• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Fixat Hovring över byggnader ger ibland fel info

P3Games

Legend
Jag har upplevt problemet sen jag började spela och skickade in (via epost, visste inte om detta forum då) en notis om problem med att textinformation ibland blir fel när man hovrar med muspekaren över byggnader. Detta gäller således bara dator/pc eftersom mobila enheter inte har hovring på det sättet. Har inte sett nån förbättring i spelet angående detta och tänkte nästan skita i det, och fick då syn på buggrapporteringen från Gose den 6 juni. Svaret var att det var nåt textrelaterat visningsfel och är inrapporterat. Känner att detta kan vara besläktat och hoppas man tar en större översyn.

Jag har samlat in 20-tals bilder av problemet, men visar några stycken.

Bild 1
Textfel1.PNG


Bild 2
Textfel2.PNG


Hoppsan, kunde bara lägga till de två ovanstående sen protesterade forumet att det blev för stort....nåja.
Kan lägga till fler om det behövs mer exempel.

Jag har kört på både Microsoft Edge och Google Chrome - ingen skillnad. Kör ingen zoom på skärmen (100%).
Det verkar inte vara koordinatrelaterat (x, y- offset) att spelet uppfattar att man hovrar över en annan byggnad. Har kollat när det blir fel och vilka tänkta byggnader som har den felaktiga informationen - ingen korrelation.
Känns mest som nåt stränghanteringsfel, cachad info som slår snett.
Men vad vet jag.

Hoppas det fixas för det sker flera ggr varje gång jag kör på datorn, riktigt irriterande.
OBS. Man kan inte bara flytta runt med muspekaren och vänta på att felet ska uppenbara sig, då händer inget. Man måste vara aktiv i någon byggnad eller liknande, t ex sätta något i produktion eller annat, och sen kliva ur och hovra runt. Då är chansen störst att problemet dyker upp.
 

Gaiona

Mästare
Tack för din utförliga rapport, det borde kunna ge ledtrådar till utvecklarna att hitta felet och åtgärda det (jag jobbar själv med programutveckling och får ofta väldigt bristfälliga felrapporter så man måste lägga timmar på att återskapa felet, oftast är det näst intill omöjligt att rätta en bugg utan att kunna återskapa den).
 
Topp