• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inte ett fel Fenix-FEL

qrush

Medlem
Har irriterat mig ett tag efter och under BÄ, kände att nu är det dags.
Gyllene Fenix skulle ge 300% varuproduktion.
Låter jättebra men var räknas de 300%en, minaT1 på max +magisk tillverkning gav typ 12k på 3 timmar, matade Gyllene gav det typ 16K.
Alltså 2k till. sen fungerar 1 matning bara 3½ timme så man hinner med 1st 9-timmars och 1st 3-timmars
Var är de 300% ?Handlade om produktion av armband
 

qrush

Medlem
gå in på gyllene, så står det grundproduktion 100%, husdjurseffekt +300%,,, summa 400% står klart o tydligt
 

ZpaRoW

Mästare
400% på standar prod.. (750) ger 3k produkter /3h per fabrik med fenixen aktiverad? haha skrota fågeln isf ;)
 

qrush

Medlem
Sen skiter jag i alla förklaringar på grundvärdet, har du på olika sätt fått upp produktionen magisk tillverknig, bergshallar och diverse.
ja men ladda Fenixen så får du 300% till,, ICKE, nöj dig med 10%, För mig gav den 7,5%. Ge tillbaka mina artefakter :)
 
Senast ändrad:

Mammio

Mästare
På datorn, hoovra över produktionsbeloppet i tillverkningsfönstret för alla dina fabriker för att se hur många extra varor du får + uträkningen av fågelns bonus när den matas. Fågeln ger bara bonus till dina boostade standardvaror (T1, T2, T3) och inte kännande varor.

Här är ett exempel:
gyllenefenix.jpg


Eftersom matningen bara varar 3,5 timme är det mest fördelaktigt att först lägga magisk tillverkning-förtrollningen på de boostade fabriker det gäller, när de har som högst produktion och redo att skördas t.ex. 9-timmars och förhoppningsvis hinna med en till 3-timmars.

Om du tror att något är fel så ta en bild liknande den här ovan (ber om ursäkt om jag skrivit något som du redan visste @qrush men jag tänkte att fler spelare också ville förstå matningseffekten) :)
 

qrush

Medlem
Så ni tycker att det är helt ok att man inte får utlovade 300% för att man redan tidigare tjänat in det mesta av de procenten?
Det resulterar i en helt värdelös Fenix. Tillsammans med alla övriga bestraffningar för att man kommit långt i spelet så känner jag att det är dags att sluta spela.
 
Senast ändrad:

Mammio

Mästare
Så ni tycker att det är helt ok att man inte får utlovade 300% för att man redan tidigare tjänat in det mesta av de procenten?
Nej, så klart inte. Om något är fel så måste det rättas till. Ta en bild och/eller skriv till supporten så kan @Boefst ta en närmare titt på alla dina siffror.
 

qrush

Medlem
Förstår det men det gör att den inte är värd husdjursmaten den kräver. är det lika med de andra fenixarna, tex flammande kanske inte ger 50% attackvärde när man redan har en del boost?
 

Taj-Lej

Kändis
hittade det på svärdet på info om skada den ger 50% kollade min magi draken var på 38% sedan har jag två 50%magiinsatser ute och dom ger som fenixen 50% på grunden so det blev plus 188% skada så jag antar att den ger som en stridsbonus men ingen av dom räknar med undrets skada i sina beräkningar utan den tillkommer ovanpå med sina 38% så både ja och nej beroende hur du tolkar det så jag tycker den är värd mattningen


Mvh Taj
 
Topp