• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Flytta/Byta Underverk?!

Macbolan

Mästare
Hej gänget! :)
Min Högsta Önskan är att det fanns en möjlighet att flytta sina UV(Underverk) till lagret!
Det skulle skapa en Ny "Dimension" i spelet...att kunna Byta spelstil utifrån olika kriterier i spelet..och Var man befinner sig i progressen!
..gärna att Teleportspellen hade funkat på UV...
Men kan tänka mig en NY Token/Spell som är mera sällsynt eller svårare att få tag i...som gör att man kan flytta ett UV till Lagret!
Men OM man vill göra det svårare..så kan man även kräva En likadan "Token/Spell"...när man vill flytta tillbaka den!? mao 2 styck..för att återbörda UV....
/Just My 50 Cent/ :cool:
 

Madam Citta

Medlem
Bra där Macbolan! Men det räcker med teleportörer, det ger inget extra jobb för utvecklarna.
Spelet behöver lite "nya dimensioner"! Det blir för enformigt till slut.
 

Kalle66

Medlem
Vapenfabrikerna skulle man kunna fixa på en gång genom att kryssa en ruta som man kan med de andra fabrikerna
 

Grizabella

Kändis
Jag skulle gärna se att de blå transportörerna kunde flytta ALLA byggnadee till lagret - Även under o event byggnader/ G.
 

Kerrie

Medlem
Hej gänget! :)
Min Högsta Önskan är att det fanns en möjlighet att flytta sina UV(Underverk) till lagret!
Det skulle skapa en Ny "Dimension" i spelet...att kunna Byta spelstil utifrån olika kriterier i spelet..och Var man befinner sig i progressen!
..gärna att Teleportspellen hade funkat på UV...
Men kan tänka mig en NY Token/Spell som är mera sällsynt eller svårare att få tag i...som gör att man kan flytta ett UV till Lagret!
Men OM man vill göra det svårare..så kan man även kräva En likadan "Token/Spell"...när man vill flytta tillbaka den!? mao 2 styck..för att återbörda UV....
/Just My 50 Cent/ :cool:
Hade gärna kunnat teleportera uv
 

Mammio

Mästare
Spelutvecklarna diskuterar redan nu hur man skulle kunna göra detta. Problemet är alla de som har bidragit med kp eller fått kistor i det/de Under du vill flytta till lagret. Vad händer med dessa? Där ligger diskussionen just nu och allt ska fungera rent tekniskt.
 

Jian

Mästare
Problemet är alla de som har bidragit med kp eller fått kistor
Man skulle kunna komma undan det, genom att bara kunna förflytta UU som inte har några bidrag

Uråldriga under.png
 

Macbolan

Mästare
EN bra tanke men... då kan illvilliga spelare blockera andra från att kunna flytta sina under bara genom att lägga in en kunskapspoäng hos de spelare som de vill jäklas med...
Man kan lätt fixa detta..genom att man begränsar Flytt av UV till enbart när UV.et befinner sig i en Runfas!
Och detta sker enbart vid var 5.e Nivå...Vilket skulle skapa Ännu en dimension av framförhållning och planering i spelet!
..så planerar jag att Byta eller flytta ett UV till lagret..så måste jag fixa upp det i Runfas först!
 

Macbolan

Mästare
Att införa ett sådant här system..skulle göra spelet mera Dynamiskt...att man kan ändra sin spelstil utifrån sin progress...eller att man helt enkelt har tröttnat på att kriga..och vill fixa varor under en period!
Och som Ny spelare, så slipper man "ångesten" av att välja "Fel" UV..när man startar upp...för att sedan upptäcka att det var inte alls detta jag behövde längre fram i spelet!? ..och behöva dumpa ett UV, som man lagt massor av energi å Kp på...
Sen har Vi ju varit med om att Innogames har ändrat på Parametrarna i olika UV..under resans gång!
En del UV som kändes Kass..blev helt plötsligt ett Måste att ha...
Detta skulle även ge utvecklarna på Inno...ett Nytt "Verktyg"..för att kunna ändra/balansera förutsättningarna...genom att Nerfa eller Boosta vissa UV..utan att folk blir skogstokiga!
/lite fler Cent i Bössan/ :);)
 

Grizabella

Kändis
Varför ska de KP o de hjälpkistor man har behöva försvinna när undret läggs i lagret? Är inte tanken att undren ska stanna kvar på samma nivå?

Dessutom är väl inte hjälpen man får kopplade till om ett under är kvar eller inte hoppas jag? Man kan ju ta bort under och om det vore så skulle de borttagnahjälperna ställa till en massa trassel i många led tillbaka odå skulle ingen våga ge hjälp i andras under. G.
 

Macbolan

Mästare
Varför ska de KP o de hjälpkistor man har behöva försvinna när undret läggs i lagret? Är inte tanken att undren ska stanna kvar på samma nivå?
Helt Rätt Griza...det finns inga problem i detta...OM man Inte nödvändigt Måste skapa ett "Problem" som Inte existerar!
Redan Idag..så dumpas det UV av spelare...som vill satsa på något annat UV.. Och inte skapar detta några problem...eller??
Dumpar man ett UV..så försvinner lagda Kp...Men ett UV som läggs i lagret kan ha kvar sina Kp samt Nivå...utan några problem...
 
Topp