• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Flytten på kartan

Vega

Medlem
Ja den där flytten var väl lite av ett fiasko tycker jag.
Jag är fortfarande kvar på samma ställe med samma grannar även dom grannar som aldrig spelar så det är ju jätte bra.
trodde ni skulle ta bort alla dom som inte spelar mera och sen flytta ihop oss andra, men ack vad jag bedrog mig.
 

DeletedUser3

Guest
Hade du bockat i rutan för att flyttas? Du ska i så fall ha flyttats mer centralt, om du inte redan var centralt belägen d.v.s.
 

DeletedUser3

Guest
Jättebra att ni säger till, det är något som får undersökas i så fall.
 

DeletedUser243

Guest
Jag har överhuvudtaget inte sett någon ruta att bocka i :(
 

DeletedUser244

Guest
Jag har den ibockad och har inte blivit flyttad, har en hel del inaktiva runt om mig.

Sitter inte i sjön på något vis har många härliga grannar också men om andra blir flyttade vill man ju ha samma förutsättningar.
 

DeletedUser85

Guest
Lite lurigt att se. Men om man använder webläsarens zoom (inte spelets) när man är på världskartan så ser man mer av kartan och den blir hanterbar, flyttar man sig åt olika håll ser man om man har långt till "randen", där kartan börjar bli glest befolkad, eller om avståndet till nämnda rand är ung. lika åt alla håll.
Fast det här fungerar inte i Firefox. I Google Chrome går det däremot. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Nä men nu måste min Firefox vara trasig igen.
Det gick alldeles utmärkt att zooma och kolla runt med den lille räven. Faktiskt mycket bättre än Microflopps eländiga webläsare edge, eller vad dom kallar den gamla vodkan (explorer) numera.
Eftersom alla sagt att firefox inte skulle kunna zoma kartan så testade jag ju explorer/edge. Det gick någelunda att zoma ut men sen gick det inte att dra runt och det slutade med ett krash och låsning.
Griniga Gubben som jag är så fick jag för mig att testa med firefox i alla fall då, trots att alla sagt det inte skulle gå. Och skåda ljuset i tunneln:cool:. Det gick som tåget så länge rälsen ligger där den ska. Nemas problemas.

Sensmoral som alltid: testa själv och lyssna inte bara på andras erfarenheter:D. Funkar för mig men kanske inte alltid för dig.
 

Vega

Medlem
Jag kan inte hålla på och zooma ut och in på kartan för det är fel på mitt grafikkort så det är lite svårt för mig.
Min granne som är datortekniker skulle hjälpa mig på onsdag så jag får kolla läget senare. Men jag har en i mitt BR som ligger i mitten av kartan ungefär och jag ligger långt från henne.
 

DeletedUser

Guest
Kollade var du befann dig på kartan Vega.
Du bor strax ovanför mig och i övre kanten av "centrum klumpen". Jag räknade till att du har ungefär 6 byar ut till övre ytterkanten av centrumsamlingen eller vad man nu ska kalla det som blivit av flyttkarusellen.
Kan tro att det känns lite surt att hamna så när kanten när man är så långt in i spelet som du. Får hoppas du kommer mer centrerat i nästa flytt när nu den kan bli av.
 

Vega

Medlem
Tack snälla för att du kollade. Ja jag hoppas jag blir förflyttad nästa gång för det är så många runt mig som inte spelar mera. Jag har en del som alltid putsar hos mig också så får hoppas att dom också blir förflyttade nästa gång.
 

Macbolan

Mästare
Denna "Fråga"...har varit uppe tidigare; "Varför finns det ingen Zoom på Världskartan?" ...inbyggt i spelet??
 

Taj-Lej

Kändis
jag ligger fortfarade i utkanten och fått 5av mina aktiva grannar flyttade och fått ca 20 nya ... så jag borde väl vara glad tycker ni säkert .. men av dom nya är inte en ända aktiv så jag fattar ingen ting.. har en granne som jag upptäckte redan första veckan i detta spel som där ingenting hänt sedan upptäckten av denna spelaren... och det börjar närma sig 2 år nu... dessutom av mina nya så kallade grannar så är det 3 som hade stadshuset på uppgradering när dom kom och dom är så små att det inte ens finns något under att putsa ... så inga mynt eller varor där inte (hadde varit gladare för en ny gruva det hade i alla fall gett mynt) dessutom har dom senaste turneringarna gett mindre än tidigare man når bara till första nivån eftersom jag är själv i dom fyra-fem första ... snälla ni inför någon form av utgallring av inaktiva spelare Tex 3 mån utan inloggning skull vara en bra gräns tycker jag
 

DeletedUser

Guest
Bra tänk med tre månadars regeln för inlogg taj-lej. Har man inte gjort nåt på tre månader så har man antagligen hittat på nåt skojigare att roa sig med och ligger mest i vägen för medspelarna.
Man skulle ju kunna flytta ut inaktiva spelare till ökenlandskapet i yttre sfären och lägga dom vilande nåt år innan radering ifall dom hittar tillbaka till spelet igen. Då har alla en rimlig chans att pausa spelet utan att störa aktiva spelare men ändå kunna återkomma och vara aktiva för att kämpa sig in i mittensmeten igen.

Nya små grannar med stadshus på uppgradering har jag också uppmärksammat. Fick in två stycken i min närhet där stadshuset stod under uppgradering nivå 3 flera dagar eller veckor utan att det hände nåt. En försvann till sist så nu är det bara en kvar. Trodde det bara var nåt tillfälligt knas som trots allt skulle reda ut sig själv med tiden. Men om nu fler är som är drabbade av fenomenet "uppgraderingslåsning" hos grannarna så verkar det ju vara en bugg av större mått än jag trott från början.
 

Grizabella

Kändis
Det är surt med spelare som har stadshusuppgradering i gång men inget att putsa och dessutom inte är aktiva nog att verkställa stadshusuppgraderingen. Sådana spelare borde spelet automatiskt flytta långt ut i periferin snabbt.

Det är konstigt att ej aktiva spelare får vara kvar i listorna överhuvudtaget. Jag har flera spelare i mitt närområde som inte ens har uppgraderat vad jag gjorde under min första inloggning och de är ändå med centralt bland spelare på min nivå. Man undrar hur spelutvecklaren tänker då? För visst vill de att aktiva spelare ska vara nära varandra? G.
 

Taj-Lej

Kändis
Hejsan alla har fått 9 nya granna alla små är lite tidigt att säga hur aktiva dom är... samtidigt blev jag av med tre som inte gör mig något eftersom dom inte var aktiva.... hur kan jag hålla reda på detta med nya och inte aktiva frågar sig nog en del... i fallet med nya är det lätt att hålla reda på var inne i natt vid ca kl 2 och eftersom jag putsar hos alla upptäcka på morgonen och har en skillnad på 23 tim imellan putsen är det ju lätt att se på kartan ... och dom gamla lämnar en gruva efter sig ... eftersom jag är beroende av handel kommer dom kanske att sno mina aktiva granar i alla fall i handel men har bara 5-6 som kan hjälpa mig med byte samtidigt så har jag fått idiotiska bud av övriga aktiva som skulle rasera min ekonomi totalt om jag godtar dom om ni undrar vad jag menar så kolla ämnet handel hos mig är 80% av byte över gruppgränserna ... men till saken jag har fortfarande gott om gruvor hos mig känner liksom att mitt område är någon slags sopptipp för spelare som flyttas ut från mer centrala lägen och visst har jag kommit in lite på detta sätt har ju ingen gruva precis utanför dörren längre och om detta fortsätter kommer jag ju att vara mer centralt belägen med 5-6 grannar till kanten men tyvärr inga aktiva och bara små så någon form av utgallring måste ske inte genom att flytta dom till utkanten för som ni ser så ger detta ingen lösning är ju själv ett exempel på detta så in med en regel om inloggning krävs nog trots allt och som jag sa tidigare vore kanske 3 mån lagom
 

DeletedUser3

Guest
Det finns en tidsgräns för spelare som inte är aktiva, de raderas automatiskt efter ett tag. Det som gör att de inte raderas är om de är premiumanvändare. Ni kan själv tänka er hur bittert det hade varit om något som ni investerat pengar i helt plötsligt försvann. ;)

Fortsätt gärna diskussionen, jag håller ett öga öppet här
 

Taj-Lej

Kändis
hej så du menar att alla små spelare som har dumpats runt mig är premiumanvändare för alla spelare är diamantanvändare tack vare er present vid registrering ... ska ge dig ett namn på en spelare jag upptäckte redan första veckan när jag började spela här (darkrose hen står där med stadshuset och en bostad 3 ,verkstad 1 och har 2 uppgraderingar på bostäder till nivå 1 ) kallar ni hen premiumanvändare ??? ... ps snart 2 år sen jag upptäckte hen har flera spelare som det inte har hänt något hos på minst ett år och alla är väldigt små
 

DeletedUser3

Guest
Antagligen inte och frågan är varför de fortfarande finns kvar. Det fanns en bugg i början av spelet som gjorde att vissa spelare inte raderades. Frågan är om det kanske är en kvarlevnad av det. Jag kommer skicka det vidare så utvecklarna kan ta sig en titt.
 
Topp