guest
jag blev klar några dagar innan eventet tog slut. Tycker att slottet var coolt, men saknar någon animation i nåt fönster eller något utanför slottet till vänster, annars är animationen enbart vid den rosa blixten eller vad det nu är. Skulle va häftigt med en skugga som ibland går förbi i fönstren. Lite spooky så där...
 
Topp