• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Bekräftat Grön bock saknas för medaljer

Mammio

Mästare
Väldigt ofta saknas den gröna bocken när medaljer är klara i brödraskapsäventyret.
I turneringen måste man då kontrollera ifall man tagit en medalj, efter varje omgång. Risken är då annars stor att man missar medaljer.
Ibland visas grön bock, ibland inte. Ljudet för att man fått en medalj hörs däremot varje gång, men inte alla spelare har på spelets ljud.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Den har alltid varit så eller det har blivit värre? Brukar ta runt 1-3 sekunder innan den gröna bocken dyker upp för uppdraget.
Mest så jag vet om jag ska rapportera det som ett nytt problem eller något som alltid funnits där och borde fixas.
 

Mammio

Mästare
Vilket som så är det nu med nya medaljer mycket lätt att missa några. Ljudet kommer med en gång.
Jag tycker att dom borde fixa det för jag har inte upplevt det här på samma sätt tidigare, vilket förstås kan bero på att vi kan plocka många mer olika medaljer samtidigt nu än tidigare.
Det kan dröja ända tills jag fått 3 medaljer innan bocken visar sig.
 
Senast ändrad:

Gaiona

Mästare
Det är väldigt irriterande att markeringar för färdiga produktioner lite här och där kan dröja, jag har alltid ljud i spel avstängt, har nog med oljud i mina öron (tinnitus) och uppfattar inte alltid ljuden runt omkring mig så jag behöver den synliga markeringen och gärna att den dyker upp direkt utan fördröjning.

Det känns som om det är en process som frågar databasen om den ska visa markeringen istället för att processen blir tillsagd att visa, det är en programmeringsteknisk lösning som många gånger fungerar bra men i vissa fall är det fel angreppssätt, inte minst i spel.

Det kommer säkerligen att både innebära en massa jobb att skriva om men även en betydande förbättring av spelet när det väl är gjort.
 

harpan

Legend
Den har alltid varit så eller det har blivit värre? Brukar ta runt 1-3 sekunder innan den gröna bocken dyker upp för uppdraget.
Mest så jag vet om jag ska rapportera det som ett nytt problem eller något som alltid funnits där och borde fixas.
På tel ser man att det är grönt en inte på datorn å jag spelar utan ljud !
 

harpan

Legend
Vilket som så är det nu med nya medaljer mycket lätt att missa några. Ljudet kommer med en gång.
Jag tycker att dom borde fixa det för jag har inte upplevt det här på samma sätt tidigare, vilket förstås kan bero på att vi kan plocka många mer olika medaljer samtidigt nu än tidigare.
Det kan dröja ända tills jag fått 3 medaljer innan bocken visar sig.
Försöker kolla hela tiden men minnet , minnet ....
 
Topp