• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Inskickad Jättenöjd med....

Gaiona

Mästare
Varför skulle man ha fabrikerna i olika levels?

Enda gången är inget BÄ då man har ett antal på level 1 och de andra på högsta möjliga level...

Så här ser det förresten ut i appen när man ska starta om vapenkamrarna.
Screenshot_20210422-115456_Elvenar.png
 

Starshadow

Översättare
Team Elvenar
Nej det får man göra manuellt.

Kan ju finnas många olika skäl till att fabriker hamnar i olika nivåer tänker jag :rolleyes: brist på befolkning, kultur, pengar och varor är ju några. Så småningom kommer väl de flesta ifatt, men ibland kan det vara obalans. Ganska naturligt.
 

Mirabella77

Legend
Jag tycker att det är en jätte bra funktion att kunna sätta på fabrikerna så som vi gör med verkstäderna. Även har jag nytta av att de fabriker i olika nivåer inte startar samtidigt men kan också förstå att det kan bli irritation. Om man har av vissa skäl inte kunnat levla alla så blir det jobbigt i längden o inte något bättre alls. Mest händer det när man kommer till en ny ras och man inte hinner levla alla. Men jag tror inte detta är en stor problems eftersom det kommer lösa sig ända allt eftersom tiden och fabrikerna blir uppgraderade.
Jag är verkligen glad för den, BÄ har nu blivit mycket roligare utan att vara orolig att av misstag glömma en liten fabrik ostartad :D
Angående vappenkammarna håller jag med. I appen finns funktionen men inte datorn. Vilket hade varit jätte bra om vi dator spelare fick njuta av det funktionen också
 

Midgard

Kändis
Även gästrasbyggnaderna går ju att starta samtidigt nu. Där skulle jag vilja skicka som förslag att dessa ska gå att markera samtidigt, oavsett nivå. Där är det nog vanligt att inte alla är uppgraderade. Har gjort att jag de senaste gångerna missat att starta produktion för att en gästrasbyggnad var på en annan nivå.
 

Mirabella77

Legend
Även gästrasbyggnaderna går ju att starta samtidigt nu. Där skulle jag vilja skicka som förslag att dessa ska gå att markera samtidigt, oavsett nivå. Där är det nog vanligt att inte alla är uppgraderade. Har gjort att jag de senaste gångerna missat att starta produktion för att en gästrasbyggnad var på en annan nivå.
Jag tycker att gästraserna skulle man ha kunnat starta alla tillsammans även med deras skilnad i lvl för där ger det inte någon fördel, bara nackdel!
 

Macbolan

Mästare
PÅ Datorn så går Alla fabriker igång efter den tidsrymd du har klickat i..oavsett vilken nivå det är på fabrikerna..
 

Macbolan

Mästare
I senaste BÄ..hade jag 30 lvl1 Verkstäder samt 10 Magiska verkstäder...när jag klickade för 5 minuters prod..så gick Alla igång..
..dock så blev mina små verkstäder klara efter 2 minuter...
;)
 

AlienPoppy

Medlem
Jättenöjd med sökfunktionen för byggnader i lagret! Så himla bra! Tack Inno! Skulle det gå att få en funktion för att exempelvis kunna filtrera på antal rutor? Så att när spelaren har ett utrymme på ett visst antal rutor, tex 4, så fås en överblick över alla byggnader som tar 2x2 rutor i anspråk.
 

harpan

Legend
Även gästrasbyggnaderna går ju att starta samtidigt nu. Där skulle jag vilja skicka som förslag att dessa ska gå att markera samtidigt, oavsett nivå. Där är det nog vanligt att inte alla är uppgraderade. Har gjort att jag de senaste gångerna missat att starta produktion för att en gästrasbyggnad var på en annan nivå.
Vart såååå glad när jag såg det!
 
Topp