• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Handeln med kännande varor är katastrof!

Grizabella

Kändis
Som rubriken säger är jag mycket missnöjd med handeln av kännande varor hittils då det verkar som att i princip alla efterfrågar Månsten och ingen producerar detta. Man kan rentav ge bud strax under var grossisten erbjuder och komma undan med detta eftersom det inte finns några andra alternativ.

I ett sådant här spel bygger handel på tillgång och efterfrågan. För att det ska funka måste det finnas ungefär lika mycket av båda delarna och de bud som läggs ut måste vara ungefär lika många i varje varutyp. Det är det absolut inte här.

Jag hoppas det blir bättre efterhand och att inte alla spelare har fått Alvträdgummi eller Platina som +1 boost för så här illa kan vi inte ha det.

Tills detta är förbättrat med fler spelare som har de produktionerna föreslår jag ett av två alternativ:

1: Att Grossisten tillfälligt förbätrar sina bud på kännande varor till 1:2 hela dagen oavsett antal tagna bud.

2: Att spelet skapar några "Månstensproducenter" som lägger ut ett antal 1:1 bud per dag - Ungefär som en riktig spelare skulle ha gjort.

Hoppas på snar bättring - Annars kommer denna era att bli en ytterst seg historia. G.
 

Grizabella

Kändis
Om så är fallet lär det inte bråttom med att introducera nästa gästras. ;)
Om så är fallet kommer halva Alvenar att tappa intresset för detta spel. Det kan inte ha varit spelutvecklarens tanke att man inte kan komma framåt i utvecklingen på grund av att det är omöjligt att få tag i en ny gästras vara. G.
 

Taj-Lej

Kändis
hej jag frågade mina gillesmedlemar att kolla lite längre fram vad dom skulle få boost i vi är som sagt bara 7 ...men 3 får i månstenar och 2-2 av övriga så att det råder brist kan ju bero på att dom flesta är i flera kapitel under den nya gästrasen och att dom flesta av månboosten har hamnat där...jag antar att det var en slumpgenerator som fördelade varugrupperna .... så vad göra ivet är inte rättvisst


Mvh Taj
 

DeletedUser345

Guest
Om så är fallet kommer halva Alvenar att tappa intresset för detta spel. Det kan inte ha varit spelutvecklarens tanke att man inte kan komma framåt i utvecklingen på grund av att det är omöjligt att få tag i en ny gästras vara. G.
Försökte bara vara ironisk.:)
 

Macbolan

Mästare
"Flyttad ifrån annan tråd"

"Denna sk "brist" är lite märklig...eftersom det är ju de som hade Brädor som T1...som kan bygga Månstens-fabriker...och tidigare hade Vi ju aldrig nån brist på brädor...eller hur?!
Att det har uppstått en "Brist"...beror nog på att enskilda gillen "håller på" sina varor inom gruppen...för att gynna sin egen tillväxt!
Dom största gillena dealar internt för att kunna växa..vilket är en helt okej taktik!

..själv har jag ett överflöd av sk. "Gummiträd"...och enda sättet att få in lite Månsten eller Platina är med rejält "Sockrade" Bud..Typ; 2k Vs 1k..osv...
Men va Tusan!..ha lite tålamod gänget...snart har dom stora gillena byggt klart sin grund...Sen kommer det att finnas ett överflöd av dessa varor! ;):D
Mvh
Mac"
 

Grizabella

Kändis
Det kan vara så att vissa brödraskap håller på sina varor men även om så är fallet är det konstigt att alla håller på brädvarorna samtidigt som alla eftersöker månsten. G.
 

DeletedUser93

Guest
Ett av skälen till att månsten saknas kan ju vara så enkelt som att man inte hunnit bygga upp sina fabriker ännu. Kräver ju en massa folk för det. Precis om Mac skriver så får man beväpna sig med tålamod så kommer det nog. :)
 

DeletedUser166

Guest
Ja tycker de känns ganska självklart att de skulle bli så här. De har alltid funnits en överrepresentation av järn( många av dom största har järn) på den här servern, på sista tiden har de ofta varit brist på brädor i de stora hela,(marmor var en stor bristvara ganska länge tidigare) de är klart man de blir mer märkbart då de är en ganska stor skillnad i toppen och många av dom som väger upp skillnaden inte kan producera varorna än. Sen så tror ja många större klarar sig med sina varor pga att dom byter mellan varugrupper, dom producerar mindre t1 än t2 och t3 och kör korsbud. De fungerar ett tag men de leder ju till att produktionen av varorna blir skev och de bli brist framöver. De som gör att de fungerar kortsiktigt är ju att alla mindre spelare vill ju byta till sig högre level varor innan dom fått upp en bra produktion,(dom som byter bort t1 har ju inte kommit nog långt för att göra dom nya varorna) men då dom börjar komma upp i nivå med egen produktion fattar dom ju att de är idiotiskt att byta på de sättet, krävs ju mer och mer ny spelare för att hålla igång de systemet. Och ju mer som blir höglevlade och vill köra korsbud ju mer skev blir ju tillgången på varorna. De kommer va väldigt segt nu, dock så tror ja att de blir bättre för andra vågen spelare som kommer till de här kapitlet då alla stora hunnit levla upp sina t1 till max nivå. De kommer ju ändå va brist på brädor/månsten i förhållande till dom andra men då t1 fabrikerna är dom som har högt level borde ju produktionen jämna ut sig tills nästa kapitel eller 2 kapitel bord dåt2 och t3 drar ifrån i produktions mängd igen.
 

DeletedUser228

Guest
Katastrofen är underskott av frön, jag kan producera månstenar i mina marmorfabriker, men jag bytte dumt nog bort flera i början och kommer nu inte vidare. De jag har sönderfaller så jag hinner inte bygga upp något lager för att kunna bygga portalen. Jag behöver ju både för att täcka mitt eget behov och för att kunna byta till mig det som saknas.
 

DeletedUser166

Guest
Konstigt ja håller då på att bygga upp antalet man behöver för questet och har forskat fram en heldel. Kör även på snabb prduktion vilket kostar med frön.
Var in å kolla på din stad en snabbis, ja kan ju ha missat men ja såg inte att du hade nått annat än marmor. Kör du med dina vanliga fabriker så kommer ju fröna att ta slut, man måste ju köra med boost. Dock så har du ju ändå ändå de bästa läget att köra utan boost för du kan byta till dig fördelaktigt med moonstone, men köra utan boost tror ja ändå inte funkar bra.
 

Macbolan

Mästare
Håller med mipp här...att Gudomliga Frön skall ha en regress på 10%...e helt sjukt!!
Det är svårt nog att få ihop Frön..Utan att man skall bli av med 10% varje dygn!

De facto...är att Du kan inte göra/skapa ett skit...utan dessa jäkla Frön...
/Just My 50 Cent/
/Mac
 

DeletedUser166

Guest
Ja men du öste ju järnet på dina vanliga t1 fabriker i början å de kostar ju tup 8 gånger så många frön för dig och köra på dom så de är klart man får lite då.
 

DeletedUser3

Guest
Fortsätt gärna diskutera, jag samlar ihop feedbacken och skickar den vidare, bra som dålig :)
 

Grizabella

Kändis
Bristen på frön är ju också svår - Mina fabriker får bygga vanliga varor nu när jag behöver frön till en utforskning och därför blir varuprodkuktionen lidande.

Det är synd och skam att man inte kan köpa frön i handeln eller skaffa fler byggnader som producerar frön. Mig veterligt kan man bara få dessa hos handelsmannen och det är helt beroende på faktorer man inte kan påverka vare sig lätt eller snabbt så som hur högt levlade ens under är. Skulle man kunna producera en fröproducerande byggnad vore det guld värt. Eller om de här vinträdgårdarna gav både mana och frön. G.
 

Grizabella

Kändis
Flera månader in i eran verkar det som att alla har Alvträdsgummi och att det är rejält sockrade bud på månsten och platina som är totalt omöjliga att få tag i.

Jag behöver dessa varor till mina fabriksuppgraderingar och det är sida upp och sida ner med folk som erbjuder alvträdsgummi i olika konstelationer men inte ett enda bud med någon som efterfrågar dessa.

Spelutvecklarna behöver verkligen se över denna obalans om spelet ska kunna fungera som det var tänkt. G.
 

Macbolan

Mästare
Ja men du öste ju järnet på dina vanliga t1 fabriker i början å de kostar ju tup 8 gånger så många frön för dig och köra på dom så de är klart man får lite då.
Men Hallå Rhavin!??
Det finns väl ingen normalt funtad människa...(som kan räkna)...som försöker få ihop sin Typ Platina i sina Stålfabriker...till den kostnaden av FRÖN!???
Även Om Jag skulle köra mina 10 Stålfabriker dygnet runt...så skulle varken Frön räcka till...eller den lilla mängd Platina jag fick ihop..för att Inte bli ytterligare nerfade av den 10% nerfen som sker varje dygn....;(
Mvh
Mac--->"Falukorven" ;)
 

Macbolan

Mästare
Jag behöver dessa varor till mina fabriksuppgraderingar och det är sida upp och sida ner med folk som erbjuder alvträdsgummi i olika konstelationer men inte ett enda bud med någon som efterfrågar dessa.

Spelutvecklarna behöver verkligen se över denna obalans om spelet ska kunna fungera som det var tänkt. G.

Jag håller Med till 100%!!

"Gör Om!..Gör rätt!"
/Just My 50 Cent/
/Mac
 

DeletedUser166

Guest
Nä ingen normalt funtad människa som kan räkna, men ja skrev ju att du gjorde de :) Och de vet ja för du hade inga brädfabriker alls i början och du böt till dig gummi från mig mot platinum å då var ja tvungen in å kolla va du höll på med för vi har samma boost som du vet. Tror ju bara du gjorde de nån vecka innan du fick upp din gummi produktion men ja vet du gjorde de, å så länge räcker fröna som man samlat ihop utan problem.
 
Topp