• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Fritidsaktiviteter för orcher?

Zanath

Medlem
God morgon! Jag är just nu på kapitlet "Orcher och troll", ett av uppdragen är att skicka orcherna på fritidsaktiviteter... Vad kan det vara? Jag tycker gubben talar i gåtor här.
 

Bilagor

  • Troll.JPG
    Troll.JPG
    38,5 KB · Visningar: 71

Oktan

Legend
Om jag minns rätt så ska du uppgradera en vapenkammare till en tillräckligt hög nivå att du kan börja producera orcher
Och sen ska du självklart skicka ut dem på fritidsaktivitet (eller ja, producera orcher)
 

Rosis

Mästare
Man skickar iväg dem från en av gästrasbyggnaderna, orchernas samlingsplats. Men man måste även göra som Oktan sade, fast inte just för fritidsaktiviteterna. Lycka till.
 

Zanath

Medlem
Hmm, jag har uppgraderat två av mina vapenkammare så att de kan tillverka orcher, det har jag gjort ett par omgångar men orchkungen reagerade inte på det. Samlingsplatserna är upptagna nån timme till, då ska jag se om det finns något passande recept där. Tack båda två! :)
 

Mammio

Mästare
Du ska göra en produktion i Orchernas gästrasbyggnad Orchernas samlingsplats. Det är den kortaste produktionen som tar 2, 5 timme.

Rpoint2_LI.jpg
 

Jian

Mästare
De där uppdragen är en omskrivning av att producera olika saker.

Det är bra att uppdatera, i första hand portalen och sedan svampfarmerna, då ger de mer i produktion.
När/om du uppdaterar samlingsplatserna så ger det samma produktion fast på kortare tid.
Kanske är det bättre att bygga en 3:e samlingsplats (om man har utrymme) än att uppdatera 2 befintliga
Jag tycke det var bra med 3 vapenkammare för att få ihop tillräckligt med orcher

Passa på att skaffa en eller två portioner med tålamod - det behövs

Svaret blev visst lite mer än frågan ;)
 

Zanath

Medlem
De där uppdragen är en omskrivning av att producera olika saker.

Det är bra att uppdatera, i första hand portalen och sedan svampfarmerna, då ger de mer i produktion.
När/om du uppdaterar samlingsplatserna så ger det samma produktion fast på kortare tid.
Kanske är det bättre att bygga en 3:e samlingsplats (om man har utrymme) än att uppdatera 2 befintliga
Jag tycke det var bra med 3 vapenkammare för att få ihop tillräckligt med orcher

Passa på att skaffa en eller två portioner med tålamod - det behövs

Svaret blev visst lite mer än frågan ;)

Jo jag lyckades ramla över nån spelguide som rekommenderade just den ordningen, så det har jag kört på! Först portalen (snart lvl 4 på den) och sen kommer jag antagligen ta bort en del svampfarmer (har 35 nu) för att isf skaffa en tredje samlingsplats. Att uppgradera dem skulle tydligen inte bli nödvändigt men jag får se om det går i lagom takt eller om det är värt det ändå.

Jag har fyra vapenkammare i min stad, två av dem kan tillverkar orcher just nu och två uppgraderas just nu.

Men om du har tips på var man hittar tålamod så tar jag gärna emot det! :D Känns iaf bra att ha en vettig game plan för det här kapitlet, och att man kan ta med sig de lärdomarna till kommande.
 

Gaiona

Mästare
Blanda inte ihop orcherna i kapitlet med orcherna som tillverkas i Vapenkammaren och i ett par andra byggnader, de har i princip ingenting med varandra och göra.

Orcherna i kapitlet är inte kvar när kapitlet är klart, orcherna i Vapenkammaren behövs det massor av i framtida kapitel och försök gärna att vinna byggnader i event som producerar orcher. Jag hade tur att vinna en massa orchskepp och har kvar ett antal av dem i staden samt har uppgraderat några med kungliga restaureringar så att produktionen hålls uppe.

Jag hade fyra eller fem samlingsplatser som mest och kanske 30 svampfarmer, jag levlade kanske tio svampfarmer, några till level 4 men jag minns inte om jag levlade någon samlingsplats...
 

Zanath

Medlem
Blanda inte ihop orcherna i kapitlet med orcherna som tillverkas i Vapenkammaren och i ett par andra byggnader, de har i princip ingenting med varandra och göra.

Orcherna i kapitlet är inte kvar när kapitlet är klart, orcherna i Vapenkammaren behövs det massor av i framtida kapitel och försök gärna att vinna byggnader i event som producerar orcher. Jag hade tur att vinna en massa orchskepp och har kvar ett antal av dem i staden samt har uppgraderat några med kungliga restaureringar så att produktionen hålls uppe.

Jag hade fyra eller fem samlingsplatser som mest och kanske 30 svampfarmer, jag levlade kanske tio svampfarmer, några till level 4 men jag minns inte om jag levlade någon samlingsplats...

Jag förstår nog inte skillnaden på orcher och orcher där, de enda jag vet av är de som tillverkas i vapenkammaren samt orchnästen, de ska man tydligen ha för att tillverka orchkrigare och orchstrateger senare. Orcher i kapitlet, vad menas med det isf?

Jag har hittills bara levlat två av svampfarmerna (26 st), samlingsplatserna kommer jag inte att levla alls, har tre av dem nu. Full produktion av orchspillning och visdomssvamp! :)
 

Gaiona

Mästare
Gästrasen kallas för orcher, varför de valt att använda samma namn på kapitlet som på "produkten" orcher har jag ingen förklaring till.
 

Zanath

Medlem
Gästrasen kallas för orcher, varför de valt att använda samma namn på kapitlet som på "produkten" orcher har jag ingen förklaring till.

Ok då förstår jag nog, du menar kapitelnamnet :) Nej de har jag ju inte blandat in i mina tankar. Det ska bli intressant att kunna tillverka olika slags orcher längre fram!
 

Gaiona

Mästare
Det ska bli intressant att kunna tillverka olika slags orcher längre fram!
Jag har hittills (i början av kapitel 15) bara lyckats tillverka en sort av orcher, de ser likadana ut allihop.

Däremot dyker det upp andra varor som man måste kämpa med i framtida kapitel, så som mana
1629144397416.png
och gudomliga frön
1629144462413.png
.
 

Gaiona

Mästare
Det är bara två olika versioner av en tung närstridsenhet som man tillverkar på övningsfältet, den tredje versionen heter Grym orchkrigare. Jag klassar inte dem som orcher utan som orchkrigare...

Orcherna är en vara som man tillverkar och som används vid förhandlingar på världskartan, i turneringar och i spiran samt för att köpa och uppgradera vissa byggnader.
 
Topp