• Kära gäst,

    För att aktivt delta i forumet genom att vara med i diskussioner eller starta dina egna trådar och ämnen, behöver du ett spelkonto. REGISTRERA HÄR!

Besvarad Jag förstår men hur menar du?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nivea

Medlem
Magiska bostäder ger mer invånare och mynt än vanliga bostäder! Är det så? Kapitel III
-----------------
1622393435239.png


Magisk bostad: Personer: 250 Mynt: 1044/t Storlek: 3x2 = 06 rutor 41,66 pers/ruta 174 mynt/ruta/timme
..Vanlig bostad: Personer: 560 Mynt: 3333/t Storlek: 4x3 = 12 rutor 46,66 pers/ruta 277 mynt/ruta/timme
----------------------
1622393946039.png
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Tänk på att du måste uppgradera de vanliga bostäderna för att kunna jämföra vad de ger. När man får/köper en magisk byggnad så får man den direkt i det kapitel man befinner sig. En vanlig bostad måste man uppgradera efter att man köpt den. Först när du har en av vardera på samma kapitel kan du göra en jämförelse i din stad.
 

Gaiona

Mästare
Japp, de ger mynt och befolkning än vanliga :)
Men inte i det här fallet...

Läs vad som står:
Magisk bostad: Personer: 250 Mynt: 1044/t Storlek: 3x2 = 06 rutor 41,66 pers/ruta 174 mynt/ruta/timme
..Vanlig bostad: Personer: 560 Mynt: 3333/t Storlek: 4x3 = 12 rutor 46,66 pers/ruta 277 mynt/ruta/timme
Den vanliga bostaden ger fler människor och mynt/ruta och timme än den magiska, det känns som om Inno har missat och tänkt fel.
 

Rosis

Mästare
De två byggnaderna är inte från samma kapitel eftersom de i då fall skulle ha exakt samma antal rutor. Dvs vara lika stora. Avkastningen från magiska byggnader är alltid större, om man jämför med samma normala byggnad från samma kapitel. Det var det jag försökte förklara.
 
Senast ändrad:

Rosis

Mästare
Den magiska bostaden är kapitel 3 och den normala är kapitel 15 i exemplet. Då blir det inte rätt om man jämför.
 

Nivea

Medlem
Tänk på att du måste uppgradera de vanliga bostäderna för att kunna jämföra vad de ger. När man får/köper en magisk byggnad så får man den direkt i det kapitel man befinner sig. En vanlig bostad måste man uppgradera efter att man köpt den. Först när du har en av vardera på samma kapitel kan du göra en jämförelse i din stad.
Det var ju det jag gjorde !?
 

Nivea

Medlem
De två byggnaderna är inte från samma kapitel eftersom de i då fall skulle ha exakt samma antal rutor. Dvs vara lika stora. Avkastningen från magiska byggnader är alltid större, om man jämför med samma normala byggnad från samma kapitel. Det var det jag försökte förklara.
Även det påstående är fel. Dom är ifrån samma kapitel 3 och antal rutor är 3x2 och 4x3
 

Jian

Mästare
Jag är i kap. 8 och har både magisk bostad och vanlig bostad. vb är maximalt uppdaterad till "nästa steg = forskning", dvs jag kan inte uppdatera den vanliga något mer i detta kap.
Den magiska ger 1710 befolkning och 86 000 mynt (utan grannhjälp / med grannhjälp 111 800 mynt)
Den vanliga ger 900 befolkning och 63 700 mynt (med 130% utdelning vid grannhjälp)
Den magiska har gett samma hela tiden. Den vanliga har jag fått uppgradera 2 gånger i kap 8
Den magiska kostar 1400 diamanter om man köper den i kap 8 (jag har uppdaterat min under flera kapitel)
Om man har en magisk bostad redan i början av kap. så ger den totalt mer under hela kap. än den vanliga där lönsamheten växer med uppdateringar
Bostäder brukar vara dyrast att uppdatera i övergången mellan olika kap. Samtidigt ge mest utdelning, där. Ökningen av befolkningen vid uppdatering mellan kap 7 - 8 är högre än uppdateringar inom kap. 8. Det gäller även förändringen av antalet mynt
 

Rosis

Mästare
Har du spelad spelet? Bostaden är inte i kapitel 15 utan i kapitel 3 på sin för kapitlet max nivå 15 (av 41).
Förlåt så mycket att jag skrev kapitel 15 istället för nivå 15, men, som jag skrev, de måste båda vara uppgraderade till max nivå i det kapitel man är, för att man ska kunna göra en riktig jämförelse. Du borde förstå att jag har spelat spelet...
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Som rosis skriver är nivå 15 bostad uppgraderad längre än den magiska bostaden.
Magisk bostad för kapitel 3 är i samma nivå som en vanlig bostad i nivå 9 för människor och 8 för alver.
Du kan jämföra olika nivåer på de olika wikipedia-sidorna:
Magisk bostad människor
Bostad människor

Anledningen till att det kan se lite förvirrande ut så som du visar det är för att man inte behöver forska någon ny teknologi förrän i dvärg-kapitlet, vilket är 3 kapitel framåt.
 

Nivea

Medlem
Som rosis skriver är nivå 15 bostad uppgraderad längre än den magiska bostaden.
Magisk bostad för kapitel 3 är i samma nivå som en vanlig bostad i nivå 9 för människor och 8 för alver.
Du kan jämföra olika nivåer på de olika wikipedia-sidorna:
Magisk bostad människor
Bostad människor

Anledningen till att det kan se lite förvirrande ut så som du visar det är för att man inte behöver forska någon ny teknologi förrän i dvärg-kapitlet, vilket är 3 kapitel framåt.
Japp, det är tydligen det. Inga uppgraderingar för bostäder i kapitel 4 och 5. Så med kan jag uppgradera till level 15 i kapitel 3 och då stämmer det inte längre att magiska bostäder ger mer än vanliga. Uttalandet gäller för alla andra kapitel förutom för kapitel 3.
P.S.: Kan inte se att Rosis skrev någonstans att nivå 15 bostad är uppgraderad längre än den magiska bostaden.
 

Nivea

Medlem
Japp, det är tydligen det. Inga uppgraderingar för bostäder i kapitel 4 och 5. Så med kan jag uppgradera till level 15 i kapitel 3 och då stämmer det inte längre att magiska bostäder ger mer än vanliga. Uttalandet gäller för alla andra kapitel förutom för kapitel 3.
P.S.: Kan inte se att Rosis skrev någonstans att nivå 15 bostad är uppgraderad längre än den magiska bostaden.
Jag måste ta det från början:
Det här är nu bara för människorna. (Det ser annorlunda ut för Alferna)
Kapitel 3
Magisk bostad: Personer: 250, Mynt: 1044/t
Vanlig bostad nivå 9: Personer: 260, Mynt: 1088/t
----------------------------------
Så, redan från start i kapitel 3 stämmer det inte att magiska ge fler personer och mynt?
 
Senast ändrad:

anga

Mästare
Har du spelad spelet? Bostaden är inte i kapitel 15 utan i kapitel 3 på sin för kapitlet max nivå 15 (av 41).
Om du vill veta om någon spelat spelet. Gå in o kolla deras stad. Rosis tillhör dom större spelarna, och allt hon försöker göra är att hjälpa dig i din fråga. Ditt svar var under all kritik. anga/Scorpions
 

potter

Mästare
Magiska bostäder och även magiska verkstäder ger alltid mer än "vanliga" bostäder eller verkstäder.
Oavsett hur man vrider eller vänder på fråga. eller var man befinner sig i kapitlen.
 

Boefst

Community Manager
Team Elvenar
Jag måste ta det från början:
Det här är nu bara för människorna. (Det ser annorlunda ut för Alferna)
Kapitel 3
Magisk bostad: Personer: 250, Mynt: 1044/t
Vanlig bostad nivå 9: Personer: 260, Mynt: 1088/t
----------------------------------
Så, redan från start i kapitel 3 stämmer det inte att magiska ge fler personer och mynt?
Storlek magisk bostad kap. 3: 2x3
Storlek vanlig bostad nivå 9: 4x3

Du får alltså plats med 2 magiska bostäder på samma yta som en vanlig bostad.
 

Nivea

Medlem
Storlek magisk bostad kap. 3: 2x3
Storlek vanlig bostad nivå 9: 4x3

Du får alltså plats med 2 magiska bostäder på samma yta som en vanlig bostad.
Hålla med dig om att 2 magiska bostäder får plats på samma yta (teoretiskt, inte i praktiken, alltså fysiskt) som en vanlig bostad men det ändrar inte faktumet att 1 vanlig bostad (260 - 560 personer) ger mer än 1 magisk bostad (250 personer) i kapitel 3
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp