• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Handeln med kännande varor är katastrof!

Macbolan

Mästare
De e lugnt Rhavin!
Jag gillar och Uppskattar Dig...Du har förmodligen Rätt i dina beräkningar! :)
Mvh
Mac
 

Grizabella

Kändis
Handeln med levande varor är fortfarande rena katta-strofen med sida upp och sida ner av folk som erbjuder alvträdsgummi i olika konstelationer och nästan inga som erbjuder andra varor. Det leder till att de som har andra boost varor än jag har mycket enklare att få omsättning för sina varor och det leder till att jag som är klar med eran har väldigt liten glädje av att fortsätta producera alvtärdsgummi då det finns i överflöd. Medan jag om jag hade haft ett annat varuslag som boost hade kunnat bidra enormt mycket med mina varor.

Detta måste ses över till nästa era och det måste bli bättre balans mellan de olika boostvarorna på nästa tier. För så här illa som det är i denna era kan vi inte fortsätta att ha det. G.
 

DeletedUser23

Guest
Min undran är: Vad krävs för att ens kunna handla med kännande varor? kan tillverka månsten, men behöver platina. Hos grossisten finns bara månsten och alvträgummi !!?
 

DeletedUser319

Guest
Kan ha fel angående nedanstående:
Du har marmor som boostvara. Därmed ska du bygga upp en stålfabrik* till lvl 24 (2 st är inte fel om du har invånare. Fler känns något onödigt). Därifrån får du platina och efter att du forskat fram "boost för platina", så fungerar dessa precis som dina andra boostvaror.
Dålig koll på om det är över 500 reliker som ger maxboost, dvs 700% fler varor. Skaffa stålreliker om du inte har maxboost.

Problem för många är att få in frön. Att använda dessa till att starta månsten (din vanliga boost på marmor) är mindre bra, eftersom de ger mycket mindre. Frön kan man få var 3:e timme från marknadsplatsen beroende på stadshusnivå, klarade provinser och undernivå. Frön kan även fås var 12:e timme från undret "Elvenars handelscentrum" samt eventbyggnader (från tex Woodelvenstock).

Det som krävs för att handla med dina kännande varor är förbättrad handelsman 3 (marknadsplatsen) som jag ser att du har.
Grossisten säljer ej boostvaror och din är platina, precis som marmor, juvel och siden.

Platina är den ovanligaste boostvaran och du kommer ha ganska lätt att skaffa/byta mot trägummi och månsten.

*Marmor som boostvara = stål/platina. Stål som boostvara = trä/alvträdgummi. Trä som boostvara = marmor/månsten.
 
Topp