• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Grafikbuggar vid strid...

DeletedUser43

Guest
Detta har kommit och gått under hela tiden jag spelat. Ibland är det bra, ibland fattas gubbar och endast deras nummer syns, nu senast försvann hela rutnätet så att man inte hade en aning om vart gubbar kunde gå!
Det går att strida men det är lite irriterande att det inte flyter på som det ska. Jag har grafiken på lägsta inställningen och kör med Maskinvaruaccerelation-inställningen på Flash.
Det funkade tyvärr inte att lägga till den bild jag tagit på felet...försöker göra det i en kommentar istället.
 

DeletedUser43

Guest
Det går inte att lägga till bilden :( Den fastnar inte när jag väljer bilden från datorn och trycker på Öppna-knappen. Det blinkar bara till i valfältet och sedan händer inget, "Ingen fil har valts" står det bara. Det är en png-fil. 969x730 pixlar 1,32 MB stor.
 

DeletedUser138

Guest
Hej LadyTardis och tack för buggrapporten! Det är två separata buggar och utvecklarna känner till dem och arbetar på att lösa problemen, men det är lika bra att skriva några rader om fler har samma problem:
De osynliga trupperna är den vanligare av de två, en tidigare uppdatering gjorde problemet mindre frekvent, men det finns uppenbarligen fortfarande kvar.
Det osynliga rutnätet är ovanligare men upplevs mer störande när det händer. Det blir lätt att klicka fel när man inte ser exakt vilken ruta man flyttar sina trupper till.
Kanske någon har försökt att backa ur striden och hoppas att problemet är borta om man går in i striden en andra gång? Det fungerar ofta, men inte alltid, med det första felet men oftast inte med det andra.
Råkar man ut för det förlorade rutnätet kan man istället ladda om sidan när man är inne i striden. Då får man en fråga om man vill återuppta striden när sidan laddat igen och då är rutnätet där igen.
Lite jobbig workaround så vi får hoppas på en lösning snart :rolleyes:
 
Topp