• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Gudomliga frön

DeletedUser598

Guest
Ett tips är att hålla utkik i magiakademin efter festivalhandlaren. Den tillverkar helt ok med frön per timme. Dyker dock bara upp någon gång i veckan men kolla flitigt så dyker den upp! (antal frö den tillverkar i timmen varierar beroende på kapitel)
festivalhandlare v2.PNG
 

DeletedUser345

Guest
I eventen dyker det emellanåt upp byggnader som ger frön, tex hajpalooza förra eventet samt från pågående event (lite sent kanske) Elvenad Logistikcenter och Isbana. Bara att hålla ögonen öppna under eventen. även undret "Elvenars handelscentrum" ger frön. Om du har Solnedgångstornet, ger det extra frön vid hjälpkistorna när du putsar samt att de håller nere förfallet av frön. Det finns med andra ord lite fler sätt att skaffa frön.
 

Mammio

Mästare
Kännande varor-fabrikerna är helt omättliga på frön, framför allt i Elvenarkapitlet, så inte hade det gjort ont med en kulturbyggnad som ger frön. Jag håller med dig @SparklyTindra

Jag tror att orsaken kan vara att spelutvecklarna tycker att vi ska uppgradera Uråldriga Under (och även stadshuset+erövra mer provinser), därför att antal frön man kan samla in har också att göra med antal Under & hur högt uppgraderade dom är:

Marknadsplatsen nivå 2 och 3 ger frön var 24:e timme. Hur många baseras på ett frö per nivå på stadshuset multiplicerat med antalet klarade provinser.
Det finns en insamlingsbonus som är väldigt viktig för att få mer frön. Om man samlar in fröna tidigt d.v.s var 3:e timme får man en bonus som baseras på ett frö per nivå på stadshuset multiplicerat med alla dina Unders nivåer. Ju högre Undren är uppgraderade, desto mer frön.

Sen har vi också speciella Under som påverkar frötillgång som redan har nämnts här i tråden; Solnedgångstornet och Elvenars handelscentrum.
Vi får fortsätta samla på oss eventbyggnader som ger frön, få insamlingsbonusen från marknadsplatsen, tillverka i magiakademin, uppgradera våra Under och hoppas på att vi får en fröbyggnad i Kulturfliken så småningom :)
 
Senast ändrad:

DeletedUser166

Guest
Jag ahr faktiskt aldrig haft frö problem dock är min insamlingsbonus 9520 så samlar man bara var tredje timme blir de gode mycket på en dag, de är ju dock inte nått ja har behövt bry mig om dom sista kapitlen ens var bara första kapitlet de kom som ja var tvungen samla var 3dje för att de skulle funka, och då hade ja ju inte samma samlingsbonus heller :)
 

Rosis

Mästare
Jag hade ingen aning om insamlingsbonusen, hur har jag missat det? :oops: Det är mycket info att hålla reda på. Tur att vi kan hjälpa varandra här. Tack! :D
 
Topp